ik ben een gescheiden moeder en heb 2 kinderen van 2 verschillende vaders, worden mijn kinderen uit elkaar gehaald als ik kom te overlijden?

ik heb mijn zoon gekregen uit een huwelijk en ik heb nu een dochter erbij van een andere man en ben niet getrouwd enz.
als ik overlijd gaan mijn kinderen dan elk naar hun eigen vader toe?
ik wil mijn kinderen bij elkaar houden. het is toch broer en zus van elkaar.
en hoe wat zou ik dan moeten doen om dat vast te leggen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk wel want elk kind hoort gewoon bij zijn biologische vader tenzij de ene vader door redenen het kind niet in huis kan nemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zouden de kinderen willen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kinderen zijn nu nog te klein om zelf een beslissing te nemen.
Mijn zoon is 4 en m'n dochter is 8 maanden. Dus ik zal voor hun moeten beslissen, tot ze oud genoeg zijn om zelf een verstandige keuze te maken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee hoe dat juridisch zit.
Voor de kinderen lijkt het mij ook het beste als ze bij elkaar blijven.
Maar beide vaders willen mogelijk hun kind ook.
(heel lastig)

Het beste antwoord

Die kans is mogelijk. Maak en testament en wijs de voogdij aan aan iemand die je vertrouwt en die kan bedenken wat er tzt met de kinderen zal gebeuren.Uiteraard zijn er ook twee vaders die tzt plannen hebben, maar de aangewezen voogd heeft vast 50% beslissingsrecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Overleg ook met je kinderen (ik weet niet hoe oud ze zijn) wat zij willen. Hun mening is denk ik nog het aller belangrijkste aangezien het hun leven is.

Je kan het vast laten leggen door een notaris, dit kost wel geld. Volgens mij moet je ex en je huidige partner hier dan wel akkoord mee gaan (of er moet rechtelijk iets over afgesproken zijn).