Mijn vraag is wat ik moet doen tegen een moeder die alles van mij beheert terwijl ik 34 jaar oud ben?

Ik ben 34 jaar oud en een alleenstaande moeder van twee kids een zoon van 13 en een dochtertje van 7 en woon sinds mijn zware mishandeling waarbij ik ernstige vrijblijvende letsel aan over heb gehouden namelijk ernstige chronische zenuwpijn ik woon al drie jaar in bij mijn ouders maar hun beheersen heel me leven ik mag nooit mijn eigen mening geven en moet altijd naar hun pijpen dansen doe ik niet zoals hun het willen krijg ik een heleboel negatieve reacties over me heen en word ik de grond in geboort en zelf heb ik niks in te brengen ze beheeren letterlijk en figuurlijk alles van mij en wil dat dit ophoud eens en vooraltijd!!!!ze beheren me geld me medicatie je kan het gekke niet opnoemen hoeveel nog meer en ik wil hier van af maar ben ernstig chronisch ziek krijg thuiszorg van archipel en word zelfs gewassen plus ik kan hier niet weg vanwege me ernstige ondervoeding wat moet ik nu doen??hoe zorg ik ervoor dat ze hier mee ophouden???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Ernstige ondervoeding en wat zegt je thuis zorg dan?
Erna55
3 jaar geleden
Ik vind het zorgelijk om te horen dat je ernstig ondervoed bent. Heb je misschien ook een eetprobleem?
Je kunt eens met de huisarts praten en je problemen vertellen. De huisarts kan je helpen om via passende hull erlening weer grip te krijgen op je problemen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vraag een gesprek aan met de huisarts, voor jou alleen. Vertel precies wat je hierboven beschrijft. Geen van je ouders hoeft bij dat gesprek aanwezig te zijn. jij bent tenslotte meerderjarig.
teusvh
3 jaar geleden
Beste XX, ik denk dat je situatie te complex en persoonlijk is om hier zomaar een goed antwoord te geven op je vraag. Heb je geen vertrouwenspersoon? Een maatschappelijk werker, huisarts, pastoor of dominee?
Ga er van uit dat je ouders dat doen omdat ze je willen helpen. Dat ze het beste met je voor hebben. Heb je het zelf wel eens aan de orde gesteld? En dat niet op een moment dat je geirriteerd was, en ook niet terloops tussen de soep en de aardappelen. Je kunt hen bijvoorbeeld vertellen dat je het fijn vindt dat ze je willen helpen, maar dat ze dat dan nog wel 40 jaar vol zullen moeten houden als je niet de kans krijgt om weer je eigen leven op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
In hoeverre láát jij het gebeuren? Je hebt het over fors betuttelend gedrag van je ouders. Dat werkt verlammend. Laat je stem horen en ook wat JIJ er van vindt. JIJ bent de belangrijkste in het geheel. Ik krijg het gevoel dat je ouders alles van je overnemen en alles rondom jou bepalen. Je bent volwassen/meerderjarig! Maak ook zelf keuzes. Het gaat om JOU

Antwoorden (1)

Zorg ervoor dat je weer voor jezelf kunt zorgen. Dus ga met je behandelend arts praten over hoe je zo snel mogelijk van je ondervoeding en je zenuwpijn af kunt komen. Als je beter voor jezelf kunt zorgen en je gezondheid beter is, kun je ook weer zelfstandiger worden.
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Chronische zenuwpijn kom je helaas meestal niet meer vanaf...