Hoe kun je subtiel aangeven dat iemand zich binnen je natuurlijke afstand staat?

Ook nadat je een paar keer een stap opzij hebt gezet en iemand weer dichterbij komt te staan. Het gaat om mensen die je niet goed kent.

13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je aantrekkelijk bent ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, die klevers, brrr.

Het beste antwoord

gewoon vragen lijkt me wel het meest handige, echt indirecte hints worden niet begrepen in dit soort situaties.

en dan vriendelijke: wil je misschien een stapje achteruit zetten, ik merk dat ik zelf steeds een stapje verder doet.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Eigenlijk een heel logisch, maar mooi antwoord waar ik iets mee kan, dank je.

Andere antwoorden (9)

Heb je soms een (andere) bril nodig?
Hoezo?
Je staat zo dichtbij, dacht dat je mij niet goed kon zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm.. Ik zou het niet subtiel proberen, maar gewoon zeggen dat je prijs stelt op je eigen ademruimte.

De andere optie is om te zeggen: Ik trek nog wel eens met mijn armen. Dus je kan maar beter wat afstand houden ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Een derde optie is om zelf een stap naar voren te nemen direct na deze persoon een stap naar jou toe neemt en echt dicht op de persoon te gaan staan. Dan neemt deze zelf een stap terug. Let wel: Dit kan als zeer aggressief ervaren worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen vragen,kun je een stapje achteruit gaan hier is geen lucht voor ons beiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''Oei, ik ben vergeten deodorant te gebruiken vanochtend.''

Zeker weten dat ze weggaan vanwege de angst voor stank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dat met een grapje oplossen, dat werkt het beste, is (hopelijk) duidelijk en zorgt ervoor dat er geen vervelende sfeer ontstaat.

Dus je zegt iets van:
* Hejuhh.. ben ik zwaan kleeft aan of zo...
-of-
* Ik wist niet dat ik zo lekker rook
-of-
* Kun je de merk van mijn broek zo goed lezen?..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het , denk ik, bij mezelf houden. Bijvoorbeeld door te zeggen : " ik heb het gauw benauwd als ik zo dicht op iemand sta... sorry hoor!" stap zijwaarts.
Maar als het verder ook een opdringerig type is , en misschien ook nog iemand die onfris ruikt, dan misschien toch iets als:
" je komt steeds in mijn aura staan.. ik ruik zelfs dat je je sokken niet verwisseld hebt, vorige week.." ( Maar erg subtiel is dat niet)
Kortom: het hangt een beetje van de persoon en de onderlinge relatie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou ook een zwemband om kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een hoestbui faken, gaat ook meestal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een aantal oorzaken hebben, waaronder slechthorendheid. Kennelijk heb ik een natuurlijke neiging om juist wat meer afstand te houden, vanwege meerdere opmerkingen van vrouwelijke collega's waarom ik niet dichterbij kom zitten als we van hetzelfde beeldscherm lezen of iets dergelijks. En nee, ik zoek daar niet meteen iets anders achter dan dat maar we kennen elkaar doorgaans wel min of meer.

Geef gewoon aan welke afstand je prettig vindt en of die ander zich er alsjeblieft aan zou willen houden. Zo niet, met vriendelijke groet, maar dat was het dan wel, al dan niet definitief.