ik ben 30 jaar gehuwd en heb 2.5 jaar een ander,ik wil erbij gaan wonen, maar toch hou ik als het zover is de boot af?waarom ? wat moet ik doen ?

ik begrijp mezelf niet, ik kan niet zonder die man maar heb geen zelfvertrouwen. ik durf gewoon niet, daar mijn gezin op mijn gevoelens inspeeld, zo doe ik iedereen pijn en dat wil ik niet.waarom kan ik niet beslissen ?ik vraag dit nu eens aan mannen, daar die een klaardere kijk hebben denk ik. bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit is een moeilijk vraag waarmee je eigenlijk alleen jezelf kunt helpen door goed na te denken. Het hangt van heel veel factoren af. Als je huidige partner de gehele dag dronken is en losse handjes heeft, is de beslissing gemakkelijker dan wanneer je huidige partner ook aardig is. Misschien houd je zelfs van je huidige partner. Ik weet niet of je kinderen hebt en hoe oud die zijn. Ik weet niet of je nu echt ongelukkig bent in je huwelijk. Als je in je huidige huwelijk niet eens zo ongelukkig bent, kan het goed zijn dat die andere man heel veel aantrekkelijkheden heeft, of lijkt te hebben. Iets wat niet helemaal voor jezelf is, kan heel begeerlijk zijn, maar als je het eenmaal hebt, kan dat op den duur gaan tegen vallen. Verliefd worden op een ander gebeurt gemakkelijker wanneer het met je huidige partner niet meer klikt. Je wordt dan vatbaarder voor de charmes van een ander. Die ander is dan degene die je feitelijk losmaakt uit je huidig situatie. In een boek van prof. Hoefnagels, las ik ooit eens dat de relatie met de zogenoemde losmaker maar in iets van 8% van de gevallen stand houdt. Je moet goed bedenken wat je achter laat, en goed bedenken wat je ervoor terugkrijgt. Kortom het is een zware weging waarover anderen je moeilijk een advies kunnen geven. Maar vraag je wel af of het gras aan de andere kant soms groener lijkt dan het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik denk ook dat de onvrede met je huidige situatie en de aantrekkingskracht van een nieuwe partner meer zit in de afwezigheid van spanning in je huwelijk. Na dertig jaar is het allemaal zo bekend en je wilt graag weer opwinding voelen. Dat heeft dus meer met jezelf te maken dan met een van beide heren.
Je wordt niet gelukkiger van overstappen. Geluk moet je zelf maken en het niet laten afhangen van een man die nu nog alle aandacht voor je heeft.
Dan denk je binnen de kortste keren: is dit alles, ben ik daarvoor weggegaan.
Plus voor het antwoord Ray.
Reddie
10 jaar geleden
@Ivana, en plus voor je reactie.
Ik heb met hetzelfde gezeten maar dan al man zijnde.
Ik denk dat het aan je persoonlijkheid ligt;
de een doet het gewoon en de ander blijft maar wikken en wegen en malen.
Waarschijnlijk is het voor jou te zwaar en te ingrijpend allemaal om een knoop door te hakken, je hebt immers geen zekerheid of je de juiste beslissing neemt en of het (ook in de toekomst) allemaal goed zal gaan. Je weet ook niet wat de hele verandering
met jezelf zal doen. Dus kom je in een soort impasse en blijft toch liever hangen in het oude vertrouwde ook al ben je er niet gelukkig mee.
Het zijn dus de onzekerheden, angsten, rompslomp en verdriet die zo'n grote
verandering met zich meebrengen wat het waarschijnlijk voor jou allemaal te zwaar maakt.
Dit zijn denk ik ook voor mij de redenen geweest dat ik het niet kon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met deze vragen zal je meer helderheid ervaren.

Wat zou er wel gebeuren, als ik het wel doe ?
Wat zou er wel gebeuren, als ik het niet doe ?
Wat zou er niet gebeuren, als ik het wel doe ?
Wat zou er niet gebeuren, als ik het niet doe ?

Veel succes