ik ben 12 weken zwanger in het begin als ik op me buiksliep voelde ik het in me buik maar nu niet meer in de ..is dat erg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zolang het nog prettig voelt, mag je op je buik slapen. Je merkt vanzelf dat dat op een gegeven moment niet meer zal gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hoor! Als jij nog op je buik kan slapen en daardoor goed slaapt is dit alleen maar fijn.
Soms kan je zo klungelen met je houding om goed te slapen.

Wel is het van belang dat je het dan overdag wel goed voelt bewegen. Zo niet, dan moet je een extra bezoek brengen aan je verloskundige.

Toegevoegd na 3 uur:
Waarschijnlijk neemt het vruchtwater toe, waardoor je 'het bobbeltje' niet zo goed meer voelt.

Het bewegen van het grote 'kleine wonder' begint vaak na de 18e week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aaaa...... Oké, maar het kan geen kwaad hoor! Waarschijnlijk neemt het vruchtwater toe, waardoor je 'het bobbeltje' niet meer zo goed voelt.
Straks lekker genieten van die kleine hummel die leeft en beweegt in jou, is zo mooi! Heel veel geluk bij het dragen van dit kindje! Geniet er vooral van!
Maak je geen zorgen,

In welke houding je ook slaap, je baby is voldoende beschermd.
En er komt een periode dat je niet eens meer op je buik kan slapen.. door de omvang.
Dan draai je vanzelf op je zij.

Fijne zwangerschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, je bent waarschijnlijk gewoon aan het wennen aan dat bobbeltje in je buik. Als je buik straks groter wordt, kun je ook nog heel goed op je buik slapen met hulp van een kussentje onder een half opgetrokken been. Gewoon doen waar je het lekkerst bij ligt, je baby voelt er niks van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet erg te zijn,de vrucht kan door de toename van het vruchtwater minder voelbaar zijn. Als je jhe echt zorgen maakt,ga dan even naar de verloskundige,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan geen kwaad om op je buik te slapen tijdens zwangerschap, zoals voorgaande beantwoordenaars al zeiden, je merkt vanzelf dat het niet meer kan :)

Genieten verder maar en niet je onnodig onrustig maken..komt het kindje en jezelf ten goede ... dus lekker slapen zoals je voelt, het kindje is echt goed beschermd daarbinnen:)))