Hoe accuraat is de termijnbepaling van de verloskundige?

Volgens de verloskundige zou de bevruchting plaats hebben gevonden op dag x. Echter ik weet zeker dat het minimaal 3 dagen later heeft moeten zijn omdat mijn man die dag pas thuis kwam uit het ziekenhuis. Ik ben nu 16 weken zwanger

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Knap drie dagen verschil.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vaak wordt als vuistregel aangehouden dat je één dag vruchtbaar bent, en wel op de dag van de eisprong.
In werkelijkheid kun je enkele dagen rondom de eisprong bevrucht worden.
De verloskundige heeft waarschijnlijk aan de hand van je menstruatiedatum vastgesteld wanneer je de eisprong hebt gehad. En die dag houdt zij aan als datum van de bevruchting. Zoals ik net al schreef, kan de bevruchting dus wel degelijk op een andere dag plaats hebben gevonden.

Antwoorden (1)

Vaak wordt als vuistregel aangehouden dat je één dag vruchtbaar bent, en wel op de dag van de eisprong.
In werkelijkheid kun je enkele dagen rondom de eisprong bevrucht worden.
De verloskundige heeft waarschijnlijk aan de hand van je menstruatiedatum vastgesteld wanneer je de eisprong hebt gehad. En die dag houdt zij aan als datum van de bevruchting. Zoals ik net al schreef, kan de bevruchting dus wel degelijk op een andere dag plaats hebben gevonden.