Wie heeft er een leuke achternaam in combinatie met beroep of partner of adres?

Bijvoorbeeld een makelaar die Rothuizen heet of Jip die verkering heeft met Janneke. Familie Vink die met hun kids Merel en Mees in het vogelplantsoen wonen. De Groot die met Klein getrouwd is?Ik zoek dit voor een artikel dat ik ga schrijven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat soort dingen altijd overal, maar nu kan ik er niet opkomen... :(
Cryofiel
13 jaar geleden
Een vriend van lang geleden vertelde dat bij hem op school een meisje zat dat Manda Reijntjes heette.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag laatst iemand die op Justin Timberlake!

Het beste antwoord

Mijn 2 nichten waren getrouwd met de heren Scheur en van Vooren, woonden naast elkaar met de naambordjes op de voordeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (80)

Ik ken iemand die Roode van achternaam heet en rood haar heeft.
Of Jack Pot die een loterij wint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dokter Griep uit Nieuwe Niedorp. Maar die wil absoluut niet geinterviewd worden, is inmiddels een beetje allergisch geworden voor de opmerkingen erover.

Dokter Franssen die woont aan de Fransestraat in Nijmegen.

Ik weet ook nog een mevrouw Dragonfire, maar niet in combinatie met iets anders.

Toegevoegd na 3 minuten:
En ik meen me te herinneren dat in het dorp waar ik geboren ben een mevrouw Luchies met een meneer Poepjes was getrouwd, maar dat moet ik even navragen aan mijn moeder.

Toegevoegd na 18 minuten:
Vandaag zag ik in een documentaire een Chico die verkering heeft met een Chica.
13 jaar geleden
Hoi,
In Rotterdam heb je de Firma Beenhakker ... en die maakt rolstoelen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, prachtig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sekjoeritie , idd Capelle a/d Ijssel is de hoofdvestiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, lekker is dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verkoopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn orthopeet heette zo, hij behandelde mijn gebroken been :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ze sponsoren ook de roparun! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in Amstelveen Westwijk!
In de buurt van Breda zat vroeger autobedrijf Roest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je vooral in belgie kijken,.. de schele(opticien in de buurt van Brugge)..daar heb je meerdere namen zoals deze.Uiteraard weet ik niet al die beroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Apeldoorn is een dokter met de achternaam Dokter, dus dokter Dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jup, dat is een kaakchirurg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt?? Hahahahaha
De voorzitter met hamer van de tweede kamer,Marriëtte Hamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in de buurt ook een dokter die dokter heet.
Een vriend van mij heet Bakker van zijn achternaam en heeft een bakkerij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij (vraagsteller) heet Karin, en je hebt bloemen als avatar!

Toegevoegd na 23 minuten:
P. van Vuren is een cremator te Leiden, ha, ha.

Toegevoegd na 1 dag:
In Koog aan de Zaan is of was een winkel van meneer Sely. Zijn voornaam is Peter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik ook een combinatie noemen?
Ik vind een technisch directeur genaamd Beenhakker en een hoofdtrainer met de naam Been een gedurfde combinatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whaaaahahahaha xD geniaal
Bakker Uw slager ! Slager... Bakker uit Leeuwarden. Viel mij verleden week op in Leeuwarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoge funcionaris op schiphol hete van zijn achternaam Baksteen, Een eigenaar van een outlet store hete Goedkoop, Ik ken een hovenier die heet Tuinman,
Een collega op mijn werk heet peter en is getrouwd met heidi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een echtpaar gekend, hij heette Snipper en zij Papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend van mij heet Jerry. Zijn broer heet Tom. Verder zit er in mijn woonplaats Soest een slager die "Worst" heet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dorst?
Ga naar Slager Worst,
die heeft een hondje
dat piest zo in je mondje.
(Tilburgs gedicht)
frans duyts die in het nederlands zingt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
vroeger had je de rubriek "nomen est omen" in het Parool.
Daarin kwamen dit soort namen (vaak in combinatie) met beroepen voor. Er is een boekje van uitgegeven. Dat heet "Naam en Faam".
De enige die mij nu te binnen schiet is tandarts Snoep in Leiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk de aflevring van Editie NL op RTL 4 van dinsdag 27-4 eens terug. Daar werd dit onderwerp ook besproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slagerij Bakker in Groningen.
Ooit kwam ik op een cursus dhr. de Dood tegen van de firma Kerckhof.
In Hengeveld had je snackbar Braakhuis.

Hier kun je er een hoop vinden:
http://tegekkenamen.web-log.nl/tegekkenamen/2006/02/index.html

Toegevoegd na 14 uur:
Nagekomen: Tandartsenpraktijk T. De Boorder te Rotterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meneer Beau ter Ham is een leuke, bestaat echt!
Wij hebben een dokter die Bloed van achternaam heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha Te gek!!
Slagerij Piet Vet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was er in ons dorp een loodgieter die 'Fontein' heette.

