Waarom misselijk tijdens de zwangerschap? En waarom verschilt dit per zwangerschap?

Ik ben nu 8 weken zwanger.
Ben nu ong. 2 weken lang 'smorgens en 'smiddags erg misselijk. Vanmorgen moest ik overgeven.

Bij mijn vorige zwangerschap 5 jr geleden, was ik wel eens misselijk bij het opstaan maar verder niets.

Waarom kan dit zo verschillen per zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De precieze oorzaak van misselijkheid tijdens de zwangerschap is onbekend. Mogelijk spelen hormoonveranderingen of een verminderde werking van maag en darm een rol. Daarnaast zouden psychische factoren de klachten kunnen verergeren. Ook blijkt steeds vaker dat stress een versterkende invloed kan hebben op misselijkheid en braken. Tenslotte zijn er steeds meer aanwijzingen dat er een relatie is tussen misselijkheid en braken in de zwangerschap en schildklierhormonen.

http://www.medicinfo.nl/d_1129