Is liefde met iemand die veel ouder is mogelijk?

Hallo allemaal, ik ben een jongen van 17 jaar, en ik heb al een paar keer een date gehad met een man van 32 jaar, ik merk dat ik hem steeds leuker begin te vinden.
Hij is lief voor me en we kunnen goed met elkaar overweg.
Ik heb mijn 2 beste vriendinnen over hem verteld en die keuren het goed en willen dat ik gelukkig ben.
Nu wil ik graag weten: Is dit mogelijk? Kan ik samen zijn met hem? Ik weet dat de meeste mensen zouden zeggen dat hij een pedofiel is, maar zou het heel erg uitmaken dat ik nog geen 18 ben en iets voel voor iemand van 32? Als ik 18 zou zijn en hij zou 90 zijn mag het wel, maar 17 en 18 mag dan weer niet...
Alle tips, adviezen, ervaringen etc. zijn welkom!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb zelf een relatie gehad met iemand die 14 jaar ouder was dan mij. In het begin was het echt super. Ook vooral het "ervaren" leven wat hij had. Na 3 jaar werd het wel wat minder, probeerde hij mijn vader figuur te zijn, en zakte heel langzaam mijn echte gevoel weg.
Ik wil niet zeggen dat het niet kan, of dat het niet goed is.
Je hebt er met je vriendinnen over gehad, en de mening van je ouders? Of misschien oudere broers of zussen? Meningen van anderen hoeven niet te betekenen dat je het wel of niet moet doen. Het kan je misschien wel helpen om dingen voor je zelf duidelijker te krijgen. Dat je meer op een oudere iemand valt is helemaal geen schande of een probleem.
Maar je bent nog jong, wat wil je met je toekomst, wat verwacht je van je toekomst, alleen, of eventueel met hem, hoe ziet hij dat?!
Dingen die je allemaal eens op een rijtje zou kunnen zetten, en vandaar verder kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toen ik zo oud (jong) was als jij had ik hetzelfde, een oudere vriend. Het lastige is dat je op je 17e vaak nog heel anders in het leven staat. Niet per se onbevangen of naïef, maar je begint net. Vooral als homoseksueel bereik je rondom je coming-out vaak het punt dat je er nu ook echt vol voor wilt gaan. Een lastig moment om grote beslissingen voor de toekomst te nemen. Dus of het kan, is niet zo heel belangrijk. Dat zal de tijd uitwijzen. Wat belangrijk is om te weten op jouw leeftijd, is dat er veel mannen zijn die graag een jonge jongen aan de haak slaan. Dat staat indrukwekkend naar de buitenwereld of de jongere laat zich snel verleiden tot zaken die niet voor hem geschikt zijn (b.v. drugs, sexuele handelingen). Soms is de oudere persoon echt een pedoseksueel. Als jij er zeker van kunt zijn dat dit allemaal niet het geval is, want deze goede mannen zijn er gelukkig ook, dan zou ik genieten van je gevoelens en de tijd samen. Wat de toekomst brengt, zien jullie vanzelf wel. En, wettelijk gezien mag je vanaf 16 jaar seks hebben. Het is dus niet strafbaar. Bronnen:
- http://www.seksenzo.info/informatie/seks/leeftijd

Antwoorden (3)

Ja, het is mogelijk, ik ken meerdere relaties van mensen met grote leeftijdsverschillen. Ik kan het weten :) Mooie relatie gehad van mijn 20e tot 29e met vrouw van negen jaar ouder dan ik. (En daarna nog vier jaar met een vrouw van acht jaar jonger trouwens.)

Ja, sommige mensen hebben grote problemen met dat soort leeftijdsverschillen. Ja, sommige mensen kijken erop neer of vinden het vies/verkeerd/fout/zondig/etc.. Ja, soms heb je er rare discussies over of geven mensen je ongewenste waarschuwingen of adviezen ("nou jongen, ik spreek je over tien jaar nog wel..."). Ik zeg dan altijd: zet 't even op papier, dan kan ik er tenminste mijn r**t mee afvegen.

MAAR: Die grens van 18 is er natuurlijk niet voor niets. 18 is de grens die voor de meeste situaties gehanteerd wordt als het gaat om volledig in staat geacht worden om je eigen beslissingen te kunnen maken. Dat wil zeggen dat je onder de 18e tegen je eigen onvermogen om beslissingen te kunnen nemen beschermd wordt, EN tegen anderen die daar dan weer misbruik van kunnen maken. Die grens is een goed ding: neem gewoon de tijd tot je minimaal achttien bent en doe geen dingen die je nog helemaal niet hoeft te doen. Als jullie elkaar leuk genoeg vinden dan is dat tegen die tijd ook nog wel zo, en zo niet dan weet je dat in ieder geval ruim op tijd en ben je ook nergens te vroeg ingesprongen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moeilijk. Jij kunt denken dat het liefde is, en misschien is dat het ook. maar het kan ook gewoon zijn dat je zijn aandacht leuk vindt. Hij is bijna 2 keer zo oud als jij bent. En die verhouding wordt minder, over 10 jaar is hij nog maar half zo oud.
Ik zeg dus niet dat je niet verliefd kunt zijn, maar of dat reëel en handig is in de toekomst is wat anders. Jij moet nog ontdekken wat je wil in je leven, hij heeft het allemaal al op een rij.
Verder van zijn kant; is liefde met een veel jongere mogelijk, of vind hij het contact gewoon gezellig. Hou dat allemaal af en toe in je achterhoofd, geniet van zijn gezelschap, en ook met jongens van je eigen leeftijd kan de liefde overgaan, of blijven.
het is gewoon niet te voorspellen
7 jaar geleden
Natuurlijk is het leuk om iemand die zoveel ouder is als vriend te hebben , Tommie. Aandacht te krijgen en het samen gezellig hebben is altijd leuk. Misschien word je wel verwend met dingen die je niet gewend bent.

Eens komt de dag dat je je realiseert dat jij toch wel in een heel andere fase van het leven zit ... hij is nu 32 ... en heeft al zoveel ervaring. Natuurlijk is het spannend, logisch, het is heel iets anders dan met je maten op stap te gaan, dan met zo'n leuke , MAN , want hij is wel een man ... geen jongen meer.

Het kan goed gaan, of fout gaan, eens komt de dag misschien dat hij zegt dat het toch wel moeilijk is omdat ... jij nog zoveel niet weet , niet kan , niet kent , niet ... > niet leuk maar ook dit KAN gebeuren. Het is een mogelijkheid.

Antwoord

Antwoord op je vraag : is dit mogelijk, kan ik samen met hem? Ja , natuurlijk kan dat, maar het kan ook na zoveel jaar volledig verkeerd , FOUT gaan > juist omdat jullie zoveel schelen in leeftijd.

>Maar dat is GEEN GARANTIE... <

Je kunt niet een garantie geven > jullie zijn even oud : dat gaat goed... of jullie schelen veel in leeftijd : dat gaat zeker FOUT! > niemand weet dit tevoren, iedereen weet iets, heeft zelf ervaring of kent iemand ... maar daar houdt het ook mee op.

Verstandig is niet te hard van stapel lopen, maar aan de andere kant Tommie > Go for it! be happy & enjoy!