stamboom achterhalen

Wie weet er een goeie plek waar je voor niet al te veel centen je stamboom kan laten achterhalen eventueel met andere afstammelingen vanuit je voorouders?

Toegevoegd na 19 minuten:
bijvoorbeeld: mijn opa had maar 1 kind, beiden zijn gestorven, ik weet niet of hij broers of zussen had laat staan of die kinderen hadden. Hoe zoek ik zoiets uit.

of, de vader van mijn moeder is niet bekend, die komt uit een ander land. hoe zoek ik dat uit.

13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je me een prive-mail stuurt met je naam, geb. datum en woonplaats kan ik misschien iets voor je beginnen.
Moeten ook de naam van je vader en meisjesnaam moeder erbij en waar die geboren zijn en wanneer.

Het beste antwoord

Genlias heeft een hele grote database.
Of Google eens op achternaam. Je staat versteld hoeveel mensen bezig (zijn geweest) met hun voorvaderen.
Zelf kwam ik erachter dat mijn moederskant al online stond tot het jaar 1537 terug. Dat scheelde heel wat zoekwerk. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ziet er leuk uit, staat rotterdam er niet tussen :( en moet ik teveel recente informatie hebben om bij oudere te kunnen: penbaarheid Overlijdensakten uit de burgerlijke stand worden openbaar na 50 jaar, huwelijksakten na 75 jaar en geboorteakten na 100 jaar. De registers worden in blokken van 10 jaar openbaar gemaakt. Verder wel een leuke site
sterredag
13 jaar geleden
heel misschien dat mijn opa net op tijd geboren is om bij de volgende update zijn geboorte openbaar te maken, maar het kan ook net een jaar te laat zijn, dan zou dit wel een methode kunnen worden wat betreft die kant. MITS rotterdam er ook tussen komt te staan waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=56
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey leuk, mijn opa's en oma's huwelijk staat erop.. ik zal eens verder zoeken naar hun geboorte..

Andere antwoorden (3)

Een gratis bron is bij de Mormonen: die maken microfilms van stambomen ....misschien ook wel die van jou.
In België is (of was) dat in Kasteel Cortewalle in Beveren-Waas. Worden door hen gratis aan de Nationale Archieven gegeven als wederdienst.

(Mormonen , meestal met voorouders uit Europa hebben die stambomen nodig om de Geesten van hun voorouders terug te vinden)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ook eens nagaan bij familie en verre familie....als daar iemand tussen zit die aan genealogie doet ...is het mogelijk dat ge al een 95% stamboom hebt ,zonder je het weet.
Mijn stamboom is opgezocht tot 1200 ongeveer , met plaats en alk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
en dat heb je bij die mormonen laten doen?? dan zou ik wel weten hoe en waar precies. Nagaan bij familie is geen optie er is bij mij verder geen familie bekend aan die kant en zelfs mijn moeder kan niet vertellen wie haar vader is.
sterredag
13 jaar geleden
o ja wat is een alk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stond al ,sorry Niet alleen mijn voorvaderen werden opgespoort , maar ook de plaats waar ze woonden.
Die informatie heb ik van mijn nonkel zaliger die aan genealogie deed.
Hij vond veel informatie bij de Mormonen ,tot een bepaalde datum....dan moest hij vooral via kerkregisters werken.
Deze gebruik ik,
Myheritage.nl

Toegevoegd na 17 minuten:
Ja je moet wel iets aan basisgegevens hebben door te beginnen met je opa en oma, waar zijn die geboren? wat is je oma's meisjesnaam enz.
De meeste gegevens krijg je namelijk via de gemeentes niet in te zien als de mensen nog in leven zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dat is om zelf op te stellen, of op te zoeken dan wat anderen ingevuld hebben oid. Dat is zeker niet voldoende. Ik zoek echt stamboom achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor stamboom achterhalen moet je beginnen in de gemeentelijke bevolkings registers, kerkregisters enz. Je kunt heel veel van die registers inkijken via je internet en dat kost helemaal niets.
sterredag
13 jaar geleden
hoe? waar? linken? welke info heb je nodig om goede linken te geven? op basis van welke informatie?
sterredag
13 jaar geleden
ik weet mijn gegevens en die van mijn moeder en gedeeltelijk van mijn vader, daarom zoek ik ook stamboom onderzoek, iets wat vanuit mij terug gaat kijken. Meisjesnaam van mijn oma is al helemaal onbekend, ook waar hun geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jee, moeilijk hoor, zijn jullie bij een kerk aangesloten?, dan zou je daar eens kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een link met een voorbeeld site uit groningen, dan zie je wat ik bedoel. http://www.groningerarchieven.nl/content.php?hoofd_id=4&sub_id=3&subsub_id=131
sterredag
13 jaar geleden
dus dan zou ik als ik weet uit welke plaats een voorouder kom in die plaats weer andere archieven moeten uitzoeken. En zo verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zo werkt dat en hoe verder je komt hoe leuker het wordt.
Bij het plaatselijk archief. Daar zijn ze zo opgewonden over stambomen dat ze je een eindje op weg helpen.