Hoe lang duurt het voordat je liefdesverdriet krijgt?

Hey, ik was heel erg verliefd op iemand. Ik heb diegene mijn gevoelens verteld, en vanmorgen, een week later zegt diegene dat ze niks van mij moet weten en het niet wilt proberen en dat we nooit een relatie zouden krijgen etc. Maar, ik heb dit dus vanmorgen gehoord. En ik heb het er de hele dag niet eens moeilijk mee gehad! Maar nu begin ik erom te huilen. Het lijkt wel of het nu pas begint door te komen. Nu is mijn vraag: kan dit kloppen? Kan het zijn dat liefdesverdriet pas na een tijdje komt? Na een paar dagen bijvoorbeeld? Ik hoop het niet, ik wil dit niet! En hoe lang duurt de liefdesverdriet dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Als je ondersteboven van iemand bent 'hoteldebotel' of gewoon heel erg verliefd... dan komt dat wel aan als ze na een week zegt : laat maar, geen zin in , wil niet!

Maar jij moest naar je werk/school en bent gewoon door gegaan met wat je moest doen. Nu ben je thuis, en nu dringt het pas in alle hevigheid tot je door . Nu is er niets dat je aandacht afleidt, niets dat nu moet gebeuren waardoor je er even niet aan kunt denken , nee .nu. krijg je het helemaal voor je kiezen!! en ja dan komen ook de tranen en laat die nou maar lekker komen, dat is goed voor je Peter.

Huilen is goed en hoelang dat gaat duren? dat weet niemand... misschien ben jij wel na 2 dagen uitgehuild en afgeleid door iets waardoor je er weer minder aan denkt. Kan ook dat het een week duurt dat jij je niet zo geweldig voelt en misschien heb je hier wel véél langer last van ... dat kan ook , ligt er aan hoe diep het bij jou zat / zit en hoe snel je het kunt verwerken. Dat kun je niet voorspellen, dat is bij iedereen anders en ook nog eens bij dezelfde persoon iedere keer anders. Want geen enkele relatie is het zelfde, het lijkt wel op elkaar, maar is ook zo verschillend.

Het antwoord op je vraag is niet te geven. Liefdesverdriet (ledevede) duurt bij de een veel langer dan bij de ander, het is persoonlijk , het is niet te te voorspellen hoe lang je je zo voelt en ook niet hoe lang je last hebt van huilbuien.
Je moet er gewoon doorheen en eens ga je je weer beter voelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze zeggen dat het verwerken ongeveer de helft van de tijd duurt die de relatie geduurd heeft. Dus een week...dan is de luddeveduh met een dag of wat wel weer over. Kort maar hevig ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nog geen relatie gehad, ze heeft me gewoon afgewezen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan al het meer een soort teleurstelling / frustratie zijn dan ECHT liefdesverdriet - wat , net als heimwee, ECHT een fysieke staat van ziek zijn kan betekenen.
Ja dat kan, dat is bij iedereen anders. Het ligt eraan hoe intens het is. En het is niet gek als je je de ene dag beter of slechter voelt dan de andere dag. En hoelang het duurt is ook bij iedereen anders. Soms gaat het snel over en soms heb je er maanden last van. Ik hoop voor je dat het snel overgaat en je iemand vind waarmee je hett fijn hebt. Probeer zoveel mogelijk je gedachten te verzetten en leuke dingen te doen. Ik weet, dat klinkt moeilijk en onmogelijk, maar echt, het gaat je lukken. Succes!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik las in een vorige reactie van jou, dat je geen relatie met haar gehad hebt en dan is er niet echt sprake van liefde. Het is verliefdheid...aangetrokken zijn tot haar....warm worden van binnen en 'vlinders in je buik'.
Verliefdheid is meestal kortdurend maar kan wel heftig zijn! Dan heb je er meer weet van als de ander dit niet zo voelt als jij. Je voelt je namelijk ook teleurgesteld en gekwetst en dan vooral in jouw 'ego'....je hebt een blauwtje gelopen en dat is nooit leuk! Het kunnen dan ook tranen van teleurstelling zijn die zich aan je opdringen en dat duurt nooit zo lang...je moet het alleen even verwerken dat jouw dromen en verwachtingen zo onverwacht tot een einde zijn gekomen.

Uit verliefdheid kan pas liefde ontstaan als je daadwerkelijk een relatie hebt en je voelt dat je prima past samen en elkaar echt mist als je niet samen bent. Langer samen zijn kan namelijk veel illusies de grond in boren omdat je dan pas de leuke- en minder leuke kanten die iedereen nu eenmaal heeft, leert kennen. Als je dit dan ook kunt accepteren en respecteren van elkaar dan kan het echte liefdesgevoel gaan groeien en intenser worden. Je voelt je dan als één persoon, de een kan niet zonder de ander.

Indien er dan een breuk zou optreden voel je een enorm gemis, want je mist een deel van jezelf. Echt liefdesverdriet kan je een gevoel geven dat je zo niet verder wilt leven en is hartverscheurend....sommigen komen het zelfs nooit te boven!
Daar hoef jij dus niet bang voor te zijn....het zal misschien nog even lastig zijn als je haar weer ziet, maar al gauw zal je verder gaan en open staan voor anderen.
amc
7 jaar geleden
Het kan dat het laat doordringt, en daar is ook helemaal niets verkeerd mee.
Eens wenen kan deugd doen.

Als zoiets gebeurd reageert iedereen er anders op, sommige gaan doen alsof dat er niets gebeurd is, anderen gaan hele dagen in hun bed blijven liggen.
Vooral als je niets te doen hebt, neemt het je aandacht, en dan denk je alleen maar aan die persoon, maar omdat je nooit echt samen bent geweest denk ik dat je verdriet minder lang gaat duren, het is dus even op je tanden bijten, maar daarna wordt het wel beter, dat verzeker ik je!
Xx