Waarover ben je verdrietig met liefdesverdriet?

Je kunt wel zeggen het verliezen van een geliefde je verdrietig maakt, maar wat nou als het gaat om liefdesverdriet vanwege afwijzing? (Twijfel aan jezelf)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat je bedoeld waarom je liefdesverdriet hebt als je afgewezen word door iemand met wie je geen relatie hebt, maar dat graag zou willen. We begrijpen allemaal waarom je verdriet hebt als een relatie verbroken wordt. Dat je meer vraagt, hoe kun je verdriet hebben om iets wat niet echt een liefde is geweest.

Naar mijn mening zijn daar twee antwoorden op.
1. Je wordt afgewezen en begrijpt niet dat deze persoon simpel weg geen gevoelens voor je heeft in liefdes zin, maar vat het op als een krenking van je persoonlijkheid. Je gaat dus twijfelen aan jezelf. Wat is er mis met mij? Je vergeet daarbij dat het niet om je persoonlijkheid gaat.

2. Je hebt jezelf in gedachten al helemaal gelukkig gemaakt met een ideaal plaatje. Je bent toe gaan leven naar het gelukkige moment waarop je samen een relatie zou beginnen. Door een afwijzing stort het ideale beeld wat je had in en blijf je op dat moment achter met niets. Je had al teveel hoop gevestigd op iets wat nooit werkelijkheid zou worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je zegt het zelf, verdriet over verlies van een geliefde, teleurstelling, twijfel aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort en krachtig een +
Een afwijzing op wat voor manier dan ook voelt rot.
Dus logisch dat als het om een afwijzing in de liefde dat je verdriet heb in de liefde. Dus liefdesverdriet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liefdes verdriet is volgens mij gewoon liefdes verdriet. Als je aan je zelf twijfelt alsof er iets niet genoeg aan je is. Dan is dat weer een ander verhaal.
Liefdesverdriet is”verdriet om een verloren liefde"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het gemis dat je niet wilt missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een relatie hebt ben je verbonden als twee kadetjes die aan elkaar gebakken zijn.
Gaat de relatie kapot dan scheuren de kadetjes van elkaar af, dan ontstaat er zo'n ruw stuk, het binnenste ligt open. Dat doet zeer, er moet weer een nieuw korstje gevormd worden.

Je voelt het gat in je buitenste laag, daar waar jullie aan elkaar vast zaten.

Wat je vaak ziet is dat mensen zo snel mogelijk een nieuwe relatie willen om het gat weer te dichten, als dat niet direct lukt en het gat geneest (de buitenlaag wordt weer heel), het verdriet (de pijn) gaat over, dan zoeken ze niet meer zo hard naar een nieuwe relatie.

Liefdes verdriet = pijn.
Pijn veroorzaakt door het verbreken van een verbinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefdes verdriet is een combinatie van een aantal factoren.

In de eerste plaats mis je de persoon. Wanneer de liefde wegvalt om de één of andere reden dan ga je als mens toch het verleden romantiseren waardoor je begint te twijfelen of het wel de goede keuze was. Dit omdat je gemakkelijker aan de goede momenten gaat denken.

Verder brengt het einde van een relatie een soort zwart gat met zich mee. Jij hebt altijd een tegenpool gehad en jullie hebben veel samen beleeft. Je gaat dit missen omdat er nu momenten gaan zijn waar je je eenzaam voelt. Dit zijn dan voornamelijk de momenten waar je vroeger samen was. Ik denk aan een leeg bed als je gaat slapen. Of een lege zetel bij een filmpje.

Zo heeft een mens ook nood aan genegenheid herkenning en liefde. Bij het wegvallen van een relatie gaan ook deze ontbreken.

conclusie combinatie van heel wat factoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het beseffen van een verloren kans op een gelukkig leven samen in relatie met die ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdriet om afwijzing is denk ik eerder zware teleurstelling.
Ik kan dit niet echt als liefdesverdriet zien. Echte liefde moet nl. eerst groeien. Zelfs verliefdheid is nog geen ware liefde. Het is een wens om bij elkaar te kunnen zijn. Echte liefde zit veel dieper en als deze liefde verbroken wordt is het een verscheurend verdriet wat je voelt. In jouw geval voel je je meer verdrietig omdat jouw wens zich niet vervullen zal en is het meer teleurstelling, want je dromen komen niet uit zoals je je voorgesteld had.
amc
14 jaar geleden
Het doet pijn omdat je die persoon mist maar het kan ook om een afwijzing gaan , je afgewezen voelen. "De gedachten" "ow dat was het dan "..? Je had er meer van verwacht. Een grote teleurstelling. 1 hoopvolle raad het gaat over , je denkt dat het nooit meer over gaat .... als het uit je systeem is ,voel je je bevrijdt :) Het heeft natuurlijk zijn tijd nodig.