Mijn man en ik hebben elkaar niks meer te vertellen. De kinderen zijn de deur uit. De passie ontbreekt. We willen niet bij elkaar weg.

We hebben allebei een baan en we doen leuke dingen samen maar de chemie er er (momenteel) niet

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe krijg ik weer vuur in mijn relatie en hoe wordt ik weer verlieft op mijn man

Toegevoegd na 1 uur:
Dank jullie wel voor alle goede en lieve antwoorden. Ik heb er echt wat aan.
Bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je vraag?

Antwoorden (7)

je kan nooit je hele leven verliefd oid. blijven
het gaat over in houden van .
ik begrijp dat jullie de spanning missen .
daar zijn legio oplossingen voor .
of neem een hobby die wat nieuwe impulsen kan geven .
parenclubs .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat elkaar juist wat meer vrij. Hierdoor ga je elkaar missen en krijg je weer behoefte aan genegenheid. Als jouw man of jijzelf aandacht krijgt van andere mannen cq. vrouwen dan ga je anders naar elkaar kijken en kan de chemie zeker wel terug komen. Niet forceren natuurlijk anders heb je kans op verliefdheid buiten de deur en dat is niet de bedoeling. En als het je niets doet tja ... misschien samen een erotische dans beoefenen of een cursus doen samen waar je nader tot elkaar komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een relatie is het verstandig om iets te hebben voor "jezelf" en dan natuurlijk allebei iets. Hierdoor heb je ook meer te vertellen als je weer bij elkaar komt.

Je kunt natuurlijk ook iets helemaal anders doen, of wat je eigenlijk altijd hebt willen doen. Mijn vader heeft bijvoorbeeld zijn motor rijbewijs gehaald op late leeftijd en dit heeft veel goed gedaan. (natuurlijk is motorrijden maar een voorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin weer te ''daten'' met elkaar! dus niet dat je samen iets gaat doen maar echt zoals je dat vroeger deed. nodig je partner uit voor een afspraakje op bijv. zaterdag avond vertel dat er niet bij wat het is en waar hij moet komen. heel spannend en zo komt de spanning hopelijk weer terug en de keer daarna is het zijn beurt om iets leuks voor een afspraakje te verzinnen. dit kan uiteraard een erotisch tintje hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof helemaal niet dat je weer verliefd op je man kunt worden. Ik geloof zelfs dat je dat ook helemaal niet zou moeten willen, al is het begrijpelijk dat je heimwee kunt hebben naar de heftigheid waarmee dit gepaard kan gaan.
Uit de woordjes ' weer' leid ik af dat die verliefdheid er geweest is. Die heeft plaatsgemaakt voor een veel rustiger situatie: zeker van elkaar, ieder je eigen gang gaan, samen leuke dingen doen.
De samenlevingen zouden geen relatietherapeuten meer nodig hebben, als het bij iedereen zo ideaal verliep. Immers: voor alles is een tijd. En verliefdheid past daar bij een der 1e perioden. Dat heb je gehad. Nu heb je niet de bijbehorende opwinding, maar je hebt ook niet (meer) de keerzijde (stel dat ie verliefder wordt op een ander) doch mocht elkaar ook na die periode houden.
Zoals het was wordt het niet meer en als je jezelf fixeert op de poging weer zoiets terug te krijgen, kun je wel eens kostbare tijd verspillen.
Misschien zijn er reageerders die je adviseren een (geheime) relatie te zoeken, naast die welke je hebt.
Ik onderschrijf dat niet. Je zet er een waardevolle, duurzame relatie mee op het spel.
Dat wat jullie samen hebben opgebouwd, bouw je vast niet meer op met iemand waarmee je eerst nog die (heerlijke, maar slopende) fase door moet.

Toegevoegd na 7 uur:
Nog iets: Ik hoop voor jullie dat er kleinkinderen zijn of komen. De rol van gezamenlijke opa en oma geeft het leven zo'n geweldige nieuwe dimensie. Ik hoor van bijna iedereen dat het ook de onderlinge relatie weer nieuwe impulsen geeft.
Die kinderen maken het allerbeste in je los en het is ook een feest om elkaar bezig te zien met die kleintjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samenleven met degene waar je voor gekozen hebt in dit leven gaat niet vanzelf.
Om de zoveel jaar zul je moeten investeren. opnieuw positie innemen, terugkijken, shit eruitgooien, diep in jezelf kijken waarom je ook al weer voor deze persoon gekozen had. Misschien even flink de confrontatie opzoeken.

In ieder geval: Communiceer! Spreek het uit!
(En mocht dat jullie samen niet lukken, zoek dan hulp bij een deskundige).
Als je zolang bij elkaar bent, samen kinderen hebt grootgebracht, samen je leven hebt gedeeld, dan is jullie liefde het waard om weer opnieuw in te investeren, te helen en te verzorgen.
Dan mag je niet gaan zitten afwachten of deze relatie uit zichzelf nog een beetje leuk doorgaat.

Ga er samen voor, trek allebei je mond open en rust niet voordat je weer weet waarom jullie ook al weer zo gek op elkaar waren, en zoveel van elkaar houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf lekker bij elkaar , en leef beide je eigen leven . Opnieuw verlieft worden op je man , en omgekeerd je man op jou , dat kun je niet forceren denk ik , dat zal er weer gaan komen of misschien ook niet , wie zal het zeggen ? Hopelijk komt het allemaal weer goed , succes .