Ik heb een vriendin uitgenodigd om te komen eten. Ze is al eerder een keer wat wezen drinken. Wat moet ik denken van haar antwoord?

*****, het is wel vriendschappelijk hé?
Ik wil gelijk duidelijk hier in zijn, want ik wil later geen misverstanden of zo.

Als je toch andere ideeen hebt, kom ik liever wel een keer om alleen te kletsen of zo.

Hopelijk snap je het.

p.s. Ik ben geen toetjes eter. Ik hou van veel groenten en fruit.'

Gr,

*****

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb me de vorige keer netjes gedragen en niks geprobeerd ofzo, dat is dus niet de reden dat ze voorzichtig is, denk ik.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb haar geantwoord dat het gewoon vriendschappelijk is, gewoon voor de gezelligheid. Nu wachten wat ze antwoordt....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
rebecca
14 jaar geleden
ik snap eigenlijk niet wat je vraag nou is. waar moet zij op antwoorden dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb haar via mail gevraagd of ze zin heeft om bij me langs te komen. Ik ga koken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk, een vrouw die zegt waar het op staat en er niet eindeloos omheen draait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij er trouwens wel een achterliggende gedachte bij of is het voor jou ook alleen maar vriendschappelijk???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een mooie vrouw, dat zal ik niet ontkennen. Maar ik ben op een leeftijd (hehe) dat ik ook gewoon vriendschappelijk met haar kan omgaan. Lijkt me heel leuk om een leuke, mooie vrouw, gewoon als vriendin te hebben. Meen ik ook nog. (tien jaar geleden had ik er hard om gelachen als ik dat me zelf hoorde zeggen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Testboy, je zegt nog niet een overduidelijke ja of een nee. Je danst nog om het antwoord heen. Ze is mooi, jij ontkent dat niet, MAAR, jij op leeftijd dat je het zou kunnen.
Ik hoor dan weer een 'maar'. Dus nog niet echt overtuigt. Dat gevoel zal zij ook hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@TS
Je snapt het gewoon niet, je had het anders moeten aanpakken. Laatste keer dat bij mij een dame wat kwam drinken, belandde ze bij mij in bed, volgende dag was de ze er weer, dag daarop verbrak ze haar toenmalige relatie, dag daarop tot heden heb ik een relatie met een hele lieve meid. Zo kan het dus ook :)

Het beste antwoord

ik denk dat ze smoor is en jullie over een paar jaar gaan trouwen. kan niet missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ze vertrouwt het niet, ze weet niet of je bijbedoelingen hebt...

Zeg gewoon dat je alleen eten bedoelde... Dan is ze gerustgesteld... En dan komt ze wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik denk dat ze heel duidelijk is. Zij wil alleen een vriendschappelijke relatie. Dus niet intiem!

Ze houdt niet van desserts, maar fruit vindt ze wel lekker.
Maak een lekker gerecht met veel soorten groente.

Veel plezier samen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar antwoord lijkt me over duidelijk, ze wil vriendschap en niets meer. Kijk jij daar anders tegen aan dan wil ze daar over komen praten.
Ze houd van groente en fruit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wilt er niet over praten. Ze wilt gewoon kletsen zonder groente en fruit. Dus niet al te lang maar een lekker kort bezoekje
Je moet niet overal iets achter zoeken.
Haar antwoord is luid en absoluut duidelijk. Ze komt graag bij je eten, maar je moet wel weten dat ze geen relatie met je wil, ze wil gewoon een gezellige avond zonder zich zorgen te maken dat jij haar misschien wil versieren.

Het tweede deel is even een tipje voor wat ze graag eet. Je hoeft je niet uit te sloven op het toetje, daar doet ze niet aan (weet zeker wel hoeveel calorieën daar in kunnen zitten), maar ze wil wel graag een gezonde maaltijd met veel groente. Fruit mag er ook inzitten.

Fijne avond gewenst en alvast smakelijk eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze legt de verantwoordelijkheid bij jou.

Ze voelt allang aan dat jij meer wilt dan alleen vriendschap,

dat is toch zo!

Wat zij dus tegen jou zegt is: IK WIL NIET wat jij wilt!

Misschien moet je haar niet meer uitnodigen en verder zoeken naar mensen die wel meer willen dan vriendschap!
Want dat is wat jij wilt.

Afwijzing is altijd een moeilijke om te incasseren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
= juist... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mhhhh, nou vriendschap is ook okay hoor, is het op een na beste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekkere foto Xinix! Staat je goed! testboy, vriendschap is niet genoeg, als je iemand zo leuk vind zoals jij haar vindt.
je denkt dat je kunt wachten, maar dat zegt hoop! (die belooft je dat je uiteindelijk zult krijgen wat je wilt, als je maar volhoudt! (wanneer ze ziet hoe lief en leuk en gevend jij bent). Zij is nu al duidelijk! Hoop schept die verwarring, ZIJ niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kundalini: hoe kan jij weten of vriendschap voor testboy niet genoeg is? Sommige mensen kunnen dat niet, alleen vriendschap met iemand die ze zo leuk vinden, maar sommigen kunnen dat ook prima. Je weet niet bij welke groep Testboy hoort.
Is toch een duidelijk antwoord? Ze wil gerust gezellig met je eten maar wil absoluut niet meer dan vriendschap.
Als jij dit ook wilt dan is het duidelijk en kan je haar antwoorden dat ze gezellig kan langskomen en jij wat lekkers maakt.

