Dat er niemand is om je zorgen mee te delen, om plezier mee te hebben, om je verhaal eens aan te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is daar als je je buitengesloten of niet begrepen voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord.Helaas kan ik nog niet +sen
ieder mens heeft in bepaalde mate contact met andere mensen nodig, een gevoel van verbondenheid.
als je dat niet hebt ben je eenzaam.
14 jaar geleden
Echte eenzaamheid is het gevoel dat er een stuk van jezelf ontbreekt. Dus in feite mis je jezelf. Daardoor voel je je eenzaam en lijkt het alsof je alleen op de wereld bent.

Door jezelf te accepteren zoals je bent en goed voor jezelf te zorgen gaat dat gevoel vaak over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wanneer je dit gevoel hebt is het ook moeilijk om met anderen je gevoelens te delen en lijkt het alsof je niet begrepen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is het gevoel dat je leeg bent vanbinnen.Het gevoel dat er niets op de hele wereld is dat jou nog tot een glimlach kan bewegen.Het is een heel eng gevoel en leidt vaak tot zelfmoordgedachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt twee soorten van eenzaamheid: eenzaamheid in de vorm van sociaal isolement en eenzaamheid in de vorm van emotioneel isolement.
Sociale eenzaamheid is gekoppeld aan een tekort aan sociale integratie, het ontbreken van contacten met mensen waarmee men bijvoorbeeld gemeenschappelijke kenmerken deelt zoals vrienden en vriendinnen. Kortom, je mist contacten met vrienden/familie.

Emotionele eenzaamheid treedt op als iemand een hechte, intieme band mist met één ander persoon, in de meeste gevallen een levenspartner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gevoel van nergens bijhoren,

geen binding hebben met de wereld om je heen, maakt steeds eenzamer, maar daarin hoef je nog niet ongelukkig te zijn, ofcourse, hoewel dat meestal wel het geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zoveel veel vormen van eenzaamheid.
Ook binnen een relatie kun je heel eenzaam zijn, doordat je partner langs je heen leeft, en jou niet begrijpt.
Je kunt dan praten als brugman, maar de boodschap komt niet aan.
Veel ouderen zijn ook eenzaam, omdat ze hun verhaal niet meer kwijt kunnen, en een stukje aandacht ontberen.
De kinderen hebben geen tijd of geen zin om hun ouders te bezoeken.
Moeders kunnen ook eenzaam zijn omdat hun kinderen die volwassen geworden zijn de deur uitgaan.
Ze kunnen dan niet meer zorgen of verzorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte eenzaamheid is dat je je verlaten voelt door alles en iedereen. Zoals Jezus zei aan het kruis: Mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten. Dat was echte eenzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je ééntje, niemand om je heen. In de theorie. Maar in de praktijk kan je ook eenzaamheid voelen. Gewoon het gevoel dat je buiten iedereen bent. Alsof je geen aandacht krijgt.. Ofso.
Het kan werkelijk zijn. En het kan ook gevoel zijn. Werkelijk is niet zo erg. Maar het gevoel, lijkt mij dat je een beetje overspannen bent. Ik heb 3 maanden werkelijk eenzaamheid gehad. Is niet leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is zo rijk of hij heb wel vrienden nodig

Maar hoe diep triest ook 10% in nederland is heel eenzaam

sommige worden er depressief van

Vrouwen kunnen veel beter alleen zijn dan mannen,niemand weet waarom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is dat je het geluk niet in jezelf kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid is de wereld met alle mensen erop, zien als één groot geheel waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is. De tijd vliegt, iedereen heeft het er naar zijn zin en is altijd bezig als op een mierenhoop.

Alleen deze persoon zit op een klein wolkje boven deze enorme wereld, klein als een ster. Voor diegene staat de tijd stil en bestaan enkel zijn/haar gedachten en gevoelens.
Alsof het nooit ergens begonnen is en nooit ergens op zal houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzame mensen voelen zich niet verbonden met anderen, ervaren een leegte en voelen zich niet in staat daar verandering in aan te brengen.
Eenzaamheid verzwakt het afweersysteem, de bloeddruk is verhoogd, mensen zijn vatbaarder en genezen minder snel. Deze groep mensen komt doorgaans niet met de vraag: "Help mij van mijn eenzaamheid af".
Ze worden niet geholpen, of de hulp is gericht op iets anders.
De onderliggende problemen van eenzaamheid blijven buiten beeld.Eenzaamheid maakt ongezond.

Minstens 10 % van de Nederlanders heeft last van ernstige eenzaamheid.
Naast deze 10% is nog eens 30% van de Nederlanders naar eigen zeggen te vaak eenzaam.

EENZAAMHEID HEEFT NIET PERSE IETS MET MENSEN TE MAKEN

De kluizenaar kan zielsgelukkig zijn en de druk bezette meid met een uitgebreid sociaal netwerk kan zich eenzaam voelen.
Sociaal isolement is niet het zelfde als eenzaamheid. Het bezoeken van eenzame mensen maakt hen niet minder eenzaam.
Wie als hulpverlener een patroon vestigt van het verlenen van hulp, vormt voor de cliënt en voor zichzelf, c.q. de organisatie, een patroon van… hulpverlening.
Het is tijd voor een nieuwe kijk op eenzaamheid. Een ander geluid. Waaruit een aanpak kan volgen die succesvol is.

Eenzaamheid is het gevolg van verstoring in de patronen in iemands leven

Niet alleen een partner verliezen kan leiden tot eenzaamheid. Verandering van werk, een kind krijgen, ziekte, anders zijn door een handicap, het zijn allemaal verstoring van levenspatronen.
Vaste patronen in het leven bieden veiligheid.
Verstoring geeft angst, onzekerheid, een gevoel van leegte. Verstoring van bestaande patronen vraagt om aanpassing aan de nieuwe situatie.
Tijdens zo’n transitie kan eenzaamheid optreden.
Nieuwe patronen ontwikkelen die recht doen aan de individuele behoeften, daar ligt de uitdaging voor het omgaan met eenzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenzaamheid is heel erg!
mensen kijk eens om je heen...hoeveel mensen zijn niet eenzaam...soms lijkt het dat ze een enorm druk en sociaal leven hebben...maar kijk eens verder...we lijken liever druk dan dat we eenzaam lijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenzaamheid heeft in essentie niets te maken met anderen, alleen maar met jezelf.

Wanneer men een partner, vriend, luisterend oor enz. mist voelt men zich *alleen* en per definitie niet *eenzaam* .

'Eenzaamheid' is geen contact meer voelen/hebben met je eigen ik, de ziel die je bent. Je voelt je als *één* (gescheiden van jezelf) maar wilt 'zaam' (samen) één zijn.

Het ontbreken van dit contact is 'eenzaamheid'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel hebben dat je niemand om je heen hebt waar je terecht kunt. En ik DENK dat ieder mensen dat stukje geborgenheid nodig heeft.