Hoe lang duur liefdesverdriet?

Ik ben helemaal kapot, maar ik heb mijn vriendin gezegd dat ik er al overheen was, zodat zij geen last meer van me zou hebben.
Ik hou echt van haar

Toegevoegd na 3 minuten:
En heeft er iemand een manier om er overheen te komen?

Toegevoegd na 2 uur:
Jongens, echt bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Het is vooral belangrijk dat je constructief te werk gaat. Dat wil zeggen dat je niet moet zwelgen in zelfmedelijden en dat je je relatie met haar nooit en te nimmer moet romantiseren.
Dat klinkt nu moeilijk en kil en dat is ook zo, maar als je je ratio nu opzij zet en blijft hangen in je eigen emoties, zullen je herinneringen verkleuren en zal het veel langer duren voor je er weer bovenop komt.

Probeer dus realistisch te blijven: het is helaas over, een mooie tijd is n ten einde, maar je staat tegelijkertijd op de drempel van een nieuw begin. Probeer mogelijkheden te zien; om de morgen te bereiken moet je eerst door schaduwen van de nacht.

Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

niet meer aan haar denken, ga leuke dingen doen...

zo was ik er minder dan een week over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een min?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet van mij hoor maar ik denk hierom''niet meer aan haar denken''.......als het zo makkelijk was had niemand ooit liefdesverdriet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen min van mij.
Maar volgens mij was je niet erg verliefd.........
ten eerste vind ik het een foute manier om je ex te vergeten door met een ander een relatie aan te gaan, dat is de verkeerde manier om een relatie aan te gaan.

en hoe lang het duurt verschilt per persoon, maar geloof mij het slijt vanzelf :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang het duurt is niet te zeggen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat. Het is net als rouwen. De een is er sneller overheen dan de ander. Mensen die sneller kunnen loslaten, zijn er ook eerder vanaf.

Vergeet niet dat je verdrietig mag zijn. Soms moet je heel diep gaan en al je emoties toestaan, daarna kun je weer langzaam uit het dal kruipen. Helaas gebeuren dit soort dingen in een mensenleven en als je kunt relativeren kom je er sterker uit.

Zorg dat je bezigheden hebt waar je energie in kwijt kunt. Ga je vrienden opzoeken, zorg voor afleiding.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aah, liefdesverdriet. Heel heftig... Wat helpt is jezelf niet wijs maken dat jullie vrienden zullen blijven en zo veel mogelijk afstand nemen. Dus niet meer bellen hoe het nu is of gezellig met elkaar kletsen, maar haar echt uit de weg gaan en andere bezigheden zoeken. Eerst moeten de scherpe kantjes er af, voor jullie elkaar weer als vrienden zullen kunnen beschouwen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig is dit.In ieder geval eerlijk blijven naar jezelf toe en naar je ex vriendin.Ik denk dat liefdesverdriet er ook mee te maken heeft hoelang je bijelkaar bent geweest en hoe intens deze relatie was.

Hoe kom je er overheen.Laat het toe dat je verdriet hebt accepteer het hoe moeilijk dat ook is.Ga afleiding zoeken , sporten, wandelen of zoek een hobby.

succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoelang dat duurt ?!

Het duurt net zo lang als dat jij dat toelaat...
Zorg voor afleiding door leuke dingen te doen met vrienden!

En ja alle positieve kanten (verliefd zijn) hebben negatieve kanten (dat je je hart kan breken).
Niets aan te doen helaas...

Denk gewoon aan die leuke tijd wat jullie hadden, en dat er nog meer leuke tijden zullen komen met andere leuke meisjes.

Thats life !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liefdes verdriet is altijd vervelend, dan heb je t idee dat t nooit meer over gaat... maar voor je het weet is t over... doe zo veel mogelijk leuke dingen... spreek veel met vrienden af en probeer (erg lastig) zo weinig mogelijk aan haar te denken...

Nu je tegen haar hebt gezegt dat je geen liefdes verdriet meer hebt kan het voor haar ook lijken alsof t voor jou niks voorsteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best lang denk ik, als je niet wat leuks te doen hebt. of je moet je zelf vermaken met dingen waar je niet eraan denkt.
Probeer de verleden te vergeten, en ga dingen doen waardoor je niet met je kop bij 't verleden zit. Ga naar vrienden of naar vriendinnen toe. kom onder de mensen. dan duurt 't al een stuk korter denk ik...

Die mijne duurde iets van 3 tot 4 maanden...

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou je een slag in de rondte gaan kunnen ne*%ken.
Het klinkt lomp en bot....maar is wel de beste remedie..lol maken. dr op uit............zoveel mogelijk dames versieren, dat geeft je ook weer kracht EN............wordt dan ineens duidelijk dat er zoveel meer leuke mensen zijn....gegarandeerd het beste medicijn. op korte termijn dan he? maar je bent dr wel ff vergeten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Het hoeft niet lang te duren.
Wat je nodig hebt is: overgave,

Geef je over aan het verlies.
Nodig de pijn uit.
Laat het welkom zijn, zolang het wil..

In plaats van: hopen
(ze meent het niet)
(ze heeft zich vergist)
(zij heeft nu pijn, want ik ben The one, en ergens weet ze dat!)

Wanneer je je niet helemaal overgeeft aan
de realiteit: Het is over!
Dan kan het wel eens heel lang gaan duren (en je heel veel leed bezorgen)

Ben je er klaar voor?

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt paasvakantie.Probeer met vrienden af te spreken om wat lichaamsbeweging te hebben.Lopen, fietsen, tennissen, paardrijden, maakt niet uit, zolang je er maar goed moe van wordt.Na een weekje kijk je er al een beetje anders tegenaan.Kop op, je komt er heus wel overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel goed hoor, dat je haar gezegd hebt dat je er al overheen bent. Maar ze is niet meer jouw vriendin, ze is je ex-vriendin.

Van mij hoef je niet zo stoer te doen.
Geef jezelf gerust de tijd om even te zwelgen in je verdriet.
Maar ook weer niet al te lang.
Alleen staat daar geen vaste tijd voor. Dat is wel jammer, dat je niet kan zeggen: okee, over.........tijd is het over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er zelf middenin heb nu de 2 kanten meegemaakt, man verloren aan de dood, en half jaar belogen en al ingeruild zijn voordat jij het weet. 1e keer xrij makkelijk gegaan natuurlijk veel verdriet maar iemand zo te zien lijden als je er van houd doet veel meer pijn, en je weet natuurlijk samen dat het einde nabij is. Nu zit ik ook vast er zijn verhalen in omloop gebracht waar ik letterlijk en figuurlijk kapot aan gegaan ben. Heb het gevoel en denk ook dat ik NOOIT meer iemand vertrouwen kan. Voel echt met je mee duurt bij mij nu 5 maanden en iedereen heeft me laten vallen maar het beheerst je leven en als je er niet over praat wordt je helemaal gek, mijn advies ik heb profesioneele hulp gezocht, dat begint nu een beetje door te dringen nit die kreten van er is een land vol, het gaat vanzelf over. Zoek goede hulp zodat je ook niet met zelfverwijt blijft zitten, sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo lang als jij hiervan weg zou rennen. Als je van haar echt houdt, waar probeer je overheen te komen, Munchausen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel lang :( ik zit er zelf nu ook mee. Het is nu al 3 maanden geleden en alsnog moet ik aan hem denken. Elke keer als hij het over een ander meisje heeft krijg ik echt een **gevoel..En dat na 3 maanden!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan over hoelang je erover denkt wat je allemaal hebt beleeft met haar/hem.