Hoe kan ik het beste aan mijn vriend vertellen dat ik ook vrouwen aantrekkelijk vind?

zal hij het goed opvatten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (12)

Gewoon zeggen...

Ik kan me zo voorstellen dat hij daar niet vrolijk van word. Maar door het hem niets te vertellen is voor jou alleen maar frustrerend...

Maar hoe? Dit ligt helemaal aan je eigen creatieviteit. Maar maak het in ieder geval niet romantisch, want dat kan wel eens averechts werken...

Maar is er al sprake van een relatie met iemand anders? Want als dat ze is kan je ook gewoon uit elkaar gaan en hem maar even niets zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wees altijd eerlijk, spreek altijd de waarheid, lieg nooit
want je moet de gevolgen van je acties dragen en accepteren. Daar groei je van, want het is eerlijk tegenover je vriend dan kan hij voor zichzelf kiezen wat hij er mee wil. Meestal als je verliefd op een ander wordt vertoont de relatie barsten. In het leven moet je keuzes maken een verkeerde kan je leven op een negatieve manier beïnvloeden. Met de vriendelijke groet
ps hoe kan een ander weten hoe jou vriend het zal opvatten. Een tip doe een ander nooit iets aan, dat jij zelf ook niet zal willen dat een persoon jou dat aan doe.
Stel je voor jou vriend verteld dat hij op mannen valt, hoe voelt dat? Dan vind je het antwoord op je vraag,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je daarbij bedoelt. Heb je een relatie met een andere vrouw, dan zal hij het uiteraard niet leuk vinden. Toch is het dan het beste om eerlijk te zijn; zowel voor jouw als voor hem.

Als je een keer met een vrouw wil doen, dan hangt net van je vriend af wat die er van vind. Sommige mannen vinden het totaal niet erg als er twee vrouwen in hun bed liggen. Ook hier geldt, praten hoe lastig je dat misschien ook vindt.

Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je ook nog sterke gevoelens voor hem hebt en je dus bi bent (om je maar in een hokje te plaatsen)
Neem een rustig moment en vertel het hem eerlijk, het zal misschien even vervelend zijn, maar anders blijf jij er mee zitten en dat wil je ook niet. Het heeft ook z'n voordelen, ik denk dat er niet veel mannen zijn die een trio met twee vrouwen afslaan.
Maak hem duidelijk dat het geen bedreiging voor jullie relatie hoeft te zijn.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
Vertel het hem zo snel mogelijk. Als je zoiets direct vertelt, is het een deel van jezelf dat je met hem deelt, dat is iets moois. Hoe langer je wacht, hoe meer het een geheim wordt dat je voor hem verborgen hebt gehouden, dat is helemaal niet zo mooi.

Mijn advies: maak er niet een issue van. Dus niet: "Schat, ga zitten, ik moet je iets vertellen, hier heb je een borrel om het te verwerken."

Biseksualiteit is iets heel normaals, en het betekent niet dat je bij hem weggaat (toch?), behandel het dan ook als zodanig. Als jij er een groot issue van maakt, geef je hem juist het idee dat het wel erg is en dat hij bang moet zijn je te verliezen aan een andere vrouw. Haal die angel er dus uit.

Mijn man en ik beleven er veel plezier aan om samen in de zomer op een terrasje te zitten en dan samen naar mooie vrouwen te kijken. Misschien is dat ook een manier waarop je het kan vertellen. Wijs een mooie vrouw aan en vraag gewoon: "Vind je haar ook aantrekkelijk?" Hij kan dan ja of nee zeggen, waarop jij kan zeggen "ik wel" of "ik ook". Dan komt het gesprek vanzelf op gang.

Zorg ervoor dat het een totaal onbekende vrouw is die je aanwijst, dan is het duidelijk dat je haar alleen van een afstand bewondert. Neem je een bekende ("vind jij Sarah ook zo aantrekkelijk?") dan is de kans veel groter dat hij zich bedreigd voelt, het is dan namelijk (in zijn gedachten) een realistische optie dat je er met haar vandoor gaat.

