Wat doe je wanneer je hopeloos verliefd word op je collega en je het ontzettend goed met elkaar kunt vinden, alleen hij heeft al een gezin. Wat nu?

het voelt alsof je voor de eerste keer echt verliefd bent. en toch weet je dat het niet kan omdat diegene al verbonden is. toch werk je 40 uur per week met diegene en je hebt het zo leuk met elkaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het wederzijds?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik vrij zeker van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou jij verder willen met iemand die blijkbaar nogal makkelijk zijn vrouw en kinderen in de steek zou kunnen laten?
Zoals je er aan komt kom je er ook weer af, houd dat maar in je achter hoofd.
Iemand die zo over relaties denkt, moet je niet willen.

Het beste antwoord

Hou het leuk en hou het eerlijk. Respecteer het zijn gezin.
De ellende die je ermee zou veroorzaken is vele malen groter dan het plezier.
Verder is het nog de vraag hoe hij over jou denkt, maar daar zul je zelf wel een idee over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hou het bij dat leuk met elkaar hebben en als dat niet lukt, rigoreus kappen! Ben je er trouwens wel zeker van,dat hij op de zelfde manier over jou denkt, als jij over hem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben de wijste, maak dat je weg komt. Of steek je hoofd in een bak water. Dat meen ik serieus; hier komt alleen ellende van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gebeurt verder niets, hou het leuk en werk prettig samen.
Die verliefdheid zakt wel af als je er niets mee doet en je kunt dan nog jaren fijn samenwerken.
Maak geen gezin kapot door een opwelling, er lopen nog zoveel leuke mannen rond die niet getrouwd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een ethische vraag.
Je kan natuurlijk kijken hoever hij wil gaan. Wil hij z'n gezin opgeven voor jou? Wil jíj dat hij z'n gezien opgeeft voor jou?
Eenerzijds zeg ik: 'Ga voor je eigen geluk dus wil je hem, ga ervoor.' Anderzijds zeg ik: 'Moet 't ten kosten van alles gaan?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slecht advies rick, even een gezinnetje naar de knoppen helpen omdat je verliefd bent ???
Dat kun je echt niet maken en ik hoop dat jij het niet meent.
misslobe
13 jaar geleden
me eens! -1
Annswers
13 jaar geleden
Eens met Rick er is niet 1 keus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@misslobe, mee eens en toch min 1 ?
Maakt me niks uit hoor, maar ik snap 'm niet. Aan Annswers : Hoezo er is niet 1 keus ?
Je kiest voor een partner en moet ook de keuze van een ander voor zijn of haar partner respecteren.
Een verliefdheid of geile bui mag niet zomaar een puinhoop aanrichten in een gezin.
Een gezin opbouwen is een proces van jaren , van liefde, van banen zoeken van huizen kopen of huren.....
Een neukertje op je werk kan er een ravage in aanrichten en dat is het never en nooit waard.
Helemaal met je oneens dus.
Onderneem alsjeblieft geen actie, want je zult spijt hebben als haren op je hoofd.

Het kan veel schelen om wat afstand te nemen, dus b.v. niet samen te gaan lunchen enz., en bij zakelijk contact ook wat zakelijker te zijn in plaats van je best te doen om het gezellig te maken.

Hier zit voor jou geen toekomst in, en voor hem kan het enorme problemen opleveren. Dus wees alsjeblieft verstandig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
Heel goed antwoord!!!
Het is misschien nu gemakkelijk om te nemen, maar straks heel moeilijk om te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nu?
Niks.
Hij heeft een gezin, dus heb je niks bij hem te zoeken noch te vinden.
Dat klinkt hard als je verliefd bent, maar het is niet anders.
Denk alsjeblieft niet dat je tussen hem en z'n gezin kunt komen.
Ga er niet vanuit dat hij voor jou gaat kiezen als je hem weet te verleiden.

Wat ik al zei: Niks. En kun je daar niet mee leven, dan moet je zo snel mogelijk weg uit deze baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel jezelf de vraag: Hoe zou ik het vinden als ik een gezin had en mijn man zou verliefd worden op en/of er vandoor gaan met een collega? Als je die vraag hebt beantwoord, weet je wat je te doen staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dát is tenminste een antwoord.
Je zegt het toch al zelf?
Je weet dat het niet kan. Punt.

Je hebt een leuke collega en dat is fijn voor je.
En daar houd je het bij.

Fantaseren mag natuurlijk, maar houdt je gedachten
voor je!
Beter nog is het om wat afstandelijker te worden naar
die collega.
Ik neem tenminste aan dat je een volwassen mens bent.

Kijk ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verliefd-collega.3976