gemeente argief burgelijke stand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arCHief burgeRlijke

Andere antwoorden (5)

Dat kan op de site "Mensenlinq", zie de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel aparte site, to say the least..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, wel knap gevonden. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Qris: waarom is dat zo apart? Het is gewoon een handige site, aangezien alle overledenen er worden bijgehouden. Je hoeft zo niet alle diverse kranten af op zoek naar de rouwadvertenties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lino: meestal volgens mij wel ..
In de krant tussen de rouwadvertenties, bij het gemeente archief en je zou ook de kerkhofen in de plaats waar de "vermoede overledene" gewoon heeft kunnen checken, daar houden ze boeken gesorteerd op alfabeth bij.

Je zou ook zijn/haar telefoonnummer via de telefoongids kunnen opzoeken. Bel hem/haar op, als hij/zij opneemt lijkt het me aannemelijk dat hij/zij nog in leven is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de begraafplaats. Mensen die al langer geleden zijn overleden kun je misschien vinden via Graftombe.nl Alle begraafplaatsen per provincie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bel de persoon op... of schrijf hem/haar een brief... Ga naar het adres waar hij/zij leeft... Vraag het aan bekenden van de persoon... als je daar niet uitkomt, ga dan naar (www.vermist.nl) de site van het televisieprogramma vermist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In beginsel moet je dat doen bij de gemeente waar iemand is overleden. De gemeente houdt een overlijdensregister bij. Dit is een van de registers van de burgerlijke stand. Het is alleen lastig als je niet weet in welke gemeente iemand is overleden. Als iemand na 1995 is overleden, kun je alleen een uittreksel aanvragen als je naaste familie bent. Een notaris of advocaat kan wel van iedereen een uittreksel aanvragen.