Ik heb een relatie met de broer van mijn beste vriendin.

Hierdoor is mijn relatie tussen mijn beste vriendin en mij veranderd, en daar heb ik best moeite mee..
Iemand tips??

Toegevoegd na 20 minuten:
En dan bedoel ik vooral als ik ruzie heb met mijn vriend, of de dingen die over sex gaan..
Dat soort dingen wil zij natuurlijk helemaal niet weten over haar broer, maar die wil ik wel graag met mijn beste vriendin kunnen bespreken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Respecteer de wensen van je vriendin en vermijd de onderwerpen die voor haar gevoelig liggen. Het is wel haar broer en je wilt niet hoeven kiezen tussen je vriendin en je broer.
Normaal gesproken kies je vaak voor je vriendin als die ruzie heeft met haar vriendje. Dat kun jij van haar natuurlijk niet verwachten want dat is haar broer.
Vervelend maar dat vraagt zowel wat aanpassingen van haar als van jou.

Jij zou toch ook niet willen weten wat voor sexsuele dingen jouw broer of zus met haar vriend of vriendin uithaalt?

Probeer dus ook de kant van je vriendin te zien en kijk of je met iemand anders over je ruzie of sex kunt praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zomaar een tip:

Vrienden zijn leuk, maar over het algemeen ga je er niet mee naar bed.

Dus ga voor je relatie!

Een relatie ga je hopelijk aan voor de rest van je leven.
Vriendschap is leuk, zolang het duurt.

Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Succes dus met je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt mij nou toch zo gezellig.

Jij en je beste vriendin en haar broer.
Heb jij niet een leuke broer voor jouw vriendin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er misschien een keer met haar over praten. Zorg dat je die dingen blijft doen die jullie vroeger ook deden, in feite hoeft er niks te veranderen binnen jullie vriendschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik kan me voorstellen dat zij niets wil weten over het sexleven van haar broer. Je zult er dus een andere vriendin bij moeten zoeken met wie je je sexleven kunt bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan toch gewoon vriendinnen zijn zonder het over jou sexleven te hebben. er is nog zoveel meer in het leven.
Het is toch gewoon leuk dat je beste vriendin eigenlijk fam van je word.
en dat zij niet wil weten wat jij in bed uitspookt met haar broer vind ik niet zo gek. ik zou dat ook niet willen weten van mijn broer.

Dan moet je die details maar bespreken met een andere vriendin. misschien moet ze ook even aan dit idee wennen en kan je er later wel met haar over praten
13 jaar geleden
Zoals je zelf niet per sé zit te wachten op je ouders die je vertellen wat ze 's avonds uitvoeren met hun 17 zweepjes en onderwaterecamera's, zit je vriendin er niet per sé op te wachten wat haar broer allemaal uitvreet met de emmer tennisballen en de verzameling oude postzegels.

Ook kan ik het me voorstellen dat iemand het niet fijn vind wanneer je frustraties over hun directe familieleden bij hun gaat uiten. Op zo'n moment kan het zijn dat ze met een oncomfortabel gevoel je zit aan te horen; moet je je beste vriendin gelijk geven, of moet je het voor je broer opnemen? Dit is een dilemma die je ze niet eens moet willen geven.

Bewaar deze vriendin voor alles wat jullie altijd samen deden, en zoek iemand anders op om te praten over relatieproblematiek/perikelen. Dat lijkt me de meest optimale oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je vriendin daar geen zin in heeft. Het voelt (volgens mij is dat gezond..) bepaald onfris om dit soort dingen over een broer of zus te horen. Ik vind het volstrekt logisch en legitiem als je vriendin hier niet over geinformeerd wil worden.
Dat is de prijs die jij moet betalen voor het feit dat je het met haar broer hebt ' aangelegd' .
Als jullie echt beste vriendinnen van elkaar zijn, heb je ook iets voor elkaar over. Ik heb zelf ook wel eens vergelijkbare situaties meegemaakt (zowel als ' zus van' als met ' broer van' en in het laatste geval ben ik er zelfs t/m vandaag aan blijven hangen en heeft e.e.a. tot een mooi aantal nazaten geleid!) Je krijgt dan absoluut te maken met concessies, zowel van de ene als van de andere kant.
Ik vind het trouwens een goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok.. hier spreekt de beste vriendin :)
Ik heb er een heel dubbel gevoel over.. maar moet zeggen dat ik al met al er wel 100 % achter sta :)
Het scheelt dat ik zelf in belgie woon en mijn beste vriendin jammer genoeg dus sowieso maar eens per maand a 2 maanden kan zien.. Ook was ik er al aan gewend om mijn broertje en beste vriendin samen te zien, aangezien we al jaren heel goed met zn 3en (4en met mijn vriendje erbij) omgaan..
Ik heb t er nu wel af en toe moeilijk mee ze te zien zoenen, gewoon omdat het er heel raar uitziet voor mij.. n beetje alsof je broer ineens met je zus aant zoenen is ofzo.. :p En ik krijg van beide kanten dingen te horen.. waardoor ik van beide ineens wel een ander beeld heb gekregen.. En t laatste negatieve kantje eraan vind ik dat ze nu echt bijna nooit meer alleen kan zien.. en als da wel al n keer kan hoor ik zo goed als nix anders dan over elkaar.. :p
Maar ondanks de paar negatieve kantjes ben ik er heel erg blij mee.. want m'n bro heeft n pracht van n vriendinnetje! En mn beste vriendin heeft n superleuke, super trouwe vriend.. En aangezien ze allebei echt wel veel repect voor mij hebben weet ik dat ze elkaar ook sowieso nix verkeerds gaan doen en hoef ik me op relatievlak dus mooi geen zorgen te maken over mn broertje of over mn beste vriendin :) En natuurlijk ist ook superleuk dat ik nooit geconfronteerd zal worden met n vriendje/vriendinnetje dat ik nie graag heb.. Want heb mijn beste vriendin's vriendje en mn broertje's vriendinnetje nu dubbel en dik goedgekeurd! :) LOVE U GUYS!! :)