Wat moet je in een berichtje zetten als je vraag om in real life met iemand te gaan praten (zie uitleg)?

Ik ben dus verliefd op iemand, maar met die gene praat ik niet echt. En nu wil ik via hyves of msn een berichtje sturen om (in het echt) met elkaar te praten (dus face to face), maar ik zou niet weten wat ik erin moet zetten. Ik wil wel prive met diegene spreken (dus geen andere erbij)

PS: Diegene waar het om gaat is 14 jaar

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hoeft geen uitgebreide tekst te schrijven, maar alleen wat punten opnoemen die ik erin verwerk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Eigenlijk wil je die persoon dus mee uitvragen? Op een date? Tja, als je niet dagelijks contact hebt met diegene, moet je toch echt de stoute schoenen aantrekken en hem/haar een mailtje sturen. Hierin zou ik een concrete vraag stellen, dus 'Heb je zin/tijd om volgende week met mij naar de fim te gaan?' ipv 'Vind je het leuk om een keer iets te gaan doen?'. Dat laatste is te vaag.
Maak ook even goed duidelijk wie je bent (ben een keer door een mysterieuze man mee uitgevraagd en ik weet nog steeds niet wie het was).

Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou eigenlijk wil ik eerst gewoon een keer miet diegene praten, zonder dat er een ander bij is, dus niet echt een date (meer een gesprek zoals met je ouders maar dan met diegene)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noemt ik ook een date!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem dat meer: een leuk gesprek
Oke, dus je wil alleen maar met diegene gezellig kletsen? Dat lijkt natuurlijk wel op een date. Je moet immers ook nog een tijd en plaats afspreken. En je berichtje moet dan niet te 'zwaar' worden, zodat het niet op een echte date lijkt?

Is er misschien een plek (schoolplein/park/etc) waar jullie allebei regelmatig komen? Dat zou dan misschien een goede plek zijn waar er niet al te veel druk op ligt. Je kunt direct vragen of hij/zij zin heeft om eens met z'n tweeen te kletsen? Of je zegt dat je bijvoorbeeld morgen even naar het park wil gaan en of hij/zij dan zin heeft om even mee te gaan.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud ben je zelf ? Want dat maakt natuurlijk wel uit voor de mate waarin het eventueel legaál is om met een veertienjarige af te spreken ;-)

Ik ga er maar even vanuit dat jullie ongeveer even oud zijn. Dan schrijf je gewoon : He, ik ben eigenlijk best wel niewsgierig naar je geworden en zou je graag een keer in het echt willen ontmoeten. Zullen we binnenkort eens ergens afspreken ? (Liefst op neutraal terrein natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens naar de reclame van mac donalds...dat jongetjes heeft grote plannen..msn eens of ze zin heeft om met je mee te gaan naar de mac...neutraal terrein...en een hamburger lust toch iedereen...of een mac flurry als het mooi weer is.

ik neem maar even aan dat je ook zo ongeveer die leeftijd hebt !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stuur hij een berichtje op hyves waar je in vraagt hoe het met der gaat hoe het op school gaat je kent het wel.. en zeg erin of ze misschien zin heeft om een keertje iets leuks te gaan doen .. op hyve sheb je ook z'n poppetje met :date: erin.. doe die er bij en maak er een leuk grapje over
bvb
heeeeey ....(naam)

hoe gaat het er meee?
na al die leuke gesprekken met je dacht iik eens goh laat ik eens vragen of je misshcine zin hebt om eens iets lueks te gaaan doen als je daar zin in hebt? want zo op hyves en msn is ook zo onpersoonlijk.
:date:

xxx(naam)

succes der meeee!