Heeft dit iets te betekenen?

soms fietst de man aan de buiten kant
maar ook zie je de vrouw wel aan de buiten kant fietsen , nou vroeg ik me af of dit wat in de relatie kan betekenen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Leuk dat je dit opgemerkt hebt..ik zie dit ook al jaren.

Van mijzelf weet ik dat ik altijd 'aan de buitenkant' fiets om mijn echtgenote te beschermen tegen eventule gevaren.

Ik zag dat altijd een beetje als een 'tik' van mijzelf maar heb dat toch altijd, nu al bijna 45 jaar, volgehouden.

Ik blijk niet de enige te zijn met zo'n 'tik'..er zijn er kennelijk meer.

Ik vermoed dat ze allen een dergelijke verklaring als ik voor hun gedrag hebben zullen.

En het enkele geval dat de vrouw de man 'beschermt'..zal ik maar zeggen..zal zij zich wellicht de 'sterkste' van de twee achten..of voelen.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik (vrouw)fiets altijd aan de buitenkant omdat het voor mij niet prettig aanvoelt als ik aan de binnenkant rijd en ja ik ben de dominante in onze relatie en heb veel verantwoordelijksheid gevoel en zal als een leeuwin mijn man verdedigen haha

Andere antwoorden (8)

In mijn geval net hoe we op de fiets gestapt zijn.
Is hij eerder opgestapt, dan moet ik hem bijhalen en fietst hij aan de binnenkant, idem voor andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt echt geen moer uit. Het is maar net hoe je op de fiets gestapt bent. Ik fiets links omdat ik links ben en dat oor beter is, dat communiceert makkelijker, maar rechts is me ook prima. Over de relatie zegt het in elk geval helemaal niks.

Wel kan het zo zijn dat mensen gewend zijn hun partner aan een bepaalde kant te hebben (bijvoorbeeld in bed of in de auto) en dat in het verkeer voortzetten, maar daar is me niks van bekend en ik denk ook niet dat je dat kunt zien. In elk geval zegt het ook dan weinig meer dan dat het de macht der gewoonte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet vaker n vrouw aan de binnenkant rijden, dan n man. zodat hij haar als t ware 'beschermt' tegen het andere verkeer op de weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ouder zal zijn/haar kind aan de binnenkant laten fietsen, omdat dat het veiligst is. Misschien dat een erg beschermende (en/of dominante) partner hetzelfde doet, en dus standaard de buitenkant pakt.

Maar voor de meeste stellen maakt dit inderdaad geen moer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dame zal ik bij het fietsen altijd rechts van me laten rijden,dat is puur voor haar veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft de persoon die binnen fietst, de achterlap defect..Het is dan veiliger als degene met het werkend licht aan de b uitenkant fietst.
Verder kan het toeval zijn.
Maar als het een patroon blijkt, kan het te maken hebben met verantwoordelijkheidsgevoel.
Bedenk: als je met een jong kind fietst, kies je automatisch de buitenkant, omdat zo'n beginnend fietsertje bescherming verdient.Je voelt je verantwoordelijk .
Het kan ook zijn dat de buitenfietser dominant is. (Ik de sterke, verantwoordelijke ) neem de verantwoordelijkste positie in.
Dan kan de binnenfietser ook nog een vallende of andere ziekte hebben, die een beschermde positie goed past.
`je ziet, tal van mogelijkheden (dit is maar een greep~) en gissen is missen. Ik persoonlijk zou er niet te snel conclusies aan verbinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik fiets met mijn vrouw, dan fiets ik meestal links. Dat beschermt haar en bij de onhandige "bobbel-verkeersdrempels" moet ik dan uitwijken en zij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enigste wat ik als man kan bedenken is de beschermende factor ! man fietst verder van de kant af met vrouw tussen stoep of groenstrook omdat het daar gevaarlijker is !!!