Hoe wordt ik weer vrolijk?

Door mijn thuissituatie ben ik een soort van depressief, dat merken veel mensen en ze vragen dan 24/7 gaat het wel goed met je. Ik wil het weer wat op de rit krijgen en wil weer vrolijker worden. Enig idee heo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb ook zo iets meegemaakt, mijn fout is geweest om te laat hulp te vragen aan mensen om mij en hulp bij een psycholoog. Je kunt niet soms niet alles zelf af en gelukkig hoeft dat ook helemaal niet dus wanneer je het niet aankunt, vraag gewoon hulp, dat is misschien niet makkelijk maar je zal er beter van worden.

Probeer leuke dingen te doen, als je geen zin hebt in mensen om je heen ga rustig wandelen in het bos, een stukje fietsen of iets anders waar je je goed bij zal voelen en gelijk je hoofd een beetje leeg kunt maken.

Mij heeft het ook erg geholpen om een lijstje te maken met dingen die ik graag nog wil gaan doen, hang dit in je kamer en wanneer je iets gedaan hebt dan vink je het af en kun je terug denken aan leuke tijden.

Dat mensen aan je vragen of het wel goed gaat is alleen maar omdat ze om je geven, vergeet dat niet :)

Toegevoegd na 30 seconden:
Als je nog vragen hebt dan kun je altijd een berichtje sturen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer meer contact te hebben met vrienden. Als je met die vrienden goed kan opschieten kun je ze misschien vertellen dat je wat meer steun nodig hebt (of vertel ze linea recta dat je depressief bent). Goede vrienden zullen dit begrijpen. Als je geen goede vrienden hebt kun je proberen op een andere manier/platform waar je je gevoelens kan uitten. Een van die plekken is een kinderpsychiater. Maar er zijn ook plekken op het internet waar je terecht kan, zoek maar eens op ''depressie forum'' op een van die sites kun jij misschien je ei kwijt tegen een begrijpend persoon. Dit kun je veelal ook anoniem doen.
Ik denk dat je pas weer vrolijk kan worden als je eerst accepteert dat je nu in een vervelende periode zit en je rot voelt. Praat er over, denk er over na en laat de vervelende gevoelens toe. Hoogst waarschijnlijk geeft dit zo'n ontlading, dat je daarna weer vaker vrolijk kan zijn. Geef jezelf de tijd om de vervelende gebeurtenissen en grote veranderingen te verwerken.

Ga naar het strand en laat de tranen komen of schreeuw het uit. De volgend dag kan je misschien weer eens gezellig met een vriendin op stap en voel je je veel beter. Succes.