Waar kan ik terecht met relatieproblemen?

Ik en mijn vriendje hebben al ruim 3 weken relatieproblemen en we kunnen die niet zelf oplossen. Weet een van jullie misschien iemand waarmee we het hierover kunnen hebben? Ik wil het graag weten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zosja123, je schrijft: ik en mijn vriendje.
Misschien ligt hier al een gedeelte van het probleem. "Mijn vriendje en ik" in plaats van "Ik en mijn vriendje".
Kan een wereld van verschil zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt, @JoanDArc, maar veel mensen drukken zich nu eenmaal zo uit en dit hoeft niets te betekenen. Ik denk wel dat je nog jong bent, @zosja123. Klopt dat? In dat geval is het misschien een goed idee om eens een keer te praten met iemand die jullie allebei vertrouwen. Het kan een bijv. de moeder van een van jullie beide zijn, of een oom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe oud is je vriendje en hoe oud ben jij?
Dat is belangrijk te weten voor een antwoord waar je iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@uhmramon, zosja123 is 18jaar.
Ik vind relatieproblemen zo'n zwaar begrip. Misschien gewoon al drie weken steeds ruzie. Op deze leeftijd gaat men het zelf nemen van beslissingen en het vormen van een eigen mening sterk ontwikkelen. Als twee persoonlijkheden dan in verschillende richtingen groeien heeft dat consequenties voor een relatie.
Een jong volwassene gaat zich mentaal vormen tot een volwassene. Daar is vrijheid voor nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea, uit een vorige vraag blijkt dat de leeftijd 18jaar is en vs nog op schoot "zit".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helemaal eens @JoanDArc. Op 18 jarige leeftijd en na 3 weken ruzie met je vriendje, is 'relatieproblemen' nogal een zwaar begrip. Daarom mijn advies om eens te praten met een vertrouweling zoals een moeder of oom. Deskundige begeleiding of 'relatietherapie' kan altijd nog als je al jaren bij elkaar bent en het nodig is.
Amadea
8 jaar geleden
@JoanDArc: Zosja wil wel graag bij haar vriendje op schoot zitten, maar omdat het niet goed botert tussen hen stelt ze deze vraag! ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
haha, scherp @Amadea, nu ziettik het ook. Mijn toetsenbord is
Südtiro t erisch

Antwoorden (3)

Bemiddeling is een succesvolle manier om met moeilijke situaties in je relatie om te gaan. Je maakt - onder deskundige begeleiding - een eind aan de irritatie, de wrevel, onenigheid, ruzie of verwijdering.

Bemiddeling brengt mensen bij elkaar. Je leert jezelf en de ander opnieuw te accepteren. Daardoor kunnen de irritaties verdwijnen.

Je kan je bv tot hier wenden:
http://www.jemagalles.nl/relatieproblemen/index.htm
8 jaar geleden
Bel de kindertelefoon , Naam denkt de lading niet helemaal want 18-jarigen zijn geen kinderen meer natuurlijk. Maat de telefoon is bedoeld voor jongeren tot 18 jaar.
Van de andere kant, 18 jaar is nog een redelijke experimentleeftijd, Je hoeft je niet levenslang te binden aan deze jongen als de koek op is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed idee van je om hulp te zoeken.
Ook al is drie weken nog niet zo lang, het is wel lang genoeg om uit te groeien tot een onbeheersbaar probleem.

Het is voor sommige mensen moeilijk om met vreemden over hun problemen te praten, daarom raad ik aan om het dichter bij huis te zoeken. Misschien kan je moeder of een zus of je tante jullie helpen? Als je daarentegen het niet zo goed kunt vinden met hen, kun je ook kiezen voor bijvoorbeeld een familielid van je vriend of een peter of meter als die er is?
Soms krijg je hulp van iemand waar je het niet van verwacht. Gewoon aan iemand vragen die je vertrouwt, succes!