Is de aard van romantiek in een relatie, cultuurbepaald?

Hier is bijvoorbeeld kijken naar een zonsondergang met zijn tweetjes romantisch, maar geld dat voor de hele wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat is cultuurbepaald. Sommige mensen uit andere landen zijn anders romantisch dan mensen die oorspronkelijk uit Nederland afkomstig zijn.

Voorbeeld: Gewoon lekker knuffelen of elkaar een zoen geven in het openbaar. Bij sommige culturen absoluut not-done en hier heel gewoon.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat geldt voor de hele wereld. Behalve waar geen tijd is voor romantiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het heel romantische en heb ook een andere cultuur maar sommige dingen zijn wel bepalend ik zou bijv niet heftig gaan zoene voor mijn ouders als ik een vriendje had wij vinden dat een kleinbeetje onrespectvol .