Wees vooral niet te bang om het te vertellen. Ja, het kan dat hij er niet mee om kan gaan. Het kan ook dat hij een gat in de lucht springt. Veel mannen vinden het een spannende gedachte dat hun vrouw bi is. Als dat laatste het geval is: laat hem rustig fantaseren, ook als je niet van plan bent ook iets met een vrouw te beginnen. Gun hem zijn lolletje, het is een onschuldige fantasie die het hem makkelijker maakt te accepteren dat hij 'concurrentie' heeft van zowel vrouwen als mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat heb je mooi verwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, goed geschreven.
Als je een goede relatie hebt met je vriend kan je dat gewoon vertellen en hij zal luisteren naar je, omdat hij van jou houdt en alle kans dat hij begrip heeft ervoor... Het is niet iets waar je voor kiest, het overkomt je, daar kun je niets aan doen, het is gewoon zo... Daar moet jij mee rond komen en je partner ook... Kan je partner daar niet mee rond komen, dan is er op den duur geen plaats meer voor je partner, maar ook daar hoef je niets voor te doen, dat zal vanzelf gaan. Laat je zien, spreek uit, vernader volgens je eigen groei en iedereen die daar niet in mee kan gaan zal vertrekken en anderen die goed passen in je nieuwe identiteit zal naar jou toe komen, jij zult een vriendenkring opbouwen die van twee sexen kan houden en het geen probleem vindt...

Als jij altijd bent wie jij bent zal jouw omgeving dat ook altijd zijn wie zij is... Dat gaat vanzelf, net zo vanzelf als jij ontdekte dat je ook van vrouwen kunt houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor hem het belangrijkst uit jouw boodschap zal zijn is: "Wat is de kans dat ik haar verlies". Jij weet het best wat die kans is. Breng die boodschap dan ook duidelijk. Wil je hem vertellen dat je toch liever de rest van je leven met een vrouw doorbrengt, vertel hem dat dan ook zo. Andersom, wil je hem alleen maar vertellen dat je interesse breder is dan alleen maar mannen, dan is er weinig aan de hand. Hij zal vast ook al weten dat er andere mannen zullen zijn die je aantrekkelijk vindt, toch? Dat betekent per definitie nog niet dat hij jou kwijt raakt aan hun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is; het lijkt mij vrij normaal dat deze dingen besproken worden/zijn in een relatie. En met aantrekkelijk vinden is niks mis mee. Het hangt ervan af hoe ver dat gaat. Het kan bijv zijn dat je vrouwen aantrekkelijk vindt, seksueel tot hen aangetrokken voelt, maar bijv geen relatie met hun kan en wil hebben.

Ik heb in hetzelfde ''schuitje'' gezeten, maar ik en mijn vriend hebben een relatie waar we bijna alles aan elkaar vertellen en bespreken (vrij normaal vind ik) Dit is toen ook ter sprake gekomen. We hebben hier toen ook afspraken over gemaakt. Ik mocht/mag bijv seksuele dingen met andere meisjes doen, mocht dit een keer voorvallen. Ook heb ik een keer met een meisje gezoend tijdens mijn relatie. Dit met medeweten, ''toestemming'' van mijn vriend. Door goede afspraken te maken en je hier aan te houden is soms veel mogelijk binnen een relatie. Maarja hoe jullie relatie in elkaar zit dat weet ik natuurlijk niet :)

Het belangrijkste is om voor jezelf eerst duidelijk te hebben; in hoeverre gaan de gevoelens voor vrouwen? ; staat dat mijn gevoelens voor mijn vriend in de weg, heeft het hier invloed op; wat wil ik met mijn gevoelens voor vrouwen doen of vind je het alleen belangrijk dat hij deze informatie over jou weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel lief van je...
Over het algemeen zal een man er makkelijker mee omgaan als hij hoort dat zijn vriendin/vrouw ook op vrouwen valt, dan wanneer een vrouw hoort dat haar vriend/man ook op mannen valt. Misschien vindt je vriend het zelfs wel spannend... Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees jezelf en vertel zoals het is. Als hij het niet goed kan opvatten is ie dan seksueel niet volwassen genoeg. Het is toch niet zo dat je kiest om vrouwen aantrekkelijk te gaan vinden. Zo ben je gewoon. Als hij er moeite mee heeft en jou niet kan accepteren zoals je bent, dan... misschien moet hij nog ingewijd worden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel een trio voor. Dat vindt ie vast wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar de vraag hoe serieus je bent. Is dat alleen maar een fantasie of wil je het werkelijk. Als ik bijvoorbeeld verliefd ben op een ander, dan zou ik het nooit aan mijn man vertellen. Dan gaat mijn relatie echt kapot, terwijl ik het toch goed heb mijn huwelijk. Het blijft maar bij mijn droom en dat is ook heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk ook maar ent aan je relatie. Als ik verliefd ben op nog een ander dan mijn man, is hij de eerste die het hoort.