kan je een echtscheidingsconvenant laten veranderen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn exman wil het echtscheidingsconvenant aanpassen omdat hij voor de tweede keer gescheiden is en nu weinig geld heeft. Hij wil dat ik hem ga betalen voor het onderhoud van de kinderen. We hebben nu co ouderschap en verdelen de kosten 50/50.
Kan hij dat zomaar doen en hoe gaat dat in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een convenant is niets anders dan een overeenkomst. Die kan je niet eenzijdig wijzigen. Alleen als beide partijen het samen eens zijn, dan kan het. Vind je deze regeling maar niets ( tenslotte is het zijn probleem) , dan kan je weigeren in te gaan op het voorstel en dan is het over en uit. De ex kan zich tot een advocaat wenden om informatie te krijgen en een nieuw contract op te stellen en de rechter heeft er ook nog een rol in. De vraag is, of hij die kosten kan dragen. Hoe dan ook, je hoeft er beslist niet akkoord mee te gaan. Wat wel kan, maar dat is dan onderling en buiten het huidige convenant om, dat je tijdelijk van de afspraak afwijkt en bijvoorbeeld geheel vrijwillig en tijdelijk bijv. 10% meer betaalt zolang het jou uitkomt. Maar dat heeft de nodige risico's.