Kan iemand inzicht geven in de taboe rondom liefdesrelaties binnen de chinese cultuur?

Ik heb chinese vriendinnen en zij praten nooit over vriendjes, zoenen en seks. Ik ben ook gestopt met vragen ook uit respect, maar kan iemand uitleggen hoe dat gaat in de Chinese cultuur in Nederland?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat ze niet praten over die onderwerpen. Maar over je vraag zou je best wel met hun kunnen praten. Dus vraag ze is hoe het zit in de Chinese cultuur, zijn mensen daar erg gesloten of conservatief? Wees een nieuwsgierig in de cultuur (zoals je hier bent) en vraag ze daar eens naar.

Het beste antwoord

Het is niet alleen de Chinese cultuur in Nederland, maar dat is algemeen bij alle Chinezen. Zij zijn heel erg gesloten als het over persoonlijke zaken gaat. Daar heeft niemand iets mee te maken. Als je met een Chinese vriendin wilt praten over dat soort zaken zul je heel erg je best moeten doen om er iets uit te krijgen en meestal gaat dat niet lukken. Probeer het vooral niet te forceren. Als zij jou vertrouwen en een beetje vernederlandst zijn zal het misschien ooit een keer gaan lukken, but don't hold your breath.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze praten niet, maar breien wel. In een groot deel van Azie is de wind van de tijd niet seks, maar carriere.

Aan de andere kant ligt voor de kust van Hong Kong een eiland, waar jongeren met een veerpont heen gaan en een weekendhuisje huren om te eten en te seksen.

Verder is camseks een grote uitlaatklep in Azie.