Wat kun je doen om je vruchtbaarheid te verhogen?

Ik ben zelf een man maar ik zou het ook leuk vinden om antwoorden te zien voor een vrouw:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

8 factoren:

Gezond gewicht
Gezond en gevarieerd eten
Matig drankgebruik, ook koffie.
Niet roken
Goede timing
Regelmatig seks
Beter geen smeermiddelen gebruiken
Vermijd pesticiden

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

niet roken en niet drinken en gezond eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bovenstaande antwoorden plus nog:

voor mannen: de boel koel houden dus geen strakke (onder)broeken of laptops op schoot

er zijn aanwijzigingen dat foliumzuur bij mannen goed is voor het sperma is aantal en beweeglijkheid.

voor vrouwen geldt ook nog: geen overtollige kilo's of in elk geval niet te veel overtollige kilo's want teveel vet kan je hormoonhuishouding uit balans gooien waardoor je ovulatie niet goed loopt. Want vetweefsel produceert/stimuleert oestrogenen

verder is het UZ Gent bezig met een onderzoek dat bepaalde voedingssupplementen toevoegt aan het dieet en daarmee zijn aardig wat vrouwen uit het onderzoek zwanger geworden. Het fijne weet ik daar niet van, maar google er eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw kan na het liefdesspel enige tijd met haar benen omhoog gaan liggen zodat het sperma beter binnendringt. Dus niet meteen naar de douche hollen om te wassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De vruchtbaarheid wordt hierdoor niet vergroot maar wel de kans om zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, en dan als laatste (want de rest staat al in die andere antwoorden) DE JUISTE PARTNER.

Het blijkt dat sommige mensen beter samen matchen dan andere
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een plus want hoewel je dit niet wilt, het kan gebeuren dat twee mensen van elkaar houden en kinderen willen onbegrepen onvruchtbaar zijn maar bij een andere partner wel vruchtbaar. Maar niemand die daar wat mee doet lijkt me want je weet dat niet van te voren.
Vermijdt hoge doses radioactieve straling en wees wederzijds verliefd op een jonge partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al een hoop goede antwoorden gegeven, daarom geef ik alleen nog een link: op ZwangerWijzer.nl kun je een uitgebreide test doen die voornamelijk ingaat op je levensstijl, waarbij je de risico's te zien krijgt van zaken die de vruchtbaarheid verminderen en/of na bevruchting schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezonde levensstijl is natuurlijk belangrijk, (vitamine c). Maar wat ook echt helpt voor verhoogde mannelijke vruchtbaarheid is tijdelijke onthouding. Voor Spermaonderzoek in een ziekenhuis wordt daarom ook minimaal 3 dagen seksuele onthouding geadviseerd/geëist.
Mijn uitslag was erg goed, en ik drink veel koffie, drink regelmatig alcohol en ik zit heel vaak met een laptop op schoot. Ik let daarentegen wel goed op mijn voeding, en ik beweeg en sport regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die onthouding moet alleen ook niet te lang zijn! Na een dag of vijf geen zaadlozing gaat de kwaliteit van het sperma (als er dan eindelijk wel een zaadlozing is) achteruit.
Je levensstijl is erg belangrijk. Alcohol en roken zijn niet goed. Zittend werk is voor een man echter ook niet goed, omdat de zaadcellen buiten het lichaam hangen (in de balzak) en daar is het ietsje koeler dan binnenin het lichaam. Zittend werk maakt het te warm. Daarom zie je vaak verminderde vruchtbaarheid bij mannen die zittend werk doen, zoals chauffeurs op vrachtwagens. Voor mannen en vrouwen zijn er ook testen om te zien of alles goed werkt en of de zaadcellen voldoende capaciteit hebben. (Zie bronvermelding)