Plotseling veel flirts en verliefdheidsaandacht: hoe kan ik hier mee omgaan?

Binnen enkele weken zijn 3 jongens en 1 meisje in mij geïnteresseerd geraakt, omdat zij geconcludeerd hebben dat ze verliefd op mij zijn.
Ik weet zeker dat dit geen hoax is.

Ik ken de meeste van hen niet goed genoeg om er bij voorbaat een rem op te zetten. Mijn grootste probleem is mijn eigen onzekerheid: ik weet niet of ik toe ben aan een relatie, en zo ja, met wie dan.

Ik ben op mijn 15e voor het eerst in aanraking gekomen met een verliefde jongen. Hij heeft zich tegenover mij onjuist gedragen. Deze ervaring en droge wetenschappelijke kennis heeft mijn beeld over verliefdheid licht vervreemd.

!! Voor uitgebreide uitleg, vraag gerust! Stuur een PB.

- Waar let je op bij het 'kiezen' van een relatie?
- Hoe kan het dat ik plotseling zo veel aandacht trek?
- Is het (moreel) verantwoord om met vier mensen tegelijk te experimenteren/oriënteren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien geen overbodige mededeling! Als dat kan zou ik mijn vraag zo veel mogelijk binnen deze website willen houden > liever niet delen op Facebook bijvoorbeeld! Dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat jammer zo'n eerste ervaring maar garantie krijg je nooit, helaas.
Blijf toch maar op jezelf vertrouwen want dan gaat het toch meestal wel goed.
Gewoon afspreken voor de eerste keer op plekken waar veel mensen zijn en dan langzaam elkaars vertrouwen winnen. En echt niet alle mensen hebben het slecht met je voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is misschien verstandig om in deze even niet alles te willen beredeneren. Verliefdheid kun je niet beredeneren.
Kennelijk straal je iets uit wat anderen aantrekkelijk vinden. (misschien je nieuw kapsel? ;))

Als jij ook gevoelens hebt voor een van de drie, of juist voor alle drie, doe er dan iets mee. Laat een slechte ervaring uit het verleden niet je huidige leven verpesten. Wat bedoel je met wetenschappelijke kennis? De wetenschap heeft hier ook geen antwoord op!

Begin eerst met een 'schone lei', dus je verleden even parkeren en opnieuw beginnen. Gun jezelf wat plezier. Ga lekker afspreken met ze. Wees wel duidelijk naar jezelf en de ander toe. Als het goed voelt komt de rest van zelf. Je hóeft nu nog helemaal geen relatie te kiezen. Je kunt ook gewoon lekker experimenteren en ervaring op doen.

Geniet ervan, het is voorjaar!!

Toegevoegd na 5 minuten:
Alle vier! sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er geen betrouwbare eenduidige antwoorden voorhanden zijn. Per slot is een enorm aantal relaties (en in het Westen MINSTENS 30% van alle zwangerschappen) het gevolg van toeval en alcoholgebruik.

Over het algemeen is echter iets NIET doen omdat het misschien verkeerd zou kunnen uitpakken geen goed plan.
Probeer sowieso iedere dag van je leven iets te doen wat je eigenlijk niet durft.

Liefde is netelig, relaties worden oud en taai na een tijdje.

Zonder jouw gevoel of oprechtheid te betwijfelen kan je je natuurlijk afvragen of 15-jarigen 'relaties' hebben. (een vriendje, toch?) Andere verwachtingen omtrent hoe serieus beide partijen 'het' menen kan snel tot teleurstelling leiden. Slinger een leuke schuchtere jongen aan de haak (na de zomer kan je 'm wel weer ruilen voor een wintertiepje hoor!) en geniet van de zomervakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi MarieAnne

Ga bij eigen hart te rade en kijk voor wie jij iets voelt. Pas echter goed op want veel kansen betekent ook veel kansen op ..de verkeerde keus. Zie verder mijn pb.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat allemaal toevallig in de lente ha ha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe wil je hier zelf mee omgaan?
Vind je hun ook leuk?
Je bent nog jong dus experimenteer gewoon wat liefde is en ga misschien eens wat leuks doen met hun..
Let wel op dat je geen misverstanden maakt naar hun toe. Het zou niet leuk voor 1van hun zijn als ze denken kans te maken terwijl jij het alleen deed om te 'experimenteren/oriënteren' ,want dat zou nog al pijnlijk kunnen worden voor ze.
Wees duidelijk en eerlijk en maak verder gewoon veel plezier met ze. Je ziet van zelf wel waar het schip strand.
succes x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beredeneer niets, doe wat je hart je ingeeft.