is leeftijd in een relatie nou echt belangrijk?

Is leeftijd nou echt belangrijk in een relatie.(laten we wel stellen bij meerderjarigen of maakt dit in principe niets uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Als je jonger bent is het in mijn optiek wel belangrijk.Iemand van 30 met iemand van 16,dan is het verschil echt te groot.Qua levenservaring kan het dan bijna niet goedgaan.

Maar als je beiden volwassen bent en je bent de pubertijd uit dan weet je (meestal wat echte liefde betekent en als je dat bij elkaar kunt vinden maakt leeftijd niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Nee, leeftijd is uiteindelijk niet belangrijk. Als je van elkaar houdt, dan gaat het goed…
13 jaar geleden
Tja.. wat belangrijk is is dat je het leuk hebt met elkaar. En leeftijd kan heel veel verschil maken, door de levenservaring en interesses.
Het verschil tussen een 13 jarige en een 23 jarige is veel groter dan een 43 en 53 jarige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd is maar een getal. Bij echte liefde maakt het helemaal niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het meerder jarigen betreft maakt dat niets uit . als 2 mensen verliefd op elkaar zijn , en bijv. zij 28 is en hij 45 jaar of omgekeerd , en ze kunnen het goed met elkaar vinden , laat ze dan prima ! Natuurlijk zijn er mensen die dat veroordelen , maar laat de mensen maar , kletsen doen ze toch !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man is 14 jaar ouder dan ik.

Maarja, toen ik hem leerde kennen was ik al wel 38.

Nu is hij ziek, dus kunnen we minder doen dan we deden, geen 80 - 100 km meer fietsen op een dag.
Maar een jonger iemand kan ook kanker krijgen,
dus dat is het niet.

Nee, leeftijd is niet het belangrijkste.
Wel, dat je er voor zorgt, dat de relatie gelijkwaardig
blijft, ondanks leeftijdsverschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Bij meerderjarigen) maakt leeftijd niets uit in een relatie.
Als je écht van elkaar houd en samen gelukkig bent is het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is leeftijd??? goeie vraag op deze site!!! LOL
Ik (M) ben 38!! over (haha) 14 nachtjes slapen word ik 39!
Mijn vriendin (waarmee ik al bijna 12 jaar een relatie mee heb) is 44! Nee leeftijd is absoluut niet belangerijk in een relatie, mits je meerderjarig bent, en zelf in staat bent om keuzes te maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leeftijdsverschillen in relaties is zeer divers, en mensen van allerlei leeftijden kunnen heel gelukkig met elkaar zijn.
Mijn huidige (tweede) echtgenoot is een half jaar jonger dan ik. En nu we allebei 65 + zijn, is dat wel heel prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, ja, belangrijker dan leeftijd blijft doch, dat je het goed samen hebt.
De een is geestelijk soms rijper dan de andere. Dus iemand van 45 kan goed in principe geestelijk 25 zijn. Alleen gaat levenservaring ook een rol spelen.
Naarmate je ouder wordt allebei vervaagd dat verschil. Een leeftijdsverschil kan ook juist positief werken, het is net wat je ermee doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd zou niets uit mogen maken, en de buiten wereld heeft er al helemaal niet mee te maken.
Maar als je en dat heb ik in mijn omgeving gezien een
leeftijd verschil van twintig jaar hebt, dan kan het heel lang goed gaan. Maar dan komt er een tijd dat de een 60 is, nog volop leeft en wil leven, en de ander 80 en eigenlijk niet meer wil. En dan zal het moeilijk zijn om de relatie gelijkwaardig te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd age is nothing but a number. Once your over the hill you pick up speed. Mijn man is vijftien jaar ouder dan ik en ik merk er helemaal niets van. Hij is sportiever en heeft vaak meer energie. Natuurlijk maak ik me zorgen als we straks ouder zijn maar de wil om te blijven bewegen en avonturen te beleven is aanwezig. Daarnaast kan iedereen ziek worden of een ongeluk krijgen daar kijken ze niet echt naar leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
leeftijd hoeft niet altijd een probleem te zijn.
Mijn ervaring, relatie met man die 14 jr ouder is, merk je wel hoor.
Zeker met interesses en mening over bep dingen.
En laat opblijven wordt als raar bevonden.
Ik kan er moeilijk aan wennen iedergeval

gr marrie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd is niet belangrijk, maar kan soms wel moeilijk zijn, mijn ex was 9 jaar ouder, hij wilde al kinderen ik niet. Uiteindelijk is dat niet de reden dat het mijn ex is geworden, maar het heeft wel tot vele discussies geleid.

Mijn partner is 4 jaar jonger. Nu maakt leeftijd geen verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar jaar verschil tussen de partners is niet zo heel erg en dat merk je ook niet . Maar wanneer het verschil een jaar of 17 is dan merk je toch wel ergens dat het wel heeeeeel groot is.
Zo heb ik ooit eens een collega gehad die 17 jaar ouder was dan ik zelf en meneer wilde maar wat graag een relatie met mij.
Nou sorry hoor maar ik vond dat verschil gewoon te groot.
Hij wou de kroeg niet in dus ik zou met anderen de kroeg in moeten of thuis blijven met hem. Ik heb gewoon nog de behoefte aan stappen , hij niet meer .
Ik hou er niet van om lang in bed te liggen hij is op leeftijd dus hij wil uit slapen.
In principe zegt dat natuurlijk niet alles maar toch zou het voor ergenissen kunnen zorgen in een relatie.
Dus leeftijd zegt niks maar de leefsteil die kan veranderen naar mate mensen ouder worden kunnen dus wel degelijk invloed hebben in je relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zolang iemand niet met een minderjarige gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou...dat kan wel belangrijk zijn ja.
Iemand van 40 heeft hele andere dingen en tijden mee gemaakt dan iemand van 20....
In het begin hoeft dat geen enkel probleem te zijn maar...als je ouder wordt kan dat wel eens heel anders uitpakken.
60 en 40..Dan kan het zijn dat de 40 jarige nog van alles wil gaan doen en ondernemen maar dat de 60 jarige daar helemaal geen zin meer in heeft.
Die loopt hier immers al 20 jaar langer rond dan die van 40.
Ik ben zelf rond de 40 en zou er niet aan moeten denken om met iemand van 25 te leven. Totaal verschillende werelden...interesses etcetera.
Maar....natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen waarbij het Prima gaat. Veel met elkaar gemeen hebben...is wel een sleutelwoord voor een goede relatie.