En wat dacht je van de gebrouder Wals: De ene had een wegenbouwbedrijf, en de ander was dansleraar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaan die 2 broers echt?
Hier in Nijmegen een vishandel die o.a. op de markt staat met de naam ; Wilma Graat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M'n leraaar mr de haan is getrouwd met z'n vrouw mevr. De kip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja echt! Ik heb haar ook nog als lerares gehad met haar meisjes naam
ik ken een boer en die heet de boer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn leraar heete van dordrecht en hij was er geboren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenarts Wellesiek uit bunschoten is ook z'n leuke maar er is serieus ook een Tandarts die de Folteraar heet, heb hem wel een opgezocht toen ik voor 1888 werkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje nerderig: ik ken een end-to-end testcoordinator die van der Ent met z'n achternaam heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een piloot van de KLM (weet niet of hij nu nog daar werkt) heet Benno Baksteen (ik zou me niet op mijn gemak voelen...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt een beetje als een suske en wiske naam. Is dit geen broodje aap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij heet echt zo en hij heeft regelmatig als woordvoerder van de KLM opgetreden in nieuws items.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou wordt ik toch nieuwsgierig naar die minnen. Is een piloot genaamd Baksteen echt zo'n onleuk voorbeeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was hij de woordvoerder van de luchtverkeersleiders. Ik vind het ook een geweldig grappige naam!
In Breda is een een orthodontist "de Kraker"

En in een ziekenhuis in nederland werkt ergens een oogarts met de naam:
I.C. Notting....

Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die is getrouwd met Groot, zelf heet ze Kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willem Conelis Bril

Willem Cornelius Pot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was niet vorig jaar (2009 schaamnaam) gekozen Fokje Modder..?

Ik had op een bepaald moment een grappige combinatie van artsen: een huisarts Muis, een gyneacoloog De Bok, een fysiotherapeute De Mol, en een oogarts De Vos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijkman Groenink als voorzitter raad van bestuur van ABN AMRO, maar dat is een voornaam....

Op mijn school was er altijd een verhaal (ik weet niet of het waar was) dat de docent muziek, de heer Blok, was getrouwd met mevrouw Fluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Rijkman is wel leuk!
Mijn buurman heet met de achternaam Buurman.
Een wiskundeleraar met de voornaam Math.
Een grieksleraar met de voornaam Romain.
Vertegenwoordiger van het genootschap van kleine mensen: meneer de Groot. (deze weet ik alleen niet meer zeker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de krant vandaag staat er een gynaecoloog die Piet Uyttenbroeck heet. Hij woont in Antwerpen.
(Nieuwsblad 29 april 2010 pagina 34)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was zo'n vreemde naam verkiezing. De winnaar was de heer

Beau ter Ham
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou balen als ik naar Dr Balen zou moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heet Kramer en mijn vader's vader(die dus ook Kramer heet) was marskramer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dokter Appel
en
Zuster Moes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schoonmaakbedrijf waarvan de eigenaar Bezema heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een woninginrichter in Fijnaart heet Boelhouwers, dan krab je toch even achter je oren voor je die in huis haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De slager in ons dorp heet Bakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken echt een stel die Bert en Ernie heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoofdkantoor van Toyota staat in Toyota Stad, een stad met meer dan een half miljoen inwoners. Het centrum van Toyota Stad wordt gedomineerd door het hoofdkantoor van Toyota.

De burgemeester van Toyota Stad heet... Suzuki.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, cool!
De vroegere zwemlerares van het dorp, heette mevrouw van de water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nijmegen zat vroeger een tandarts die Auw heette...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Riet Suiker
Sietze Vliegen
Mevrouw Boom-Zaaier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mij geboortedorp hadden we de slager, die heette Bakker, en de bakker, die heette Slachter.

Echt! Zonder dollen!

En dan hadden we nog de begrafenisondernemer, meneer Mol (nee, niet Albert).
13 jaar geleden
Ik ken de familie van Diemen, die woont in Diemen in de Diemense straat. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zouden ze daar dan expres zijn gaan wonen?
Ik kende ooit een jongen wiens voornaam Valentijn was, en zijn achternaam ook. Valentijn Valentijn dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diana Woei.
D'r was een vogelkundige met de naam Vogel - op dezelfde dag of zelfs in 't zelfde journaal op TV. Voornaam ben ik kwijt.
Tandarts Kraak: http://nannesz.web-log.nl/nannesz/2010/03/tandarts-kraak.html (Er zijn meerdere tandartsen Kraak in 't land).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dhr. Middag was getrouwd met Mevr. Zondag, andersom was een leukere combinatie, maar ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loodgieter dhr. W.C. Pot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nico de Haan is vogeldeskundige
Dr. Plasman is een uroloog in West-Brabant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De heer W.C. Bril.
Schoenmaker : 'Hier maakt men al uw schoenen - K.A. Pot'.
Politieagent: J. den Boef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens gewerkt voor een zorgverzekeraar en daar hadden we een client en zij heette Mevr. de Man. Toen ging ze trouwen met dhr. Vroegop, dus ze heette Mevr. Vroegop-de Man ;)

