Hoe kan ik een goed gesprek voeren?

Ik heb iets afgesproken met een vriendin die ik al ruim 2 jaar niet meer heb gezien. Als ik iemand zoalng niet meer heb gezien, vind ik het altijd moeilijk om leuk en goed met die persoon te kunnen praten. Hoe kan ik dit oplossen en een leuk, goedlopen gesprek voeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak je niet druk , dit loopt vanzelf . Gewoon spontaan en jezelf blijven ! Het is geen sollicitatie gesprek .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door je niet tevoren al druk te lopen maken. Je kunt dit niet regisseren op de manier van: eerst begroeten: dan over het weer praten
dan over de familie
dan over het werk.
Kijk hoe het loopt, en bedenk dat jij niet alleen verantwoordelijk bent voor het verloop van het gesprek, dat is je vriendin ook (en die zit nu misschien hetzelfde te denken
13 jaar geleden
Wat mij altijd helpt is, veel vragen stellen. Hoe is het op je werk, vind je het leuk, waarom is het zo leuk enz enz.
Vraag naar persoonlijke dingen waar iemand uitgebreid op kan antwoorden, weet zeker dat je een leuk gesprek gaat hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blanco erheen gaan en gewoon alles op zijn beloop laten. Niet van te voren bedenken hoe en wat, want het loopt toch anders dan je denkt.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaat zij meteen zoveel vertellen dat jij alleen maar hoeft te luisteren. Als niet, dan kan je vragen wat zij die 2 jaar heeft gedaan en hoe het met haar werk en familie gaat. Hetzelfde kan jij over jezelf vertellen. Stof genoeg dus. Je hoeft dat gesprek niet van te voren te plannen. Je zult zien dat het vanzelf gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een meisje ...
Makkie!
Luisteren naar haar en interesse tonen, doorvragen, zeker wanneer je enthousiasme merkt, af en toe essentiële items herhalen, etc.
Af en toe iets over jezelf vertellen, kijk vooral naar dingen die haar zouden interesseren en weer terug naar haar.

Zij zal op deze wijze de oren van je hoofd kletsen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had onlangs ook afgesproken met een oud klasgenote.
En had haar écht lang niet meer gesproken. Eigenlijk gaat het vanzelf. Je vraagt wat zij in die tussentijd allemaal heeft gedaan. De vragen komen dan vanzelf wel. Voordat wij het wisten waren wij alweer 2 uur verder.