Na hoeveel tijd samen ga je samen wonen?

Als je rond de 20 bent en al op jezelf woont.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
sterredag
13 jaar geleden
Als ik kijk naar mezelf dan moet ik zeggen, na 1 dag. Het is gewoon te verschillend per persoon. Probeer eerst samen te wonen zonder je huis op te zeggen, zodat je eerst kan kijken hoe het gaat, want samenleven is toch wat anders.

Het beste antwoord

'Tijd' wil niets zeggen over samenwonen. Als jij voelt dat je klaar bent om te gaan samenwonen met je partner dan moet je dat gewoon doen....
Dat kan zijn na 7 maanden of na 1 jaar of na 13 jaar.... Het maakt dus niet uit na hoeveel tijd, gewoon gaan als dat goed voelt!

(Sommige mensen zeggen wel eens 'ga niet te snel samen wonen, want stel het gaat uit tussen jullie'
,maar daar moet je je echt niets van aan trekken !!!
Tegenwoordig gaan mensen die 30jaar samenwonen nog uit elkaar dus gewoon doen wat jij wil, wanneer jij het wil!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat doe je op het moment dat het goed voelt. Kan je niet echt een tijd aan hangen. Doe een poging!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je samen er helemaal achter staat.
En er allebei zeker van bent dat jullie het allebei aan kunnen.
Laat je eigen gevoel spreken.

Dat is voor ieder mens verschillend.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet echt een vraag waar niemand een duidelijk antwoord op kan geven. Het ligt eraan hoe vaak je elkaar al ziet. Zo kan je merken of het fijn of niet fijn is om wat vaker bij elkaar op de lip te zitten. En als het gewoon goed voelt, hoe dan ook, het is altijd het proberen waard toch?

Toegevoegd na 35 seconden:
Niemand --> moet iemand zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voelt het goed, probeer het dan. Als je je twijfels hebt, denk rustig na of je ze kunt veranderen, hoe zwaar ze zijn ect.

Volg je hart...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al heeeel lang het gevoel hebt dat je denkt het leuk te hebben als je zou samenwonen. Ga het bespreken met je vriend ... en als je geluk hebt is hij je nét voor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er klaar voor bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitgangspunt, je woont al op jezelf, is goed, beter dan uit het ouderlijk huis te gaan samenwonen. Als je een paar vakanties samen hebt meegemaakt en een aantal weken in een tentje of iets dergelijks hebt gebivakkeerd weet je ook al een beetje hoe het voelt om langdurig in elkaars nabijheid te verkeren. Probeer het een poosje en kijk wat je terugkrijgt voor het opgeven van een stukje persoonlijke vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je eraan toe bent. Klinkt flauw, maar zo is het wel.

Zelf gingen we samenwonen twee weken nadat we elkaar voor het eerst hadden ontmoet. We zijn inmiddels ruim acht jaar samen, waarvan ruim zeven getrouwd.

Wat ik wel zou aanraden als je al snel gaat samenwonen, en zelf ook heb gedaan: hou de andere woning/kamer nog even aan. Er zijn geen garanties dat het goed gaat, en in Nederland heb je nou eenmaal niet zo één-twee-drie een nieuwe woonruimte als het niet goed gaat.

Natuurlijk is het romantischer om meteen al je schepen te verbranden, omdat dat meer het idee geeft dat je er helemaal, onvoorwaardelijk voor gaat, maar in romantiek kun je niet wonen, en onvoorwaardelijk voor iemand gaan is gewoon stom.