Hoe vertel je dat je jongens leuker vind dan meiden?

Ik ben een jongen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Maakt niet uit tegen wie, zowel mijn ouders als vrienden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (11)

Heel subtiel, dus niet direct. Als je al een tijdje verkering hebt met een jongen kan je tegen je ouders zeggen:
''Ik ben verliefd.'' Meer niet. Zeg dat je ''je lief'' graag een keer mee naar huis neemt. Doe dat. Wanneer je dan met een jongen thuiskomt, zullen je ouders in eerste instantie wel vreemd opkijken denk ik, maar dit lijkt me een subtiele manier die Carlo Boszhard ook heeft gebruikt! Zijn ouders vonden het toen blijkbaar niet eens zo verrassend!

Succes!

Toegevoegd na 19 minuten:
Een wat minder confronterende manier is deze:

Ga naar je vader of moeder, degene met wie je het makkelijkst praat. En zeg dan ''Ik ben verliefd op .'' Het zal wel even duren voordat het doodringt bij je vader/moeder, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kent je ouders natuurlijk het best.
Misschien even aftasten eerst.
Het is misschien ook beter eens bij jezelf na te gaan of je zover al bent.
Eigenlijk zou het vandaag de dag geen probleem mogen geven , toch merk ik dat het niet altijd zo eenvoudig is als het lijkt. Zowel bij ouders en vrienden moet je zich absoluut niet excuseren daarvoor , er is geen reden toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een rustig moment uit, misschien zelfs eerst met één van je ouders, waarmee je misschien het makkelijkste praat. En dan vertellen dat meisjes je eigenlijk niet zo aanspreken maar jongens wel. Je ouders zullen vast er voor je zijn. Heel veel succes en veel geluk in de liefde gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk hoe je het zelf graag zou willen horen. Direct, of met een omweg. Dat ligt natuurlijk voor iedereen anders, maar ik denk dat je je ouders beter met jezelf kunt vergelijken dan met ons :)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste lijkt mij, om zonder al te veel woorden, het kort en krachtig te zeggen:

Pap, mam, ik wil jullie iets vertellen; Ik val op jongens en niet op meisjes!

Zo zou ik het ook naar vrienden brengen. Ik denk dat de meeste mensen in jouw omgeving misschien al een vermoeden hebben (dat is heel vaak zo namelijk), dus ze zullen er niet vreemd van opkijken. Het is meer voor jezelf, dat je het uitgesproken hebt.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker mijn ouders eerst in een persoonlijk gesprek vertellen over je geaardheid , en ze niet meteen met je vriend confronteren. Dat is, denk ik, voor zowel je ouders als jezelf en vriend erg heftig.

Startpagina heeft ook homostartpagina.nl, daar staan allerlei links op waar je iets aan kunt hebben. Ook b.v. een site waar verhalen over coming out op staan. www.comingout.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
mijn ouders moet natuurlijk jouw ouders zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe goed kan je met je ouders praten? Of met je vrienden?

Ik kon namelijk niet echt met mijn ouders praten en was daarom bang voor hun reactie ik had geen idee wat ze ervan zoude vinden.
Zelf heb ik gewoon niets gezegd tot dat ik een vriendin had en ja toen kwam iedereen er van zelf achter.
Als ik haar nu niet had dan had ik het waarschijnlijk nog steeds tegen niemand gezegd. Ik was té bang voor de reacties.
Uiteindelijk was wel iedereen positief!

Dus misschien helpt het als je een jonge leert kennen die het zelfde door maakt als jou? Of je moet het gewoon eens voorzichtig tegen je beste vriend of vriendin vertellen, want als je iemand hebt waarmee je kan praten die het accepteert voel je je absoluut al een stuk beter.

Of misschien kan deze site je helpen;
http://www.comingout.nl/

Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je eerlijk bent en gewoon zegt dat je mensen van je eigen geslacht leuker vind ,zul je verbaasd zijn hoe een ander reageert.Als je jezelf kwetsbaar op stelt, dan krijg je hele lieve reacties .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten jouw ouders al geruime tijd dat jij een bijzonder kind bent.
En dat zal ze niet weerhouden om minder van je te gaan houden.
Ze wachtten alleen op jou wanneer jij er klaar voor was om het HUN te vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel het aan je moeder, maar maak er geen gewichtige kwestie van, dat is het ook niet. En ach binnen de kortste tijd weten ze niet anders. Maar doe het wel zo spoedig mogelijk. Voor goede ouders maakt het niets uit.
Je vrienden? Vertel het aan een goede vriend, waarvan je weet dat hij zijn mond niet kan houden. Dan zingt het zo rond. Goeie vrienden vragen jouw dan vanzelf om meer info.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moeder zal het onbewust al lang weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je eigen niet gaan tegen werken als je je niet goed voelt bij meiden...ik snap dat het moeilijk te vertellen is maar je kan het beter eerlijk zeggen dan het helemaal niet vertellen..ga gewoon eens alleen met je ouders zitten en zeg e dat je iets heel belangrijks moet vertellen...en dat je je er wel mee zit maar het toch moet vertellen. zeg dan gewoon dat je meer gevoelens heb voor jongens dan voor meiden...en als die mensen echt van je houden dan accepteren ze het van je ze zullen het er eerst wel moeilijk mee hebben maar het gaat om jou geluk en als hun nadenken dan willen ze dat jij gelukkig bent en dan moet het niks uit maken of dat het met een jongen is of met een meisje...het is veel moed verzamelen om zoiets te vertellen maar geloof me het lucht op als je het eerlijk verteld dan dat je het gaat verzwijgen