Hoe krijg ik mijn moeder zo ver dat ze haar kunstgebit met zo'n tablet schoonmaakt en niet met lauw water afborstelt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor deze wereldvraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiterst goede vraag plus1 voor pluske
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste vraag ever plus 1

Het beste antwoord

Koop eens een keertje steradent 3 minuten voor je moeder misschien is ze dan om terwijl ze zich aan het aankleden is even gebit in de steradent en je hebt gelijk een frisse adem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx voor je antwoord! Ik hoop dat t helpt! Grtjs

Andere antwoorden (9)

Die tabletten schijnen helemaal niet zo goed te zijn.
Iemand die pas een nieuw gebit heeft aangemeten gekregen kreeg van de tandtechnicus te horen dat hij in ieder geval niet "die tabletten" moest gebruiken voor het schoonmaken.

Borstelen met lauw water, onder de kraan, is prima.

Bovendien, wat maakt het jou uit hoe jouw moeder haar gebit schoonmaakt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Gebruik een speciale protheseborstel, bijvoorbeeld van Lactona of Oral-B, en water om etensresten goed te verwijderen. Gebruik géén tandpasta. Die kan te veel schuren.

Toegevoegd na 4 minuten:
En hier staat het ook:
Spoel uw mond en reinig uw kunstgebit na iedere maaltijd met water. U kunt uw kunstgebit het beste reinigen met een harde borstel met zeep of een vloeibaar prothese reinigingsmateriaal. Gebruik nooit heet water en chemische of agressieve reinigingsmaterialen
zoals vloeibaar schuurmiddel, bleek, tandpasta of de bekende bruistabletten.

http://www.jolandasmit.nl/?do=paginas&id=7&PHPSESSID=5ab6e307b84e0aff8f9c747a2406e76a
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig schoonmaken van het kunstgebit
Het kunstgebit
Uw kunstgebit is nu nog nieuw en mooi. Dat wilt u natuurlijk graag zo houden. Daarom moet u, net als bij eigen tanden en kiezen, uw kunstgebit verzorgen. Als u het niet regelmatig schoonmaakt, blijven er voedselresten achter. Zowel op uw kunstgebit als eronder. Als u die niet verwijdert, kan uw tandvlees op den duur gaan ontsteken. Reinig uw gebit daarom zorgvuldig na iedere maaltijd. Gebruik een speciale protheseborstel, bijvoorbeeld van Lactona of Oral-B, en water om etensresten goed te verwijderen. Gebruik géén tandpasta. Die kan te veel schuren. Een schoon kunstgebit voelt altijd glad aan. Laat uw gladde gebit tijdens het reinigen niet uit uw handen glippen. Het zal kapot gaan. Vul voor de zekerheid eerst de wasbak met water en reinig uw gebit daarboven.

Reinig uw kunstgebit dagelijks met een bij de drogisterij of apotheek beschikbaar reinigingsmiddel. Volg daarbij de voorschriften van de fabrikant. Vraag eventueel uw behandelaar of mondhygiënist om advies. Leg uw kunstgebit sowieso één keer per week een nachtje in een reinigingsmiddel. Hiermee voorkomt u de vorming van tandsteen op uw kunstgebit. Borstel uw kunstgebit daarna goed en spoel het af met water. Leg uw kunstgebit nooit in heet water en gebruik zeker geen bleekwater of schuurmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moeder is denk ik oud genoeg om dat helemaal zelf te mogen beslissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Maak uw kunstgebit goed schoon Het is belangrijk dat u uw nieuwe kunstgebit na iedere maaltijd goed schoonmaakt. Na een paar uur dragen komen er, net als bij natuurlijke tanden, voedselresten en bacteriën op uw kunstgebit. Bovendien kan een kunstgebit verkleuren door nicotine, thee, wijn, enzovoort. U kunt uw kunstgebit schoonmaken met een protheseborstel en zeep, of met een speciaal prothesereinigingsmiddel. Gebruik nooit heet water of agressieve schoonmaakmiddelen, zoals vloeibaar schuurmiddel, bleekwater of tandpasta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
380 nu barcelonaman? Hahaha pas op voor anti barca fans:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je die dan hier op gv?
Jij hoeft dat kunstgebit toch niet in....
Waarom wil jij dat bepalen voor je moeder...
Ze is je moeder...niet andersom.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afborstelen is prima! Je stopt toch ook 's avonds geen tablet in je mond. Denk je dat voedselresten worden verwijderd met dat gebruis? Daar is veel meer voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet de moeder zelf beslissen, lijkt wel of ze wils onbekwaam is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon vertellen wat de voordelen zijn en de nadelen als ze geen tablet gebruikt vaak zijn oudere mensen minder van de veranderingen want vroeger... haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s`Avonds naar haar toe gaan voordat zij gaat slapen of je bent er al. Mams ik doe vanavond jou kunst gebid, dan zie je hoe schoon hij morgen is.