het gemiddelde is 32 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De gemiddelde leeftijd dat vrouwen hun eerste kind krijgen is 29.

Toegevoegd na 10 minuten:
Sorry ... bron vergeten te vermelden! Hier is tie alsnog: http://www.nrc.nl/binnenland/article1776875.ece/Mensen_denken_tot_je_veertigste_is_alles_mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland is dat ruim 29 jaar. In andere landen ligt de gem. leeftijd lager. Nederland heeft de oudste "nieuwe" moeders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland: De laatste cijfers tonen aan dat de gemiddelde leeftijd op dit moment bij 29,7 jaar ligt.

Wereldwijd kom ik er niet uit, maar weet niet of je dat bedoelt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo ca. (verandert ieder jaar) op 29,5 jaar.

Je kunt je vragen daarbij stellen; is het krijgen van kinderen op wat latere leeftijd wel (nog) verantwoord?

De moeder/ouder(-s) is/zijn dan al rond de 50 ,terwijl hun eerste kind nog maar ~ 20 jaar oud is: de generatiekloof wordt wellicht een probleem in een stééds sneller veranderende wereld.
(d.w.z.: ouder begrijpen de intenties/verlangens/gevoelens van hun kind{ eren} niet meer)

Aan de ándere kant: economisch/financieel is het natuurlijk beter om later kinderen te krijgen: de ouders kunnen éérst een gedegen financiële basis leggen: carrière maken,voor een huis sparen,geld opzij leggen voor hun kind(-eren),enz.

Wat is beter?
De algemene trend van de etnografisch-generatologische samenstelling is die dat er stééds later een nieuwe generatie ontstaat,zodat een vorige generatie steeds langer moet (door-)werken,wat ook weer voor sociaal-economische problemen zorgt/gaat zorgen( in de toekomst).

Het juiste antwoord ligt,m.i., in het welbekende midden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo rond de 30