hoe kan je je vriend laten merken dat je naast hem ook een leven hebt?

Ik richt me nu echt te veel op me ventje, het is karel dit en karel dat '' om zijn naam niet te noemen''
Hoe kan ik nou eens overkomen dat hij me meer interessant gaat vinden?
Dat ik meer het idee hebt dat hij voor me moet vechten...
Hij heeft me al, maar toch ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je eens verduidelijken wat je bedoelt? Ik heb drie keer je stukje gelezen, maar vind je tegenstrijdige dingen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik ben er altijd voor hem, als hij wilt afspreken zeg ik altijd ja.. en hij maakt zelf wel afspraken met vrienden tussendoor...
Ik heb het idee dat ik een te makkelijk persoon voor hem ben op die manier!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij tussendoor afspraken met vrienden maakt, wat overigens heel normaal is, waarom doe jij dat dan niet met je vriendinnen? Je zit toch niet aan hem vastgeplakt? Wees jezelf; een vrij mens.

Antwoorden (7)

Ga zelf je hobbies na. Ga OOK uit, met een vriendin. Wees niet altijd thuis als hij thuis komt.

Daarnaast: Maak hgem duidelijk dat hij je alles is, al is het maar door hem een keer 's avonds in spannende kleding thuis te treffen. Maar voor hij in de buurt mag komen: Eerst douchen, omkleden, een glas wijn voor jou halen, en een paar kaarsen brengen.

Oftewel: Laat het allemaal iets minder vanzelfsprekend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duidelijk maken door met hem te gaan praten, met praten kom je ver!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf al maar je ziet het niet.]
'Het is Karel dit en Karel dat' , Karel krijgt zo dus nooit het gevoel dat hij moeite voor jou moet doen want je staat toch voortdurend voor hem klaar, dus waarom zou hij?
Ga lekker eens je eigen ding doen, zoek een hobby, ga uit eten met je vriendinnen en zeg dat hij maar eens een keer zelf voor zijn eten moet zorgen.
Laat hem eens met initiatieven komen om samen iets leuks te gaan doen en maak het hem niet te makkelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg eens op het juiste moment NEE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij altijd voor hem klaar dat is jouw verantwoording, dat zijn dingen die jij zelf doet. Dat jouw vriend naast jou ook nog een leven heeft met z'n vrienden dat vind ik juist heel gezond.
Het is juist belangrijk dat je naast je relatie ook je eigen dingen blijft doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt weten hoe je kunt voorkomen dat hij je niet meer interessant zal vinden. Dit is al de verkeerde insteek. Luister maar eens naar jezelf, deze hele vraag is alwéér gericht op je vriend, niet op jezelf.

Ik zou zeggen: stel je niet als doel om je vriend te laten merken dat je naast hem ook een leven hebt, zoek gewoon voor jezélf een leven naast je vriend. Zoek een hobby. Spreek af met vrienden. Ga ook eens uit zonder dat hij erbij is. Gewoon omdat het leuk is ook eens iets voor jezelf te doen in plaats van altijd maar samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je wat onafhankelijker op te stellen tegenover hem.
Gewoon ook meer je eigen ding doen.

En met hem gaan praten wat hij wil en hoe hij denkt over een leven met jou.

Wat denkt hij over een toekomst met jou en hóe wil hij die met jou invullen?

En het méést belangrijke: voor jezelf opkomen,d.w.z.: laat merken dat jijzelf óók je behoeften hebt.