een huwelijk tussen broer en zus mag niet, maar ben je strafbaar als je samen een kind hebt? en mag je niet officieel samenwonen?

broer en zus kunnen soms wel samen kinderen hebben, zonder dat ze het weten, dat ze familie zijn(ouders vreemd gegaan).
eigenlijk is dat niet eerlijk tegenover een officiele broer en zus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Het is niet strafbaar om een relatie te hebben, seks te hebben, samen te wonen en kinderen te krijgen. Alleen trouwen mag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Dat zijn pas antwoorden!

Andere antwoorden (2)

De kans dat je per ongeluk een kind krijgt van je (meestal half)broer of zus is natuurlijk wel heel klein.
Officieel mag het volgens mij niet, maar ik heb er in Nederland nooit van gehoord. Wel speelt / speelde er zoiets in Duitsland, zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Ierland speelt momenteel zo'n geval. Twee mensen werden verliefd op mekaar, gingen samenwonen en kregen een kind, en kwamen er daarna pas achter dat ze halfbroer en halfzus waren. Inmiddels zijn ze getrouwd.

Verder komt het ook voor in een serie boeken, de Dollanganger-serie, Van Virginia Andrews.