Moet ik iets doen met mijn verliefdheid op mijn huisgenoot?

ik woon 3 jaar met hem in huis, sinds een half jaar vraag ik me af of ik niet meer voor hem voel dan een vriendschap. Ik wil niet aan hem vragen wat hij precies voor mij voelt, omdat ik de vriendschap niet kwijt wil. Zijn er andere dingen waaruit ik zijn gevoelens voor mij kan afleiden, of moet ik wachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem bespringen. Ben je jongen of meisje eigenlijk? Wil ik weleens weten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een meisje :)
vergeten in te vullen in mijn profiel!
en bespringen is een van de opties die ik overweeg...

Antwoorden (8)

Door openheid en eerlijkheid bereik je het meest, het is lastig, maar de onzekerheid is nog vervelender. Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga een keer met zijn tweeen een avondje stappen of ergen uit eten zonder verdere vrienden
.
En praat dan over van alles en nog wat en natuurlijk ook over de liefde

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet ook niet te lang wachten want er zijn misschien nog meer kapers op de kust en dan vis je misschien achter het net
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens lekker voor hem koken. Steek dan kaarsjes aan, zet een mooi muziekje op, trek een flesje wijn open, trek ook een flateus jurkje aan en kijk hem verliefd in de ogen. Misschien slaat de vonk over. Zoniet dan kan je besluiten of je zal zeggen dat je verliefd op hem bent of dat je je mond houdt en afwacht.
14 jaar geleden
Voer hem dronken.. de rest volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wonen julie dan al 3 jaar samen????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
studentenhuis waarschijnlijk :)
Wacht in elk geval niet te lang, met actie ondernemen. Voor je het weet slaat een ander hem aan de haak. Dat is bijna niet te verteren dan, als je met hem in één huis woont.

Nodig hem een keer uit voor een etentje, bij jou op de kamer. Prettigst is, als er geen andere huisgenoten in huis zijn. Kaarsjes aan.Wijntje er bij en kletsen maar. Na een paar wijntjes breng je het gesprek op de liefde en wat voor type vrouw hij valt. Daarna floep jij er gewoon uit dat jij valt op iemand zoals hij. Je ziet dan vanzelf wel hoe hij reageert.

Mocht hij de hint niet snappen, zeg het dan, eventueel nog een wijntje verder, heel direct tegen hem: "ik ben verliefd op je! ".

Nogmaals, wacht niet te lang. Van wachten en onzekerheid word je alleen maar ongelukkig.
14 jaar geleden
Ja en heel snel ook, want als je niets doet, dan wordt de spanning bij jou alleen maar groter... Doe er iets mee, spreek het uit, niet alleen hier, maar ook bij jou in huis... Het is niet echt vriendschap met die huisgenoot, want als je niet alles kunt zeggen is er al geen sprake van vriendschap... Vriendschap kenmerkt zich juist uit het feit dat je alles kunt en mag bespreken... Doe dat dan en neem risico... Als je trouwen wilt, dan moet je op de trappen van het stadhuis foto´s maken en die kan iedereen zien, ik wil alleen maar zeggen dat je toch ooit ervoor uit moet komen, voor je gevoel en dat openlijk kenbaar moet maken, zeker tegen te persoon in kwestie...

Kijk niet naar wat je kunt verliezen, maar naar wat je kunt winnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet al te serieus erover praten. Wanneer jullie een keertje super veel lol hebben gehad, zeg je op een leuke manier dat je wel verliefd kan worden op hem. Kijken hoe hij reageert!! <3