Wat voor advies kun je een vriendin geven (28jr) die niet weet wat ze echt leuk vind in haar leven?

Ze heeft advies gehad van haar psycholoog om leuke dingen te gaan doen, maar ze weet niet goed wat ze leuk vind. Hoe zou ik haar daarin kunnen helpen om daarachter te komen, welke vragen kun je stellen?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig maar dat ze nog zo'n goede vriendin in jou heeft dan!

Het beste antwoord

Hé, een mede 'lot'genoot ;-) ik dacht dat ik de enige was...
Helaas moet ik uit eigen ervaring schrijven dat ook ik nog steeds niks leuk vind om te doen. Daarentegen ben ik 0,0% depressief :-)
Zit ze er erg mee dat ze niks leuk vind? Is ze depri?
Misschien heeft ze er ook geen behoefte aan. Het kan in haar aard liggen.
Want wat de één leuk vind om te doen, kan de ander geen bal aan vinden.
Iemand zei me ooit: als je weet dat je er morgen niet meer bent, welke 3 dingen had je dan nog willen doen?
Dat antwoord is misschien een klein beginnetje naar 'iets leuk doen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

wat vindt je leuk, lekker, prettig
waar houdt je van, kleur, geur
zullen we gaan zwemmen, fietsen, wandele n
ergens iets drinken, eten, lezen, kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze niet probeert dan komt ze daar ook niet achter.
Dus als ze wat dingen uit gaat proberen dan kom je daar vanzelf wel achter.

-bioscoop
-sporten
-dansgroep
dat soort dingen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet geen vragen stellen in dit geval. Je moet gewoon doen!

Bedenk leuke dingen en neem haar mee. Iemand die depressief is kan zelf niet bedenken waar ze echt vrolijk van worden. Pas als ze in een situatie terecht komen, wat leuk is, kunnen ze het ervaren.

Mijn advies; Neem haar zoveel mogelijk mee. Haal haar in ieder geval uit haar sleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste wat je kan doen is don't ask just do
als jij ziet dat ze weer zoon moment heeft verander het ga op onder zoek samen wat zijn nou dingen die haar opvrolijken zo leer je wat je kan doen op die momenten wat zei leuk vind maar ook wat je zelf leuk vind want soms werkt het makkelijker als jij de dingen voor doet vat het niet verkeert op maar: monkey see monkey do als zei ziet wat het met jouw doet lachen en plezier hebben is vaak aanstekelijk zo komt ze vanzelf ook met dingen die ze misschien zou willen proberen leer haar hoe je plezier kan hebben kan zoeken en er achter te komen wat je er van vind leuk niet leuk super of misschien als we het zo doen

succes;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou voor je vriendin wel goed zijn een paar maanden naar een streek te gaan, waar pure armoede en hongersnood heerst. Na terugkomst, maak ik me sterk,dat ze alles leuk vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou samen een collage kunnen maken, dan werken linker en rechterhersenhelft samen en lukt het een stuk gemakkelijker.
Gewoon alles uitknippen en/ of scheuren wat je leuk vind, of leuk lijkt, of misschien een beetje leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moet allerlei dingen uitproberen, en zichzelf dwingen om dat te doen. Ze merkt dan vanzelf wat ze echt leuk vind als ze het vaker heeft gedaan. Bijvoorbeeld paardrijden, bioscoop, uitgaan, shoppen, schilderen enzovoort