Maar als jij meer wilt dan zou ik mijzelf maar eens heel goed afvragen of jij dit etentje nog wilt?
Want anders zit je jezelf alleen maar ongelukkig te maken en jezelf valse hoop te geven. Dan zou ik niet gaan eten want je maakt jezelf gek.

Dus heel simpel: Wat wil jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik vind een leuke vriendin hebben eigenlijk best een goed idee! Ben 37, en weet dat relaties nogal moeilijk kunnen zijn soms. Dus als ik eerlijk ben: gewoon vriendschappelijk vind ik ook prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het eigenlijk is, is dit: ik schrok er een beetje van dat ze zo direct dit antwoord gaf. Alsof het er zo dik bovenop ligt dat ik meer wil. Zoals ik al zei: vriendschappelijk vind ik okay.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou das dan toch prima! Ga lekker eten en bouw een leuke vriendschap op!
Kijk, uit ervaring weten vrouwen natuurlijk dat mannen vaak meer willen dan vriendschap. Dat heeft waarschijnlijk niets met jou persoonlijk te maken maar doet ze dit uit ervaringen uit het verleden.
Veel plezier dan maar en goed koken he? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga mijn best doen!
Dat hoef je niet af te wachten. Probeer zo normaal mogelijk te doen maar wel afstandelijk, dat wil zij toch. Kan ze vervolgens aan haar vriendinnen doorkleppen dat jij niet romantisch bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He liefje waarom zet je mijn mailje op deze site???
Nu is het dus echt afgelopen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ze zegt, het is glashelder.

Waarschijnlijk (veel vrouwen hebben een dergelijke ervaring) heeft ze in het verleden wel eens een situatie meegemaakt waar de ander, zonder dat ze het in eerste instantie door had, meer verwachtte dan vriendschap. En dat kan nogal ongemakkelijke situaties tot gevolg hebben.

Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat het er bij jou dik bovenop ligt! Alleen dat ze weet dat dat soort dingen gebeuren, en ze dat vóór wil zijn, dus duidelijkheid wil geven voordat het allemaal zo ver gevorderd is dat het ongemakkelijk wordt en ze je vriendschap verliest wegens verwachtingen die niet matchen.

Dat is een goed teken: het wil zeggen dat ze vriendschap met jou op prijs stelt. Was dat niet zo, dan had ze gewoon nee gezegd in plaats van deze moeite te doen om duidelijkheid te scheppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
!!!
Non verbaal kan je zoveel zeggen. Dit allemaal zonder dat het jouw bedoeling is en dat jij er erg in hebt.

Wat heb je haar dus allemaal vertelt die eerdere keer?

Kennelijk meer dan dat je wilde laten blijken. Toch is het allemaal gezien.

Wat ik dus nu zo frappant vind aan jouw vraag hier, is dat je zelf helemaal niets zegt over jouw intentie. Kennelijk (dat lees ik uit jouw niets zeggen), wil jij wel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij betekent dit dat ze anaal gepenetreerd wil worden!

Maar ik ben niet erg succesvol als het om vrouwen gaat, dus misschien moet je luisteren naar wat de vrouwen hier zeggen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehehe, zou het echt?
Ze vind langs komen om alleen te kletsen minder "bedreigend" dan een etentje. Blijkbaar vertaalt zij zo'n etentje als iets intiems.

Fijn dat zij zo duidelijk is.

Overigens zou ik het niet zo fijn vinden om mijn briefjes op het internet geciteerd te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze geeft hiermee aan dat je geen verwachtingen moet hebben om een relatie met haar te krijgen. Daar heeft ze (nu) geen behoefte aan (met jou). Ze geeft aan wat ze graag eet zodat je daar rekening mee kunt houden. Geeft wel aan dat ze het op zich leuk vindt om bij je te eten.
Ga voor jezelf na wat jouw bedoelingen zijn. Het geen verwachtingen van haar en maak het gewoon gezellig. Dan kunnen jullie zien of je dit vaker wilt afspreken en waar jullie contact naar toe gaat.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wil duidelijkheid, weten waar ze aan toe is.
Dat kan aan haar karakter liggen, maar ook aan ervaringen.
De toevoeging van haar voorkeur m.b.t. eten wijst op een karaktertrek.

Misschien speel je met de gedachten uit deze relatie later meer zou kunnen groeien (is niet duidelijk uit de context: een vriendin suggereert van niet, je posting van wel!). In dat geval zou ik de hint geven dat je ook elkaar beter wilt leren kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen kunnen een dubbele agenda hebben, vriendschap of een liefdesrelatie. Deze vrouw wil vooral duidelijkheid. Misschien heeft ze in verleden hier problemen mee gehad, of houdt ze gewoon van duidelijkheid, ook m.b.t. het eten.