Stel iemand heeft een schijnhuwelijk, wat kan er dan gebeuren voor narigheid van buitenaf?

Toegevoegd na 9 uur:
Het gaat erom wat er gebeurt wat de staat doet om achter een schijnhuwelijk te komen en wat er gebeurt als ze erachter komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een schijnhuwelijk maar wel echt getrouwd in gemeendschap van goederen. Geeft je wel alle verantwoordelijkheid voor schulden en of uitgaven van die persoon
13 jaar geleden
"Van een schijnhuwelijk is sprake wanneer bij het aangaan van een huwelijk uit economische, zakelijke of emotionele overwegingen de beide partijen niet aan de verplichtingen hebben voldaan (of van plan zijn te voldoen) die de wet aan een huwelijk stelt, bijvoorbeeld als het huwelijk uitsluitend wordt voltrokken om iemand een bepaalde nationaliteit te bezorgen."

lees verder op : http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnhuwelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Narigheid van buitenaf: Het kan zijn dat de persoon die de ander op deze manier geholpen heeft verliefd wordt op een ander en dan kan dat huwelijk behoorlijk in de weg gaan zitten.