Kan ik zwanger zijn?

Mijn laatste menstruatie was rond 14 september nu begin ik met heel veel misselijkheid en ook veel overgeven mijn menstruatie van 14 sep was maar een dag en was licht roze ik ben ook heel erg vermoeid en heb regelmatig last van steken in mijn onderbuik.
nu heb ik een zwangerschapstest gedaan en daar staan twee streepjes op een heel duidelijk streepje en een heel licht streepje maar wel te zien nu begint mijn buik ook al hard te worden en al te vormen want mijn ouders die zeggen wel steeds van meid je lijkt wel zwanger maar door die zwangerschapstest ben ik heel onzeker
moet ik nu een nieuwe zwangerschapstest doen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je bént zwanger!

Een streep is een streep, die komt er alleen als je echt zwanger bent.

Als je het echt niet kunt geloven, kun je een digitale test doen van ClearBlue. Daar komt gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger' te staan in plaats van het gedoe met streepjes. Maar in feite heb je die tweede test niet nodig.

Het eerste wat je nu moet doen: even je huisarts bellen om door te geven dat je zwanger bent.

Een vraagje, want dat blijkt niet uit je vraag: ook al is het misschien ongepland, is het wel gewenst? Of ben je daar misschien nog niet uit? Dat maakt uit voor de vraag die je waarschijnlijk wel hebt: en nu?

Toegevoegd na 16 minuten:
Trouwens: zoals je het beschrijft zou je al best een tijd zwanger kunnen zijn. De bloeding die je beschrijft van 14 september klinkt niet als een menstruatie, maar als een innestelingsbloeding.

Hoe dat werkt: als een bevruchte eicel zich innestelt in het baarmoederslijmvlies, kan er een adertje geraakt worden. Wat jij beschrijft, is het klassieke gevolg: een dag lichtroze vloeien.

Je zou dan dus al ruim twee maanden zwanger kunnen zijn. Dat klopt ook met het al vormen van je buik. Dat maakt het belangrijk om *snel* contact op te nemen met je huisarts. Of het nu gewenst is of niet, hoe sneller je erbij bent, hoe eerder je de juiste zorg krijgt.

Ook als je nog niet weet wat je wilt, is het nu belangrijk om heel gezond te leven: niet roken, geen alcohol, geen zachte rauwmelkse kazen, iedere dag een foliumzuurtabletje.

Voor meer informatie over gezond eten en drinken tijdens je zwangerschap kun je kijken naar de link in de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het lijkt er erg op dat je zwanger bent. 2 streepjes geven aan dat er HCG (zwangerschapshormoon) in je urine zit.

Toegevoegd na 44 seconden:
1 test is genoeg bewijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je maar een zwangerschapstest doen.
Heb je ook seks gehad met je partner?
Zo ja ; Nou , misschien kan het wel.
Ben nog maar 13 , dus hou het kort.
want van dit deel weet ik zelf nog niet zo heel veel af!
dus ik hou me mondje :)!

p.s het maakt me niets uit als iemand een + of - doet ;).

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens , goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zou zeker kunnen. Morgen maar even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is, om even langs de huisarts te gaan.

Het klinkt inderdaad wel, alsof je zwanger kan zijn.
13 jaar geleden
Je lijkt mij hartstikke zwanger!!
Om er zeker van te zijn, zou je nog een test kunnen doen, maar twee streepjes is toch echt zwanger hoor, ook al is het tweede streepje heel licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en als je weet dat je sex hebt gehad is het zeker heel goed mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar ben ik bijna zeker van!
2streepjes is zwanger al is één van de streepjes bijna niet zichtbaar!
Je zou een nieuwe zwangerschap test kunnen halen maar je kan ne zo goed even naar de dokter dan weet je het gelijk helemaal zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even op een rijtje:

-het is ruim 2 maanden geleden dat je ongesteld was.
-je bent erg misselijk
-je bent vermoeid
-je buik begint een 'vorm' te krijgen
-mensen die je goed kennen maken opmerkingen
-je zwangerschapstest is positief

Laat ik je dit zeggen meid: Je bent hartstikke zwanger.
En diep in je hart weet je dat zelf ook wel toch?

Ik zou even langs de huisarts gaan, kan hij/zij nog even kijken of de zwangerschap tot nu toe naar wens verloopt, of om eventuele verder opties (?) te bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja nou en of ...je kan zeker zwanger zijn..
als je het met zekerheid wil weten kan je ook bij de huisarts nog even de test doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar komt het plaatje vandaan? Ik hoop dat ik het mis heb, maar het beeld van een teststreep die iedere paar dagen lichter wordt ziet er nogal triest uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is een positieve zwangerschap test..
google zwangerschaptest afbeeldingen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, ik heb hem gevonden. marion, dit is een foto van een reeks testen die is uitgevoerd door een vrouw die een miskraam heeft gehad. Het HCG verdwijnt langzaam uit haar lichaam, vandaar dat de teststreep tussen 22 juli (de eerste test) en 6 augustus (de laatste test) steeds vager wordt.