Hoe ga je om met iemand (autobestuurder) die in de auto veel scheld, schreeuwt, gebaren maakt naar zijn mede-verkeersgangers, terwijl jij ernaast zit?

Ik ben de enige die het dan hoort en ziet. Ik stoor mij er heel erg aan en soms schaam ik me ook voor de voetgangers etc. Maar hij zegt dat als hij rijdt dat ik me er niet mee moet bemoeien, daar zit ook wat in natuurlijk. Hij rijdt verder netjes enzo, dus als er wat gebeurt ligt het niet bij hem....

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar heb ik een punt of is diegene die de auto rijdt gewoon de baas?

13 jaar geleden
1.4K
Kimath
13 jaar geleden
Mijn moeder doet dit soms ook (niet zo extreem, maar wel irritant) Dan zeg ik altijd rustig tegen haar: Heeft geen zin hoor, ze horen je toch niet.

Het beste antwoord

Je kan uitleggen dat er een kans bestaat dat een andere verkeersdeelnemer fysiek agressief op hem reageert, en dat jij daar óók het slachtoffer van kan worden.
Wellicht is hij gevoelig voor dit argument, als hij rondrijdt met jou als passagier is hij immers verantwoordelijk voor jouw veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Door 'n keer terug te schreeuwen en duidelijk maken wat je er van vindt. De meesten schrikken hier zo van dat ze het niet meer zullen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je het of filmen en dan daarna laten zien hoe hij is in de auto voor schandaal... of je zegt nogmaals ik stoor me aan je gedrag... of je kiest ervoor net zolang niet meer bij hem in de auto stappen totdat hij er een keer mee op houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is enorm irriterend.
Zet iedere keer als hij dat dat doet gewoon de radio keihard.
En kijk eens wat hij daar van vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgende keer niet meerijden of vragen of hij wil stoppen op een plek waar je uitstapt. Dat laatste zou hem (hoop ik) kalmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*schaam* *schaam*

Ik ben zelf zo iemand! Ik kan me soms enorm drukmaken om niets!

Mijn vriendin laat me dan ff gaan, en begint me later te immiteren! Dan zie ik zelf hoe ik mezelf aanstel, en kunnen we er ook nog om lachen!

Het is eigenlijk belachelijk gedrag, dat voortkomt uit opgekropte stress en frustratie dat er soms gewoon uitmoet.

Dus ik denk dat de beste oplossing is om iemand te confronteren met zijn eigen gedrag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra het nog eens gebeurt uitstappen (indien mogelijk) en zeggen dat je daar echt niet van gediend bent!
Hopelijk opent dat zijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik had ooit een collega die zo'n rijgedrag had. En keer ik deed hem na, ik richte mij op hem dan met wat extra domme gebaren. Hij schrok zich zo dat het leide tot ruzie. Sinds dien nooit meer last gehad. Het beste remedie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel droog zeggen:

Hij hoort je toch niet!

Hopelijk realiseert hij zich dan dat het nutteloos is. Want dit is erg stoorend en verpest de sfeer volledig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen aandacht geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is blijkbaar voor de bestuurder een manier om zijn ergernissen en frustraties tijdens het rijden asf te reageren. Dat doet iedereen op zijn eigen manier.

Dit is een lastig geval. Als je hem nadrukkelijk vraagt om op te houden, en hij doet dat, dan heb je het risico dat hij minder netjes gaat rijden. Aan de andere kant begrijp ik heel goed jouw ergernis.

Mijn advies: praat er een keer rustig over als jullie niet in de auto zitten en probeer je in te leven in elkaars situatie. Hopelijk om je er dan uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

In het verkeer is niemand 'de baas' en de bestuurder van een voertuig is verantwoordelijk voor de veiligheid en het welzijn van zijn passagiers. Maak hem duidelijk dat je je aan zijn gedrag ergert en dat het je stoort dat jij er ook op wordt aangekeken.