Waar kun je nieuwe vrienden ontmoeten?

Heb geen vrienden buiten school/werk.. Waar kan ik nieuwe vrienden ontmoeten, of misschiens zelfs 'lotgenoten'.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (10)

waar je maar wil,
doe wat met je hobby's zodanig dat je in contact komt met mensen die de zelfde hobby's hebben,
zelfde intresses is makkelijker vrienden maken,(voor somige mensen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ontmoet je niet, na een zorgvuldig proces blijven die over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo heb ik het nog nooit bekeken +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord, maar je bent me voor. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker waar, maar om over te laten blijven zul je ze toch eerst moeten ontmoeten.
Wat jouw lot is weet ik niet, dus waar je lotgenoten ontmoet al evenmin. Maar een sportschool is een prima plek om mensen te leren kennen. Ze zijn er nooit dronken en hebben allemaal een ongeveer gelijk doel als jij.

Ik ben nu 44 en heb nog steeds vrienden van de sportschool toen is 16 was. Ik zeg DOEN.
14 jaar geleden
Kroeg,disco,(sport)vereniging, er zijn veel mogelijkheden En stop er mee ze lotgenoten te noemen,zo plaats je jezelf in de verdomhoek en dat is niet zo slim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwe vrienden ontmoet je niet.
Nieuwe vrienden maak je.

En je maakt ze alleen door zelf een goede vriend te ZIJN.

Klinkt flauw, maar het maken en onderhouden van contact vergt tijd en energie. HEEL veel tijd en energie...

Maar dan heb je ook wat!

Een goeie vriend is z'n gewicht meermalen in puur GOUD waard.

Op deze site veel tips over het maken van vrienden.

http://www.hoedoe.nl/familie-relaties/vriendschap/hoe-maak-ik-vrienden

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar mensen zijn.
14 jaar geleden
In een kroeg, op internet misschien op hyves of so. Misschien op facebook enz. Je overal nieuwe vrienden..
Succes met je zoektocht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chatsites, secondlife.com, goeievraag.nl, lotgenotenforums, de kroeg, bibliotheek, enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet, kroeg of games zou ik niet gebruiken als bron. Niet dat je geen vriendschappen kunt maken. Ikzelf ervaar ze als een bron waar mensen zich kunnen verschuilen achter foto's, alcohol, codes, andere namen aanmeten, et cetera. Je zou de sportschool kunnen proberen. Of andere activiteiten die je leuk vindt en een vereniging of club zoeken. Hier leer je mensen kennen met dezelfde interesses. Kun je direct samen interesse en ervaring delen. Mocht je ook van muziek houden, is het bezoeken van concerten en festivals ook aan te raden. Helaas is hier wel het risico dat mensen zich verschuilen achter alcohol en/of drugs. Ach, een beetje feest moet kunnen. Samen brak zijn kan ook een vriendschap kweken!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb trouwens wel vrienden gemaakt in kroegen/discotheken, internet en overal wel. In eerste instantie zijn het contacten, langzamerhand wordt hij/zij een kennis. Sommige kennissen blijven kennissen, sommige worden vrienden. En als je lang vrienden blijft zijn het goede vrienden. Zo niet, zijn het kennissen of is er geen klik meer. Zoals anderen ook zeggen: vrienden maak je niet, je krijgt ze. Vriendschap is investeren in een ander en jezelf. Deze investering moet echter wel van twee kanten komen. Anders is de relatie verstoord en wordt één gebruikt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Mijn laatste toevoeging... Ik heb ook een lange tijd weinig tot geen vrienden buiten school of werk om. Ik vond het niet zo erg, maar door vrijwilligerswerk en feesten bij vrienden heb ik meer vrienden gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt lid van clubjes. In Nederland is het niet mogelijk vrienden op straat te vinden. In Italie b.v. wel. Verhuizen naar Italie is ook een goed idee.