Wat moet ik er mee?

ik heb een schoonvader die ik heel graag mag, omdat ik zelf nog nooit in mijn leven een vaderfiguur heb gehad , zie ik hem als mijn eigen vader , maar ieder keer kwetste hij mij onnodig,soms geeft hij mij het idee alsof hij mij nog nooit echt heeft geaccepteerd,ik heb zoveel ellende gehad met mijn eigen familie, en dacht eindelijk heb ik nu eigen familie die mij niet overal buiten bij sluit , nee helaas dat is precies wat mijn schoonvader doet, als wij ergens op vakantie gaan ,zegt hij tegen mijn man (zijn zoon) waar ga je heen op vakantie , terwijl ik naast mijn man zit , en dan zeg ik ook wat over die vakantie , maar dan word ik gewoon geneerde door hem, over elk onderwerp die ons allebei aan gaat als hij er over praat alleen tegen mijn man ,ik word niet serieus door hem genomen of als ik iets aan het vertellen ben ,dan praat hij gelijk overheen , ik weet niet wat ik er mee moet hij doet me echt heel veel verdriet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je lijkt me een heel lief en meegaand persoon, omdat je het zo respectvol over je schoonvader hebt, grote klasse.
Want uiteindelijk vind ik het gedrag van hem zeer onacceptabel, asociaal, en onbeschoft.
Als je jezelf lief hebt, zou ik zeker dit niet accepteren.
Je hebt dit nergens aan verdiend, je bent goed voor zijn zoon (jouw man) en je zorgt dat hij elke dag een thuis heeft.
Ik zou met hem gaan praten, en wel op een nette eerlijke manier, waarin je je hart blootlegt.
Blijft hij alsnog dit gedrag vertonen, zou ik gewoon minimaal bij hun op bezoek komen.
Ik heb met je te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wacht een juist moment af en vertel hem wat zijn gedrag met jou doet. Misschien is hij zich er helemaal niet bewust van. Praat erover, pas dan kan hij er wat aan doen.

Het kan ook zijn dat jij het zo ervaart en hij het totaal niet zo bedoelt. Als het uitgesproken is zullen jullie meer waardering voor elkaar krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien moet hij ook gewoon even aan jou wennen. en heeft hij het zelf niet zo in de gaten,
wat je kan proberen is zo nu en dan even alleen bij ze op visite voor een bakje koffie ofzo.
dan krijg je mischien wat meer kans elkaar te leren kennen en dan is je man er niet steeds bij dan moet hij wel met jou praten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat die na 9 jaar toch wel met mij gewend is toch, ik ben ook heel vaak alleen bij ze ,zonder mijn man ,maar dan praat die niet tegen mij
Allereerst knap dat je die man erg graag mag en hem als een vaderfiguur ziet, terwijl hij jou eigenlijk negeert en niet accepteert! Je zult de beste man echt duidelijk moeten maken wat je voelt bij zijn gedrag, en vooral vertellen dat je je niet serieus genomen voelt! Alleen dan kun je verbetering verwachten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het hier wel eens met je man over gehad?
Hij kan, in gesprekken die verlopen zoals jij aangeeft, jouw in het gesprek betrekken, zodat je schoonvader niet 'om jou heen kan'.
Verder snap ik dat jij graag je schoonvader als vader figuur ziet voor jou, maar misschien verwacht je daarom ook te veel van deze man. Maar daar kan ik alleen maar naar gissen, want ik ken jullie niet natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is denk ik dat jij hem ziet als een 'vader- figuur' voor jou maar dat deze man helemaal geen behoefte lijkt te hebben aan een 'dochter- figuur' voor zichzelf.
Ik denk dat het logisch kan zijn dat je behoefte hebt aan een vader, maar het is niet logisch dan aan te nemen dat een schoonvader automatisch die figuur zou moeten of willen zijn.
Het zou best eens zo kunnen dat hij goed weet wat er bij jou speelt en dat dit zijn manier is om je duidelijk te maken dat het er toch echt niet inzit dat hij aan jou behoefte zou willen of kunnen voldoen.

Doordat je zelf een familie hebt die niet lekker loopt (misschien zachtjes uitgedrukt) heb je een soort fantasie beeld gemaakt.. Die blijkt niet te kloppen. Dat dit niet klopt is niemands schuld..de jouwe niet...je had dat beeld nodig ter overleving waarschijnlijk..maar ook niet de schuld van de ander..wie dan ook..want die kunnen verder niets doen aan de denkbeelden die jij geschapen hebt, en zijn daar ook niet verantwoordelijk voor.
Het zou dan goed zijn daar eens naar te kjken en er zelf mee aan de slag te gaan. Ik bedoel dan dat het denk ik tijd wordt het een en ander te verwerken, een plek te geven. Op die manier kun je vrijer de wereld in en zul je minder verwachtingen hebben naar anderen, inclusief je schoonvader, en dus minder teleurgesteld worden.

Als je de dingen hebt verwerkt dan zul je zien dat je zienswijze zich als vanzelf aanpast en je houding en uitstraling ook. Dat kan dan weer tot gevolg hebben dat je schoonvader mee veranderd in zijn houding en mocht hij dat niet doen, dan zul je hoogstwaarschijnlijk sterker in je schoenen staan en het of laten voor wat het is..zijn probleem..of je zult hem er op aan kunnen spreken en het uitpraten.
Ik wens je sterkte!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik het zo lees dan mag hij je niet en heeft hij je nooit geaccepteerd en begrijp heel goed dat het je kwetst en dat het je heel veel verdriet doet. je kan 3 dingen doen. 1: je gaat een gesprek met hem aan waarom hij zo doet en wat de rede is 2: je komt of gaat helemaal niet meer naar je schoonvader toe en laat het zo of 3: je praat met je man erover vertel hem wat het met je doet en zou je aan je man kunnen vragen of hij met zijn vader wilt gaan praten en dan later met jou erbij. veel sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi dat je jou schoonvader graag mag, misschien heeft hij het niet zo goed geleerd om respectvoor met vrouwen om te gaan. Het kan ook zo zijn dat hij gewoon ook even lekker met zijn zoon alleen wilt praten. Zie hem dan ook wel als je schoon vader... een gezonde relatie moet je de tijd geven om te groeien.
Sterkte en wijsheid gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon vragen of hij je mag zo ja waarom hij dan zo doet