ik ben 14 en ik ken zo al 6 mensen optenoemen; hoop dat dat helpt :) veel succes met je vraag > waarvoor eigenlijk :D heet u zelf jesse? of krijgt u een zoon?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam is afgeleid van Jessica en komt idd vrij veel voor in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep een veel gebruikte naam. Staat al jaren in de top 10. De afgeleide Jesse wordt ook veel gebruikt en meestal voor een jongen. Jessy wordt vaak gebruikt voor een meisje. Jessey meer voor een jongen. Feitelijk is het een unisex naam zoals bv Robin of Willy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig vandaag is er een nieuwe site gelanceerd van het Meertens Instituut met alle 500.000! Nederlandse voornamen. Ik wilde even Jessy voor je opzoeken op deze site en je de gegevens doorgeven, maar door enorme belangstelling is de site even niet bereikbaar.

Ik kijk straks nog eens.

Toegevoegd na 4 uur:
In 2006 kwam Jessy 613x voor als naam voor een jongen en 722x als naam voor een meisje.
Totaal dus 1.335x.

Als 2e naam nog eens 228x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag zou je ook kunnen stellen met namen zoals: Lisa, Jayden, Noa, Sem, Jessey en sanne etc. het is gewoon een soort hype van een bepaald jaartal.