Hoe zorg ik ervoor dat mijn vrouw mijn spullen niet meer opruimt?

Laat je je spullen onder handbereik liggen. En een uur later moet je ze weer gaan zoeken omdat ze weg geruimd zijn. Heeel hinderlijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
.. toevoeging -Ook dingen zoals: Je bent aan het koken, en dan zet ik alles klaar wat ik nodig heb; kruiden, ingredienten, pannen. Draai me om en opeens zijn de kruiden weg; In de kast gezet.
Uiteraard als ik er mee klaar ben wordt het opgeruimd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Herkenbaar. Toevallig heb ik een sooort tegengestelde vraag gesteld, misschien kun je daar iets mee:

http://www.goeievraag.nl/vraag/gek-troep-vriend-huis-opruimen.79735

Vrouwen ruimen logisch op en mannen praktisch. Gereedschap in de kist volgens de vrouwen en gereedschap ligt bij de klus volgens de mannen.

Echter de keuken is (bij mij persoonlijke situatie) verboden terrein voor de ander. Diegene die kookt is baas is de keuken, zodat je elkaar niet in de weg staat.

Wellicht is zij bang dat ze na het eten alles moet opruimen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Als je het zelf (binnen handbereik) opruimt, kan zij het niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze zelf op te ruimen... Als jij je spullen niet meer laat slingeren hoeft je vrouw ze niet meer op te ruimen en hoef jij je niet te ergeren dat ze dat doet. Iedereen blij!

Omdat mijn vriend ook de neiging heeft alles overal en nergens te laten liggen (mannenkwaal?), waar ik mij nogal aan stoor (vrouwentrekje?), heb ik een bepaalde plaats (doos) aangewezen waar ik alles inleg. Alles mooi uit zicht en hij weet waar hij moet zijn als ie iets kwijt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beslist niet voorbehouden aan mannen, was het maar waar ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Pipke,Da's makkelijk,dat jouw man alles in jouw doos kan vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahahaha moolkeesje
Praat er over met je vrouw en vraag haar dan waarom? Het kan zijn dat je vrouw een opruim tik heeft. Maar het kan ook zijn dat je zelf slordig bent. Dan je na gebruik het laat liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets maken waar je 'binnen handbereik'-spullen in kunnen en dat ook daadwerkelijk binnen handbereik blijft (dus niet in elke kamer op 3 plekken een bergje 'binnen handbereik').
Ik ben zelf iemand die dingen 'even' laat liggen, maar als ik niet oppas groeit mijn hele huis dicht met overal beetjes 'even-spullen' - dus dan snap ik dat iemand dat weghaalt omdat ze anders haar nek gaat breken over jouw spullen.

Andere optie: afspreken dat je 1 plek hebt waar zij niet opruimt (kamer? een tafel? een hoekje?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je zelf gaan wonen,zonder zo'n irritante opruimster om je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwen hebben van nature de drang om alles op te ruimen..met uitzonderingen daar gelaten.. ik wil er wel bij zeggen dat de keuken meerendeel het territorium van de vrouw is, dat jij gebruik ervan maakt oke , je kan haar wel zeggen dat je t opruimt ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de meeste wel...ik heb er geen last van mijn man is kok dus t is hem terrein
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom ruimen vrouwen de uitzonderingen dan niet op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er zijn vrouwen die helemaal niets opruimen dus ik bedoel met uitzonderingen daar gelaten deze groep
anders krijgen we reacties van oh dus t zit zo nou mijn vrouw bla bla
Heeft niet zoveel met vrouw of man te maken. Mijn partner maakt ook altijd een bende op zijn bureau, ik ben het spic en span type. Alles ligt op zijn natuurlijke plaats. Inmiddels zijn we eraan gewend, dat ergeren of opruimen contraproductief is, dus is zijn bureau een bende en mijn bureau een plaatje. Om ergenis te voorkomen hebben we nu wel een schotje tussen de beide bureau geplaatst, zoals op kantoren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja. Als ik het zo lees: niet. Sorry.

Vraag je eens af of dit onderwerp een flinke ruzie waard is, of een scheiding bij geen verbetering. Zo niet, dan moet je je er bij neerleggen. Geef dat ook gewoon bij hem aan:

"Luister lieverd. Je weet dat je altijd maar mijn zooi op loopt te ruimen, ook als ik er nog mee bezig ben of ik er gewoon nog geen goeie bestemming voor heb gevonden. Dit vind ik heel vervelend, maar het is het me niet waard om er nog vaker ruzie over te maken. Ik leg me er bij neer, jij hebt gewonnen. Ik accepteer maar dat dingen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ik neem voor lief dat ik dit verschrikkelijk vind, dat ik me ongelukkig voel op zulke momenten en dat de kwaliteit van mijn leven er door op achteruit gaat. Besef goed dat ik mijn levensvreugde opoffer omdat ik van je houd"

Wellicht gaat het dan een dag of 2 wat beter…

Toegevoegd na 3 minuten:
hem = haar. Sorry! Copy-paste ongevalletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze zelf op te ruimen en niet te laten slingeren. Ze zal ze niet voor niets opruimen als het netje opgeborgen was deed ze dat niet. En geef duidelijk naar haar aan wat je wilt. Maak een compromis wat voor allebei duidelijk is. Jij een beetje opruimen en zij een beetje laten liggen.

Toegevoegd na 57 seconden:
En laat ze niet in de keuken als je aan het keuken bent. Het gaat allemaal om communiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- afspreken dat de plek waar jij bezig bent, voor haar verboden terrein is, tot een bepaalde tijd nadat je daar klaar bent, en de kans hebt gehad om op te ruimen. Wat er na die tijd nog ligt mag ze "veilig opbergen"op de plaats waar zij denkt dat t hoort te liggen/staan
13 jaar geleden
zeg tegen haar dat ze je spullen niet meer moet opruimen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vriendelijk vragen of ze het wil laten staan en dat je het zelf zal opruimen als je helemaal klaar bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om dit soort zaken gaat dan zou ik gewoon duidelijk zijn.
Lieve Schat, je wilt dat ik kook, laat dan alles gewoon staan. Zo niet, dan kook je maar gewoon zelf.
Moet je eens kijken hoe snel ze het afleert om het op te ruimen.
Ik zou het niet in mijn hoofs halen om dingen op te ruimen als iemand anders voor me kookt. Is toch helemaal geweldig.
Zelf heb ik de afspraak, degene die kookt hoeft niet op te ruimen. Dus als je partner dan wil ruimen, kan ze zich helemaal uitleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien uit ervaring dat het anders blijft staan ;)