Hoe vertel ik mijn ouders VOORZICHTIG dat ik van paardrijden af wil?

Ik ben nogal een nerveus kippetje, durf niet zo goed dingen te vertellen. Ik zit nu ongeveer 5 en een half jaar op paardrijden, maar ik heb er gewoon geen plezier meer in. Ik weet niet goed hoe ik dat tegen mijn ouders moet zeggen. Ja, het klink heel dom, maar ik vind het gewoon moeilijk om te zeggen. Heb het ook nog nooit eerder gedaan, dit is de enige sport waar ik ooit op gezeten heb.
Ik heb ook een maand of 2 à 3 geleden een nieuwe rijbroek gehad, dus dan heb ik een beetje een schuldgevoel... De laatste tijd probeer ook heel dwars te doen, in de hoop dat ze zeggen van: Doe niet, anders moet je van paardrijden af! En dat ik dan gewoon doorging en ze me eraf haalden, maar dat werkt ook niet. En ja dat is hopeloos. xD

Ik heb een paar goede redens:

- Het is duur, en zo rijk zijn we nu ook weer niet.
- De laatste tijd rijden we alleen nog maar dressuur, maar dat heeft geen zin want ik rijd toch geen wedstrijden. Ik vond het leuker toen we nog recreatie reden.
- Ik heb geen eigen paard, dus dan kan je ook niet zoveel.
- Ik wil er niet mijn beroep van maken.
- We galopperen niet eens meer en dat vond ik juist het leukst.

Plz help?

X- Anoniem...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat X- Anoniem moet je ff niet op letten, dat klopt niet helemaal. xD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rijbroek voor paardrijden is prima te verkopen, op de club b.v. Er zijn altijd wel kinderen wiens ouders een nieuwe rijbroek te duur vinden, omdat kinderen nu eenmaal groeien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat probleem had ik ook alleen met hockey. Mijn advies is ook om het gewoon te zeggen want het is wel jou leven en als je het niet leuk vindt moet je het ook niet doen veel succes.

Antwoorden (5)

Ik krijg de indruk dat je een beetje (licht uitgedrukt) onder de plak van je ouders (moeder?) zit.

Als ik jouw verhaal lees, kom je over als een welbespraakt meisje. Waarom kun je het je ouders niet gewoon vertellen? Wordt je wel gehoord?

Zeg ze dat je nu na 5,5 jaar genoeg hebt van paardrijden en dat je er met tegenzin naar toe gaat. Dat je liever iets doet waar je plezier aan beleeft, zodat je ouders niet voor niets betalen.

Wees duidelijk en eerlijk. Pas als jij geloofd wat je zegt zullen je ouders dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht op een rustig moment. Dus niet nadat tegen je moeder is verteld dat ze niet lekker kookt of dat de voetbalclub waar je vader zo fan is net heeft verloren. Zeg dat je het moeilijk vindt om dit uit te leggen. Zeg dat je liever niet meer op paardrijden zit en dat je daar ook goede redenen voor hebt. Zoals bijvoorbeeld:
"Ik zit nu al heel erg lang op paardrijden, maar ik vind het - heel eerlijk - niet meer zo leuk. *Nu de redenen*"
Zeg ook dat je, je er schuldig over voelt. Vertel het allemaal en kijk wat je ouders er op zeggen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar gewoon eerlijk vertellen, en je broek, cap en andere spullen zijn je ouders zo kwijt op Marktplaats.
Het kan zijn dat je ouders er opgelucht van worden want paardrijden is een risico-sport en er kan zo wat mis gaan.
Hier spreekt een moeder met ervaring, 1 dochter gestopt en 1 dochter is nu volwassen en rijdt nog steeds.
Dus eerlijk vertellen, want paardrijden is duur en ze kunnen dan hun geld wel beter besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst volgende keer dat je terugkomt van paardrijden vertel je gewoon meteen, dat je het al een tijdje niet meer leuk vindt en er mee wil stoppen.

Duidelijke taal. Draai er niet om heen.

Je zal zien dat het best makkelijk is, om iets aan je ouders te vertellen, als je er niet om heen gaat draaien. En als je dat eenmaal ervaren hebt, zal praten met je ouders alleen maar makkelijker worden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies en niet verder uitstellen, want dan wordt het alleen maar moeilijker.
+1
Zeg gewoon dat je wil stoppen , hoeft niet moeilijk te zijn . Die pas nieuwe rijbroek kun(nen) je (ouders) wel verkopen . Uiteindelijk betalen je ouders nu voorniets , je wilt er vanaf . Succes .