Sommige mensen hebben de focus ergens anders op en andere dromen over de romantiek en worden sneller verliefd, maar misschien eerder verliefd op de liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen minstens wel een keer verliefd is maar het kan zijn dat hun liefde niet wederzijds is. En er zijn mensen die verliefd worden maar er niets mee doen omdat ze al een relatie hebben of om een andere reden.Mensen die heel vaak verliefd worden zijn volgens mijn persoonlijke mening niet tot hele diepe gevoelens in staat.Volgens mij zijn ze oppervlakkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd het op hormonen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
èèn is helemaal gek van meiden
de ander juist niet die houdt zig liever met andere dingen bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat verliefdheid hoofdzakelijk een door hormonen gestuurd, chemisch verschijnsel is. En daar is de een wat gevoeliger voor dan de ander. Zoals de een ook gevoeliger is voor kou of warmte dan een ander, of sneller moe is dan een ander.

Natuurlijk zijn er ook een heleboel mensen die geilheid niet kunnen onderscheiden van verliefdheid, omdat de gevoelens bedriegelijk veel op elkaar lijken. Die zijn misschien wel honderd keer in hun leven verliefd. Nouja. boterverliefd dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken zou ik zeggen: zit in je genen.

Ik heb twee kinderen van dezelfde vader.
De vader heeft eens toegegeven nog nooit in zijn leven verliefd te zijn geweest.
Ikzelf was vanaf mijn 12e voortdurend verliefd....(zucht).

Mijn jongste zoon lijkt op zijn vader.
Mijn oudste zoon lijkt op mij.

Nu ben ik dus heel benieuwd hoe dat zal zijn met de kinderen van die jongens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel van verliefdheid wordt veroorzaakt door een chemisch stofje in de hersenen, phenylethylamine (PEA

Bronnen:
relatie.rubriek.nl/relatie/liefde.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen kennen een liefde voor verliefdheid.
Verliefdheid is natuurlijk een fantastisch gevoel; een gevoel dat niets anders in het leven écht kan opwekken.
Sommige mensen krijgen hier maar geen genoeg van. Het leven lijkt immers zoveel mooier, leuker en kleurrijker wanneer je verliefd bent.
Als je er continu voor open staat om verliefd te worden -of het nu een serieuze verliefdheid met potentie voor een langdurige relatie betreft, of verliefdheid waarbij je eigenlijk niet eens een relatie verlangt.

Andere mensen hebben dit verlangen niet zo. Hun gevoelens zitten dieper verborgen en die laten zij enkel opleven (en vaak nog met moeite) zodra zij hun "ware" hebben gevonden.
Zij houden al hun gevoelens meestal wat meer voor zichzelf en zo dus ook verliefdheid.

Deze mensen zijn zich er overigens ook van bewust dat een verliefdheid zoveel intenser te ervaren is wanneer het iemand is waarvan je echt kunt gaan houden. Zij bewaren dit bijzondere gevoel dus liever voor speciale mensen.