hoe weet ik of iemand liegt?

ik heb een vriendin die 2 mobiels had, op haar oude mobiel die altijd op haar nachtkastje ligt keek ik gisteren op, ze reageerde extreem druk en wou mee kijken, ik raakte nieuwsgierig en keek verder, en zag oude smsjes van haar en ingelogd op facebook enzovoort. toen keek ik bij geschiedenis en was alles verwijderd, ik drukte op vorige pagina en kwam er porno website voor, me vriendin reageerde ik weet niet hoe dit komt, me zusje heeft me mobiel ook wel eens, en wist niet hoe het kon. maar ik merkte dat ze nerveus was, en zei dat het me niet uitmaakte of ze keek maar wel dat ze eerlijk was, na even gepraat zei ik, ik geloof je maar als je liegt zou het me echt pijn doen, toen kreeg ze tranen in haar ogen, maar ontkende het nog. vandaag vroeg ik of ik nogmaals in haar mobiel mocht kijken, zodat ik kon zien wanneer er is gekeken enzovoort. ze zegt telkens dat ik mag kijken maar als ik kijk en iets knapt in haar enzovoort... ik heb sterk het gevoel dat ze liegt, vind het erger dat ze liegt over zoiets, hoe gênant het ook is... wat kan ik doen? want ik kan het wel laten maar weet ik nooit of ze liegt hierover, tevens is hiervoor ook zoiets eerder voor gevallen, wat ik ook heb laten lopen en genegeerd..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Ten eerste vraag ik me af wat jij met haar mobiel moet. Ook in een relatie heb je recht op privacy.
Wellicht vertrouw je haar niet helemaal?

Zou jij het erg vinden als ze op haar telefoon porno kijkt of leest? Als jij laat blijken dat je dat helemaal niet erg vindt en het ook niet raar is om te doen dan zal ze er waarschijnlijk eerder eerlijk over zijn.
Het is namelijk een hele normale behoefte die niet alleen bij mannen voorkomt. Heel veel vrouwen kijken of lezen porno. Ik kan me voorstellen dat ze het lastig vindt om daar over te praten.
Probeer er open en eerlijk over te praten met haar. Probeer te vertellen wat je dwars zit.

Als je het idee hebt dat ze over dingen liegt en je hebt het gevoel dat je haar moet controleren, zit er wellicht iets anders niet goed in jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik keek op haar mobiel toen ze er naast zat, ze keek mee en wou een spelletje doen met haar op haar mobiel, dit wist ze, we zaten op bed en ik ging liggen dus zag ze niet wat ik deed waarnaar ze meteen heftig reageerde en ik erg benieuwd was waarom. ( tuurlijk heb je privacy, maar zulke dingen hoef je niet te verbergen) ik heb dit ook echt netjes en begripvol gedaan, ik heb rustig gepraat en gezegd dat ik het totaal niet erg vind. Maar ze blijft het ontkennen en dat is wat me knelt, dit heb ik ook aangegeven, het gaat me om de eerlijkheid en niet om of ze kijkt of leest. dat zijn behoeftes zoals je zelf ook zegt. hoe kan ik dit nu het beste brengen zodat ze eerlijk tegen me is, want ze heeft het ontkent en zegt nu niet makkelijk dat ze het wel heeft gekeken. ik kan dit wel nogmaals negeren en denken het is iets genants dus laat het maar, maar omdat zoiets eerder al is voorgevallen, wil ik dit voorkomen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet nooit iemand helemaal leren kennen, dan gaat de spanning van je relatie af, iedereen heeft inderdaad recht op privacy, gun haar dat ook. Hou op met zoeken naar leugens, die misschien helemaal geen leugens zijn, herkennen of iemand liegt, komt later, als je verder in de relatie zit, dan leer je iemand in zo verre kennen dat je leugens herkent of aanvoelt. Buiten haar privacy heeft ze ook recht op jouw vertrouwen, recht op vrijheid en recht op een eigen mening, laat haar haar zelf zijn, daar ben je voor gevallen, een geheimpje binnen een relatie is echt niet erg, zolang het de ander maar niet benadeeld. Je krijgt er echt niets van dat zij porno kijkt, ook heeft porno niets met een relatie te maken, dat staat er los van. Laat haar haar eigen dingetjes houden, hou op met controleren, probeer niet haar vaderfiguur te zijn, maar haar vriend. Plus kumarie.
Castle
9 jaar geleden
+ Crea (fictief dan maar).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat EEN vriendin. Dus geen relatie un die sfeer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ben het helemaal eens met de opmerking recht op privacy maar krijg er toch ook een nare bijsmaak bij.... houdt recht op privacy ook liegen over dingen in .... stiekem vreemdgaan...... stiekem flirten of chatten met anderen....... tja, je hebt tenslotte "recht op privacy"...... soms kijk je dan in iemands telefoon. Niet omdat diegene geen recht heeft op privacy maar omdat je gerust gesteld wil worden omdat je iets vermoed/ergens bang voor bent of zoals de vraagsteller....erg nieuwsgierig wordt door een vreemde reactie....... vind recht op privacy wel een erg sterke reactie in deze....
Praten: Zeg, en meen het ook, dat het je niet interesseert wat zij met haar mobiel doet. Porno kijken is heus het eind van de wereld niet. Jij vertrouwt haar niet omdat ze liegt, zij liegt omdat ze niet vertrouwt dat jij haar pornokijken accepteert.
Een goed gesprek kan wonderen doen. En blijf/ga je elkaar niet vertrouwen dan zou ik maar eens heel goed nadenken over die relatie
9 jaar geleden
Ik denk dat je zelf wel door hebt dat ze liegt, maar nu moet je gewoon voor je zelf uitmaken hoe belangrijk je het vind dat ze je de waarheid verteld over dat onderwerp. De waarheid uit haar proberen sleuren zou ik niet doen, ze is er duidelijk wat beschaamd over. Eerlijkheid is belangrijk in een relatie voor het vertrouwen maar je moet ook kijken waar het over gaat. Jouw vriendin is wat verlegen en wil het er (nog) niet met jou over hebben dat ze soms naar porno kijkt. Het beste is dat je dat zo laat, je kan haar vriendelijk zeggen dat je het niet erg zou vinden moest het zo zijn (ook al weet je het zeker), dit zal haar opluchten en zo vergroot je ook de kans dat ze in de toekomst meer zal praten tegen jou.