Wat doe je als je moeder een half jaar niks van zich laat horen?

De moeder van mijn vriend heeft al een half jaar niks van zich laten horen. Het gaat iedere keer zo sinds onze dochter is geboren. Dan komt ze langs en zo laat ze een paar maand niks van zich horen. Of ze belt alleen of ze geld kan lenen. Ik snap het niet vind het zooo erg vooral voor mijn vriend en onze dochter die nu 20 maanden oud is. Ik bedoel: je zou het opgroeien van je kleinkinderen toch niet willen missen?

Wij zijn hier op dit moment een beetje flauw van en wat doen we? Als ze op onze dochter haar 2e verjaardag ineens voor de deur staat net of er niks aan de hand is??

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb ook al een keer eerder tegen haar gezegd dat wij het erg vinden, toen stond ze ineens gelijk op de stoep. En na een paar weken was het weer hetzelfde.

Wij hadden altijd een goeie band tot onze dochter werd geboren....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit moeders zich wel wild te ergeren over een zoon die nooit wat van zich laat horen? Waarom zou het contact altijd van haar uit moeten komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het contact kwam vaak uit onze kant.

Het beste antwoord

Ik zou het wel weten...eerst overleg ik met mijn partner of ik mijn mening tegenover haar mag zeggen,zo ja,dan vertelde ik haar bij het eerst volgende belletje om geld eens flink de waarheid....dan zou ik zeggen,volgens mij ben je meer geinteresseerd in geld dan in je kleindochter...
belt ze niet om geld en komt ze na een half jaar weer eens op bezoek,dan fluister ik ook wel wat in haar oor hoor,zo van...je zoon en kleindochter zouden het leuk vinden als je hun wat vaker kwam bezoeken,voordat je kleinkind vraagt?wie is die vreemde mevrouw???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar kun je niets aan doen... Helaas, is het nog toegestaan om zo te handelen als oma...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ah, ik begrijp dat je een voorstander bent van wetgeving op dit gebied?
Vraag het haar!
Misschien is er een reden waarom ze weinig van haar laat horen?
Zij kan daar het beste antwoord op geven.
Dat het niet leuk is snap ik wel, maar ga eerst een gesprek met haar aan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er niks aan doen als zij niet zo vaak contact met jullie wil. is dat haar keuze en je hoort iedereens keuze te respecteren ook al is dat moeilijk voor jullie.
je zou het een keer aan kunnen geven dat je het niet leuk vind. maar je moet haar niet gaan dwingen want dat is niet de oplossing.
Dan gaat dat toch op een gegeven moment wringen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunnen heel veel redenen zijn, en daarom ook heel veel antwoorden. Probeer haar eens met enige regelmaat uit te nodigen voor de koffie of om te komen eten. Of spreek af op al dan niet vaste tijden op je dochter te passen, zodat jullie eens naar de film kunnen of samen shoppen (ik verzin ook maar wat, gebruik graag je fantasie).

Wellicht heeft ze toch zelf een druk sociaal leven, en wil ze niet zomaar op de stoep staan.

Je doet het voorkomen alsof ze vroeger wel vaak op de stoep stond, maar was dat ook echt zo? Of leefde je schoonvader toen nog, en was hij het die dat organiseerde?

Ik zou het toch niet al te direct op haar bordje gooien, een relatie is snel verpest, en moeilijk weer opgebouwd. Maar door te laten blijken dat jij/jullie haar bezoek waarderen, kun je het wellicht langzaam opvoeren.

Ga eens met z'n vieren naar de dierentuin ofzo, zodat je kunt zien hoe je schoonmama met je dochter omgaat, en zij ook kan zien hoe jullie met haar omgaan, voor kleine kinderen is die regelmaat heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat er met haar over, misschien zit haar wel iets dwars...