Én de beste die ik heb gekend: Mevr. Kijk in de Vegte ging trouwen met dhr. Hendriksen genaamd Modderkolk. Dus dat werd: Mevr. A. Hendriksen genaamd Modderkok- Kijk in de Vegte!! Paste niet in haar trouwboekje hahahaa.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik hoorde laatst dat hier een bejaarde vrouw in het dorp woont en zij heet: Mien Pick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via mijn schoonvader ken ik een beroepsvisser die Varkevisser heet.

Ooit kende ik een buitendienstadviseur en die was van een negeriode afkomst, zijn achternaam was Balneger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een jongen die Ray van der Ree heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is zijn 2 mannen met elkaar getrouwd, de een heet bruin en de andere van achteren dus nu bruin-van achteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ooit klanten wiens bruiloft ik fotografeerde.
Hij heette Pik en zij heette Gaetje, zij hebben samen voor een hele nieuwe achternaam gekozen en gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tante heet Fokje Modder (getrouwd met Bert Modder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben tandarts van den Bijl!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een college van mij haar voornaam is Mini, nu is ze getrouwd is de naam van haar man heeft aagenomen heet ze: Mini Klein!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klein uit Huizen toevallig?
Ik ken een jongen die Bart Smit heet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij werkt overigens in een andere winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Den Bosch zit een bouwbedrijf dat Van Bouwhuijsen heet. En persoonlijk (maar dat is helemaal geen goed antwoord op jouw vraag) ken ik nog een hele nare mevrouw die Den Engh heet van achteren. Zorgt altijd voor hilariteit in de werkkamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die als achternaam De Klos heeft en zijn zoon Constant heeft genoemd. Constant de Klos. En een stel dat getrouwd is en samen Naaktgeboren in 't Veld heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gezien op begraafplaats in veendam: iemand die smalbil heet die ligt naast iemand die pik heet, beiden van achternaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Familie 'Van de Sterren' krijgen een kind, ze noemen haar 'Maan'...

Mevrouw Mien Billekes gaat trouwen met dhr. Willem Jeuken. Dit is dus geworden Mien billekes jeuken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag eens in Duitsland een delikatessenwinkel met groot de naam van de eigenaar op de gevel; " A. Kotz ", is die passend of niet? Bij ons wordt op dit moment gerenoveerd. De naam van de aannemer;"firma Onrust", en dat brengen ze alom.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dan had je een autodealer in Haarlem. Was geloof ik van Simca en het bedrijf heette "Rotteveel".
amc
13 jaar geleden
http://bit.ly/cLRLs1 http://bit.ly/cGZT1K http://bit.ly/deNq77 http://bit.ly/9pgSiF http://bit.ly/9vG8X0
(Deze is ook leuk maar heeft niet echt met een achternaam te maken http://bit.ly/cQQUaR )
Groetjes uit Duitsland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoorde dat er iemand bestaat met de achternaam Bril en de voorletters zijn W.C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heet Johan Reijntjes voluit en mijn vrouw heet Manda en wij wonen in Amsterdam. Raad maar wat hier toevallig aan is, geef jezelf wel 1 minuut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een stel dat Jan en Jannie Jansen heet.
Verder kom ik vaak leuke namen tegen in het ziekenhuis.
Bijv. Mevr. Achterop-de Fiets.
Mevr. Haan die samen met Dhr. Kip op een kamer word gelegt.
Dhr. kater met een torenhoge alcoholspiegel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn achternaam is Page net als Page toiletpapier :D en zo als je het uitspreekt net als reclame dus niet in het engels ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nichtje van mij heet Renee, en haar man heet: Renee. Ook nog leuk: ze zijn allebei op dezelfde datum jarig :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slagerij Nijntje, heb ik een keer gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam laatst mevrouw Roos Visse tegen die werkte in een fabriek waar frisdrank word geproduceerd.

Een dorp hier naast zit Slagerij van der Ham.

En onlangs was hier een loodgieter van de firma Kraanwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peter van der Vorst, (voormalig?)royalty-verslaggever
hieronder nog een hele lijst, met veelal onbekende leuke combinaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alain Provist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken een meneer poepjesprins in amsterdam
meneer kat gaat met mevrouw luik in lelystad
en mevrouw naaktegeboren met meneer uytdenbroek
een vriendin van mij heet karin maar als achternaam ots, post is altijd een feest voor mevrouw k.ots

meneer appel gaat hier in dronten met mevrouw gaard
en de stalknecht heet halster
meneer de koning in lelystad gaat met mevrouw den hartog.
maar de allermooiste vind ik toch
een man in groningen de heet David Cabouter.